مدیکاگو نتایج امیدوارکننده اما اولیه واکسن COVID-19 را گزارش کرده است

سازنده دارویی کانادایی مدیگوگو روز سه شنبه گفت که نتایج آزمایش زودهنگام واکسن حاصل از گیاهان برای COVID-19 را دریافت کرده است.

این شرکت مستقر در شهر کبک گفت که نتایج موقت یک آزمایش بالینی فاز 1 نشان داد که همه افراد “پس از دو دوز پاسخ آنتی بادی امیدوار کننده” از کاندید واکسن COVID-19 خود ایجاد کرده اند.

آزمایشات بالینی فاز 1 شامل حدود 100 داوطلب است و به گونه ای طراحی شده است که هرگونه نگرانی فوری در مورد ایمنی را نشان می دهد و نشانه اولیه ای از عکس العمل ها را ایجاد می کند.

مدیکاگو اطلاعات کامل ایمنی را فاش نکرد و گفت که این عوارض به طور کلی خفیف تا متوسط ​​و در کوتاه مدت است. این شرکت نتایج را در یک سرور پیش چاپ چاپ کرده و هنوز هم برای بررسی اعتبار آن باید توسط کارشناسان مستقل مورد بررسی قرار گیرد.

کارآزمایی بالینی فاز 1 یک مطالعه تصادفی و نیمه کور بر روی 180 فرد سالم در سنین 18-55 بود.

بر اساس داده های فاز 1 ، مدیکاگو قصد دارد با انجام آزمایش بالینی فاز 2/3 برای کاندیدای واکسن COVID-19 گیاهی خود ، مشروط به تأیید نظارتی.

مدیرعامل می گوید جهان به بسیاری از تأمین کنندگان واکسن نیاز دارد

این شرکت گفت که قصد دارد از نسخه دوز کمتری از واکسن خود به همراه کمکی GlaxoSmithKline استفاده کند – ترکیبی که پاسخ ایمنی بدن را افزایش می دهد.

دولت فدرال برای تأمین حقوق خرید 76 میلیون دوز واکسن خود ، با مدیکاگو قرارداد منعقد کرده است. مدیکاگو همچنین 173 میلیون دلار بودجه برای تحقیق و توسعه واکسن و ساخت تاسیسات تولیدی خود در شهر کبک از اتاوا دریافت خواهد کرد.

مدیر اجرایی مدیکاگو ، بروس کلارک ، گفت که این شرکت در حال مذاکره با چندین کشور دیگر برای معاملات بالقوه است.

“حتی اگر تعداد کل دوزهای تعهد شده را اضافه کنید [by other companies,] کلارک به رویترز گفت: شما به هفت میلیارد جمعیت جهانی نگاه می کنید و نیاز به تامین کنندگان مختلفی خواهد داشت.

مدیکاگو پیشرفته ترین پروژه داخلی واکسن COVID-19 کانادا است اما از رقبای بزرگتر جهانی مانند Pfizer ، AstraZeneca و Johnson & Johnson که آزمایشات مرحله آخر را آغاز کرده اند عقب است.

روز دوشنبه ، فایزر گفت كه داده های اولیه آزمایش گسترده در مورد بیش از 43000 داوطلب حاكی از موثر بودن واكسن آن بیش از 90 درصد است.

مطالعه Pfizer مورد بررسی قرار نگرفته است ، داده های ایمنی منتشر نشده است و پزشکان بیماری های عفونی می گویند س questionsالات کلیدی مانند اینکه واکسن در جلوگیری از انتقال چگونه کار می کند ، چه مدت از آن محافظت می کند و از چه کسی محافظت می کند ، هنوز باید پاسخ داده شود.