مردم نوا اسکوشیا از مردم خواستند تا در سومین سالگرد تیراندازی جمعی، لحظه ای سکوت کنند

دولت نوا اسکوشیا مردم را تشویق می‌کند تا در ظهر 18 و 19 آوریل برای ادای احترام به قربانیان و بازماندگان تیراندازی جمعی 2020 و تأمل در مورد این تراژدی، لحظه‌ای سکوت کنند.

این هفته سه سال از حمله مرگباری که در جامعه کوچک Portapique، NS آغاز شد، می گذرد. این یکی از مرگبارترین تیراندازی های دسته جمعی در تاریخ مدرن کانادا بود.

نخست وزیر تیم هیوستون در بیانیه ای خبری گفت: «سه سال بعد، تأثیرات 18 و 19 آوریل 2020 هنوز در سراسر استان ما عمیقاً احساس می شود. ما باید همیشه به یاد داشته باشیم و به زندگی قربانیان و بازماندگان احترام بگذاریم».

ما از شجاعت و قدرتی که هر روز توسط خانواده ها، بازماندگان و جوامع نشان داده می شود الهام گرفته ایم. ما همچنان در نوا اسکوشیا قوی باقی می مانیم.”

در این خبرنامه آمده است که پرچم های خانه ولایت و تمامی ساختمان ها و مؤسسات دولتی استانی از طلوع آفتاب در 18 آوریل تا غروب آفتاب در 19 آوریل نیمه افراشته خواهد بود.

این استان همچنین ساکنان، مشاغل و سازمان های اجتماعی را تشویق می کند که پرچم ها را در آن تاریخ ها به حالت نیمه افراشته درآورند.

در 18 و 19 آوریل، تمام اتوبوس های هالیفاکس ترانزیت در ظهر برای یک لحظه سکوت به یاد و کسانی که بیشتر تحت تأثیر این رویدادها قرار گرفتند، حرکت خواهند کرد.

کلیسای تشنه در لندندری، جامعه‌ای که حدود 20 دقیقه با ماشین از Portapique فاصله دارد، روز سه‌شنبه از ساعت 4 بعد از ظهر تا 8 بعد از ظهر برای یادآوری و تأمل باز خواهد بود.

یک تحقیق عمومی برای بررسی جنبه های مختلف این تراژدی، از پروتکل ها و اقدامات پلیس، به دست آوردن سلاح گرم تا نقش خشونت مبتنی بر جنسیت، برگزار شد. کمیسیون تلفات جمعی هفت ماه شهادت شاهدان را شنید و هزاران صفحه از اسناد را بررسی کرد.

گزارش نهایی کمیسیون، یک جلد 3000 صفحه ای که ماه گذشته منتشر شد، حاوی 130 توصیه است که بیش از نیمی از آنها به فرهنگ پلیسی و RCMP اختصاص دارد.

سایر توصیه‌ها شامل تغییرات کنترل اسلحه در قانون جزا، بهبود ارتباطات با قربانیان و خانواده‌های آنها، و بررسی دولتی استفاده از هشدار عمومی در مواقع اضطراری است.


اگر در هر زمانی دچار پریشانی یا احساسات شدید می‌شوید، می‌توانید با خط بحران استان نوا اسکوشیا 24/7 به شماره 1-888-429-8167 تماس بگیرید. خدمات بحران استانی نوا اسکوشیا همچنین می‌تواند برای سایر خدمات بحران که در خارج از نوا اسکوشیا زندگی می‌کنید، تماس‌هایی ارائه دهد.

اگر شما یا کسی که می‌شناسید به هر نحوی مشکل دارید، می‌توانید با شماره 211 تماس بگیرید یا به 211.ca مراجعه کنید. 211 کمک 24 ساعته را به بیش از صد زبان ارائه می دهد و می تواند شما را مستقیماً به خدمات مناسب برای نیازهای شما متصل کند.

تلفن کمک بچه ها یک خط کمک ملی است که پشتیبانی محرمانه را به شماره 1-800-668-6868 یا پیامک CONNECT به شماره 686868 ارائه می دهد.

پشتیبانی های اضافی در سراسر کانادا در www.wellnesstogether.ca موجود است.