محدودیت سرعت کمتر، سرعت گیرهای بیشتر بخشی از طرح جدید ایمنی جاده در لاوال است

شهر لاوال از طرح ایمن سازی جاده ها خبر داد که به عابران پیاده زمان بیشتری برای عبور و مرور و کاهش سرعت تردد در روز چهارشنبه می دهد.

ری خلیل، عضو کمیته اجرایی شهر که مسئول کارهای عمومی و مهندسی است، گفت: «ایده در اینجا این است که جاده‌ها را ایمن‌تر و دوستانه‌تر کنیم تا برای همه کاربران خیابان‌ها از عابران پیاده، دوچرخه‌سواران و خودروها استفاده کنند.

مردی با کت و شلوار
ری خلیل عضو کمیته اجرایی می گوید که این طرح از سال 2015 آغاز شده است. (Chloë Ranaldi/CBC)

یکی از این اقدامات کاهش سرعت مجاز به میزان 10 کیلومتر در ساعت در اکثر جاده های شهر است. خیابان های اصلی اکنون محدودیت سرعت 50 کیلومتر در ساعت خواهند داشت. در خیابان های جمع کننده و مسکونی محدودیت سرعت به ترتیب به 40 و 30 کیلومتر در ساعت کاهش می یابد.

این اعلامیه پس از آن منتشر می شود دو عابر پیاده حدودا 80 ساله توسط رانندگان تصادف کردند دسامبرگذشته.

مارسل سامور تقریبا هر روز با همسرش دایان برنیر سامور پیاده روی می کند. او از محدودیت های سرعت پایین تر استقبال می کند.

او گفت: “ما در یک آپارتمان در بلوار Le Carrefour زندگی می کنیم و محدودیت سرعت هرگز و هرگز رعایت نمی شود.” او خیابان خود و دو خیابان اصلی دیگر، خیابان‌های دانیل جانسون و چامدی را با پیست‌های مسابقه مقایسه می‌کند.

یک زوج مسن تر
مارسل سامور و همسرش دایان برنیر سامور می‌گویند که در پیاده‌روی‌های معمولی اتومبیل‌هایی را می‌بینند که در حال مسابقه هستند. (Chloë Ranaldi/CBC)

با این حال، خلیل می گوید که کاهش سرعت به تنهایی اثرات محدودی خواهد داشت. بنابراین شهر در حال اجرای اقدامات دیگری مانند افزایش زمان عبور از معابر، نصب سرعتگیرهای بیشتر در اطراف مناطقی مانند مهدکودک ها و خانه های سالمندان و افزایش شبکه دوچرخه سواری و عابر پیاده به میزان 10 تا 15 کیلومتر است.

این طرحی است که او می گوید شهر از سال 2015 در حال توسعه است.

کوین ماناو، استاد دانشگاه مک گیل که در حمل و نقل پایدار تخصص دارد، تحت تاثیر تغییرات پیشنهادی قرار گرفته است.

او گفت: “بر روی کاغذ، این طرح عالی به نظر می رسد. من فکر می کنم آنها به صراحت به اهمیت تغییر فضای اختصاص داده شده، کاهش محدودیت های سرعت و نه تنها کاهش تابلوهای نصب شده، بلکه تغییر در نحوه طراحی خیابان ها اذعان دارند.”

یک مرد
کوین ماناو، دانشیار دپارتمان جغرافیای دانشگاه مک‌گیل، می‌گوید شهرها در حال طراحی مجدد خیابان‌های خود هستند تا با عابران پیاده و دوچرخه‌سواران سازگارتر شوند. (Chloë Ranaldi/CBC)

ابراهیم مخاری، دانشجوی کالج مونت مورنسی، می گوید که لاوال به طور کلی شهری امن برای عابران پیاده است. او شاهد بوده است که تعداد سرعت گیرها در سال های اخیر به شدت افزایش یافته است.

او می‌گوید زمان بیشتر در گذرگاه‌های عابر به ویژه برای سالمندان و افراد کم‌حرکت مفید خواهد بود.

مخاری گفت: «این به آنها این فرصت را می دهد که به اندازه دیگران از خیابان عبور کنند.

یک مرد جوان
ابراهیم مخاری می گوید که کاهش سرعت مجاز راه خوبی برای ایمن کردن جاده ها برای همه است. (Chloë Ranaldi/CBC)

این طرح بر اساس درخواست ها و شکایات ساکنان که بسیاری از آنها راننده هستند و مسائلی است که پلیس به آنها اشاره کرده است. خلیل می گوید که این ورودی باعث شد تا شهر متوجه شود که آنها به طرحی نیاز دارند که به موضوع ایمنی راه ها به طور کلی نگاه کند.

در تاریخ 2 مه برای رای گیری به شورای شهر لاوال ارائه می شود. در صورت تصویب، انتظار می رود شهر تا پایان سال تمام تغییرات را انجام دهد.