محققان دالاهو برای ارزیابی خطرات محیطی سرطان ریه کار می کنند

یک تیم تحقیقاتی در دانشگاه دالهوسی به سرپرستی رابین اورکوهارت از دپارتمان سلامت جامعه و اپیدمیولوژی در حال بررسی عوامل بیولوژیکی سرطان ریه در میان افراد غیر سیگاری هستند.

اگرچه سیگار عامل اصلی سرطان ریه است، اما از هر پنج نفری که این بیماری تشخیص داده شده است، یک نفر هرگز سیگار نکشیده است. به گفته Urquhart، این تعداد در حال افزایش است.

این پروژه تحقیقاتی 5 میلیون دلار از انجمن سرطان کانادا برای تحقیق در مورد عوامل خطر بیولوژیکی سرطان ریه ناشی از عوامل محیطی مانند رادون، آرسنیک و آلودگی هوا دریافت کرده است.

اورکوهارت به رادیو CBC گفت ظهر دریایی میزبان باب مورفی آتلانتیک کانادا دارای بالاترین میزان سرطان ریه در این کشور و بالاترین میزان مرگ و میر است.

گفتگوی آنها برای وضوح و طولانی بودن فشرده و ویرایش شده است.

ظهر دریایی52:50دکتر رابین اورکوهارت از دانشگاه دالهوسی تحقیقات جدیدی را در مورد سرطان ریه در میان افراد غیر سیگاری توضیح می دهد. ما نظرات شما را در مورد لذت آواز می شنویم. و از طریق تلفن: فیزیوتراپیست لورا لاندکوئیست

حدود 20 تا 30 درصد از افراد مبتلا به سرطان ریه هرگز سیگار نکشیده اند. دکتر رابین اورکوهارت تحقیقات جدید را در مورد ارتباط بین رادون، آرسنیک و آلودگی هوا به عنوان عوامل خطر سرطان ریه توضیح می دهد. ما نظرات شما را در مورد لذت آواز می شنویم. و از طریق تلفن: فیزیوتراپیست لورا لاندکوئیست.

تشخیص سرطان ریه برای افراد غیر سیگاری چقدر شایع است؟

احتمالاً شایع تر از آن چیزی است که مردم فکر می کنند.

سرطان ریه بیشتر با سیگار کشیدن مرتبط است. اما بروز سرطان ریه در افرادی که هرگز سیگار نکشیده اند در حال افزایش است.

امروزه در کانادا، بستگی به محل زندگی شما در کشور دارد، اما 20 تا 30 درصد از همه سرطان‌های ریه که تشخیص داده می‌شوند در افرادی تشخیص داده می‌شوند که هرگز سیگار نکشیده‌اند.

این بدان معناست که حداقل یک مورد از هر پنج سرطان جدید ریه در افرادی است که هرگز سیگار نکشیده اند.

پس سرطان ریه برای آن دسته از افراد غیر سیگاری چقدر کشنده است؟

سرطان ریه، متأسفانه، هنوز بسیار کشنده است و دلیل آن این است که اغلب دیر تشخیص داده می شود.

سرطان ریه واقعاً جالب است، زیرا اگر آن را تشخیص دهیم، نرخ بقای اولیه بسیار بالا می رود. تشخیص زودهنگام واقعاً کلیدی است زیرا وقتی دیر تشخیص داده شود، متأسفانه میزان بقا واقعاً بالا نیست.

اینجا در استان های اقیانوس اطلس، ما بالاترین نرخ سرطان ریه را در کشور داریم. ما همچنین بالاترین میزان مرگ و میر را داریم، بنابراین فکر می‌کنم این موضوع برای ما در اینجا بسیار مهم است.

از آنجایی که استعمال دخانیات ارتباط محکمی با سرطان ریه دارد، آیا به همین دلیل است که بسیاری از تحقیقات در مورد این بیماری تا کنون با سیگار کشیدن مرتبط بوده است؟

اگر آن را ورق بزنم، 70 تا 80 درصد سرطان های ریه با مصرف دخانیات مرتبط است. به همین دلیل است که مطمئناً اکثر تحقیقات در این زمینه خواهد بود.

با این حال، ما می دانیم که عوامل دیگری وجود دارد که می تواند منجر به سرطان ریه شود – گاز رادون و آرسنیک و آلودگی هوا. چگونه بفهمیم که این قرار گرفتن در معرض خطر است؟

فقط تلاش برای درک تأثیر در سطح سلولی، مثلاً، رادون، آرسنیک، آلودگی هوا انجام شده است. ما می دانیم که رادون و آرسنیک دو عامل مهم در ایجاد سرطان ریه در افرادی هستند که هرگز سیگار نکشیده اند.

ما همچنین در کانادا می دانیم که علت شماره یک سرطان ریه در افرادی که هرگز سیگار نکشیده اند، رادون است. ما همچنین می دانیم که کانادایی های اقیانوس اطلس از جمله افرادی هستند که بیشترین میزان رادون را در جهان دارند.

مطمئناً رادون با سرطان ریه در افرادی که هرگز سیگار نکشیده‌اند و همچنین افراد سیگاری مرتبط است – اگر شما به این نوع بیماری دوگانه مبتلا شده باشید، خطر شما تا حدی افزایش می‌یابد.

پس کار شما این است که به عوامل بیولوژیکی نگاه کنید که می تواند فرد را در برابر این نوع قرار گرفتن در معرض آسیب پذیرتر کند، مانند گاز رادون و آرسنیک و آلودگی هوا، چگونه می خواهید این کار را انجام دهید؟

این کار دارای بخش های مختلفی است.

این یک کمک مالی 5 میلیون دلاری از سوی انجمن سرطان کانادا است، که بودجه کمی است تا به ما اجازه دهد بتوانیم به این سه قرار گرفتن در معرض از طرق مختلف نگاه کنیم.

هدف ما واقعاً شناسایی نشانگرهای زیستی این قرار گرفتن در معرض – رادون، آرسنیک، قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا – با بررسی واقعی آن از چندین زوایای مختلف است.

ما در اینجا به یک بانک زیستی بافت ریه واقعا عالی دسترسی داریم – افرادی که قبلاً سرطان ریه داشته اند و برای انجام تحقیقات بیشتر روی آن بافت ها رضایت داده اند.

ما واقعاً می‌توانیم به آسیب‌هایی که به دلیل قرار گرفتن در معرض محیطی روی داده است نگاه کنیم و شروع کنیم به اینکه چگونه سرطان به دلیل آن قرار گرفتن در معرض ایجاد می‌شود.

در حال حاضر بسیاری از استان ها شروع به اجرای برنامه های غربالگری سرطان ریه برای افراد پرخطر کرده اند و در حال حاضر این برنامه ها بر اساس سن و مصرف دخانیات است.

اگر بتوانیم خطر ابتلا به سرطان ریه فردی را محاسبه کنیم و بتوانیم آن را محاسبه کنیم و سپس نشان دهیم که در معرض خطر بالایی قرار دارد و بنابراین به غربالگری نیز نیاز دارد، این کار باعث نجات جان افراد می شود.

دبلیوساعتارزش محاسبه خطر سرطان ریه چقدر است؟ فکر می کنم در آن صورت مردم باید اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند؟

در سراسر کشور استان هایی وجود دارند که شروع به اجرای برنامه های غربالگری برای افراد در معرض خطر بالای سرطان ریه کرده اند.

ما همه را غربالگری نمی کنیم زیرا آزمایش غربالگری سی تی اسکن با دوز پایین است. غربالگری دائمی افراد با آسیب هایی همراه است و بنابراین ما فقط افراد پرخطر را غربالگری می کنیم.

این معیارهای پرخطر در حال حاضر بر اساس دخانیات مانند سابقه مصرف سیگار و سن است.

کاری که ما سعی می کنیم انجام دهیم این است که بر اساس مواجهه های محیطی نیز تخمین هایی از ریسک ارائه دهیم. به طوری که می تواند برنامه های غربالگری را اطلاع دهد.

اگر در بخشی از کشور یا بخشی از اقیانوس اطلس کانادا زندگی می‌کنید و در معرض طولانی‌مدت رادون یا آرسنیک هستید و ما می‌توانیم آن را با استفاده از چیزی مانند مو یا ناخن پا اندازه‌گیری کنیم تا بتوانیم بگوییم خوب، شما مناسب هستید. در آن دسته پرخطر، باید برای سرطان ریه غربالگری شوید.

اگر تصور شود که خطر بالاتری نسبت به غربالگری منظم تری دارید؟

درست مانند هر برنامه غربالگری، مانند برنامه غربالگری پستان یا برنامه غربالگری کولورکتال، از شما دعوت می شود در فواصل زمانی منظم غربالگری کنید تا سرطان را زود تشخیص دهید. اگر معیارهای پرخطر را دارید، از شما دعوت می‌شود که غربالگری شوید تا ببینید آیا سرطان ریه دارید یا خیر.