ماهیگیران PEI قیمت خرچنگ بهاره را “یک سیلی بر صورت” می نامند

ماهیگیران خرچنگ PEI می گویند که از قیمت ها تا کنون در این فصل ناامید شده اند، در زمانی که با افزایش هزینه های انجام تجارت مواجه هستند.

ماهیگیری بهاره جزیره در پایان ماه آوریل در مناطق ماهیگیری خرچنگ 24 و 26A افتتاح شد و چارلی مک گیگان، رئیس هیئت بازاریابی PEI، ماهیگیران خرچنگ، گفت که فصل با قدرت شروع نشده است.

برداشت‌کنندگان می‌گویند که بین 6.50 تا 7 دلار به ازای هر پوند از پردازنده‌ها دریافت می‌کنند – کمتر از سال گذشته و تقریباً نصف مقداری که چند سال پیش می‌گرفتند.

“این قیمتی که ما در سال 2006 گرفتیم، و شما می توانید یک ناوگان ماهیگیری در سال 2006 به قیمت 200000 دلار بخرید و اکنون آنها 1.5 تا 2 میلیون دلار هستند. همه چیز بالا رفته است… طعمه، سوخت، موتورها، وانت، طناب، تله، شناور، مک گئوگان گفت: همه چیز.

“بنابراین انتظار از ما برای ماهیگیری با قیمتی که 18 سال است، یک سیلی است. 10 سال گذشته است.”

“این یک سرمایه گذاری پرهزینه است”

فرانسیس مک کنزی که هشت سال است ماهیگیری می کند، گفت که شروع زودهنگام فصل کمکی نکرد. آب هنوز بسیار سرد است و همین امر به دام انداختن خرچنگ را سخت تر می کند.

او گفت: “البته همه چند دلار بیشتر می خواهند. هزینه ها واقعاً زیاد است.”

“به خصوص زمانی که هزینه هر چیز دیگری در حال افزایش است، همیشه این نگرانی وجود دارد که ممکن است مقرون به صرفه نباشد. اما تا کنون ما برای خلاص شدن از شر خرچنگ مشکل زیادی نداشته ایم.”

نمای نزدیک از خرچنگ دریایی در یک سطل
ماهیگیران می گویند که در این فصل بین 6.50 تا 7 دلار به ازای هر پوند دریافت می کنند. (لورا میدر/CBC)

مکنزی نیز هزینه های سرسام آور دیزل و طعمه را به عنوان چالش ذکر کرد.

او گفت: “این یک سرمایه گذاری پرهزینه است. سوخت سالانه شاید 50 یا 60 درصد افزایش یافته است. و بله، ما به دنبال ثروت کامل نیستیم، اما باید در پایان روز امکان پذیر باشد.”

“بدیهی است که اندکی بیشتر به نتیجه ما کمک می کند، اما همین که هست. ما فقط باید دندان هایمان را به هم فشار دهیم و آن را تحمل کنیم، و امیدواریم قیمت ها بالا برود… من باید بروم و کارم را انجام دهم و امیدوارم بهترین.”

مک‌کنزی امیدوار است قیمت‌ها در هفته‌های آینده کاهش بیشتری پیدا نکند.

وی گفت: هر گونه کاهش قیمت ناامید کننده است. ما هر روز زندگی خود را به خطر می اندازیم تا یک غذای لذیذ را بگیریم.»

“بازار این را دیکته می کند”

ماهیگیر تاپر هریس گفت که قیمت ها معمولاً در حوالی روز مادر کاهش می یابد، بنابراین ماهیگیران امیدوار بودند که در اوایل فصل کمی بیشتر وارد کنند تا این ضربه کاهش یابد.

او گفت: “ما دوست داریم شاهد افزایش قیمت ها چند دلار باشیم.”

مردی کلاه پوش به دوربین نگاه می کند
ماهیگیر تاپر هریس امیدوار است قیمت ها حداقل ثابت بماند. (لورا میدر/CBC)

“اگر صیدهای خود را نمی گیرید یا روزهای بادی مانند این را می گذرانید، فقط به شما فشار می آورد. به قیمت پایین دلار لطمه می زند. شما باید سعی کنید آن را در جایی جبران کنید… امیدوارم ما شاهد آمدن خرچنگ های دیگر و قیمت آن باشیم. حداقل در جایی که در آن است یا شاید یک تماس بهتر باقی می ماند.”

اما جری گاوین، مدیر اجرایی انجمن پردازنده‌های غذاهای دریایی PEI گفت که قیمت‌ها در نهایت توسط مصرف‌کننده تعیین می‌شود، نه توسط پردازنده‌ها.

او گفت: “بزرگترین مسئله این است که اگر به اقتصاد ایالات متحده و حتی چین نگاه کنید، تقاضا برای پرداخت هزینه های بالا وجود ندارد.”

“در پایان روز، [it] به حجم خرچنگ وارد شده و تمایل مصرف کننده به پرداخت هزینه محصول بستگی دارد. … بازار این را دیکته می کند.”

یک کالای لوکس

گاوین گفت که پردازنده ها نیز نگران افزایش هزینه های ماهیگیران هستند.

او گفت: “ما قطعاً این واقعیت را درک می کنیم که امروز برای ماهیگیران با سوخت و طعمه، حتی نیروی کار گران تر است. همه چیز رو به راه است… بنابراین برای ماهیگیران واقعا چالش برانگیز است و ما مطمئناً برای آنها احساس می کنیم.”

من مطمئن هستم که پردازنده‌ها مایلند بیشتر بپردازند، اما این تمام چیزی است که می‌توانند برای ادامه پایداری بپردازند.»

یک قایق ماهیگیری در بندر
افزایش هزینه های زندگی صنعت ماهیگیری خرچنگ را نیز تحت تاثیر قرار داده است، زیرا هزینه انجام تجارت به شدت افزایش یافته است. (لورا میدر/CBC)

گاوین گفت که پیش‌بینی بازار برای قیمت خرچنگ سخت است.

او گفت: «فکر می‌کنم حرکت رو به جلو چالش‌برانگیز خواهد بود.

“همیشه این نگرانی وجود دارد که یک رکود اقتصادی وجود داشته باشد. خرچنگ یک محصول با کیفیت است، اما در نهایت یک کالای لوکس برای مصرف کننده – و اکنون مصرف کننده” است.[s]در برخی موارد نگران پرداخت وام مسکن خود هستند.”

گاوین گفت که امیدوار است تقاضای مصرف کننده به اندازه کافی قوی بماند تا قیمت ها ثابت بماند.

با این حال مک جوگان گفت که ماهیگیران فقط یک چیز می خواهند.

ما انصاف می خواهیم. ما فقط به مردم نیاز داریم که بهای منصفانه ای بپردازند و این دور از انصاف است.”