لاوال نصب وسایل گاز طبیعی جدید را ممنوع می کند

ایزابل باروسو در تمام زندگی خود مشغول پخت و پز و گرم کردن خانه خود با گاز بوده است و نمی تواند چیز دیگری را تصور کند. اما این ممکن است باید تغییر کند زیرا لاوال قرار است به اولین شهرداری در کبک تبدیل شود که نصب وسایل گاز طبیعی جدید را ممنوع می کند.

باروسو می گوید: «من همیشه فکر می کردم گاز انرژی پاک است.

«بسیاری از مردم نه تنها برای پخت و پز، بلکه برای گرم کردن، سازگاری با هر چیزی غیر از گاز را دشوار خواهند داشت […] من یک دانشمند نیستم، اما اگر لازم باشد، مطالعات را دنبال خواهم کرد و تطبیق خواهم داد.”

الکساندر وارنت، که عضو کمیته اجرایی لاوال و مسئول محیط زیست است، گفت که این گام مهمی در جهت کربن زدایی ساختمان ها است زیرا گاز طبیعی حدود 6 درصد از کل انتشار گازهای گلخانه ای در کبک را تشکیل می دهد.

او گفت: “گاز طبیعی برای ما واضح است که انرژی انتقالی نیست. ما شانس تولید برق سبز را داریم. بنابراین، ما هیچ بهانه ای برای استفاده از محصولی که عمدتا از متان تشکیل شده است، که یک انرژی مخرب است، نداریم.” .

در آغاز ماه آوریل، شهر قطعنامه‌ای را تصویب کرد که به دولت دستور می‌دهد آیین‌نامه‌ای برای ممنوعیت وسایل گاز طبیعی و سیستم‌های گرمایشی در واحدهای مسکونی تهیه کند. این ممنوعیت بر خانه‌هایی که دارای سیستم‌ها یا وسایل گرمایشی با گاز طبیعی هستند، تأثیری نخواهد گذاشت، اگرچه مقابله با آن‌ها گام بعدی خواهد بود.

وارنت گفت: “گام اول واقعاً اطمینان از ساختن سدی است که جریان گاز طبیعی را متوقف می کند.”

ما واقعاً می خواهیم مطمئن شویم که گاز طبیعی یک گزینه نیست.»

Hydro-Québec می گوید تقاضای بسیار زیاد است

اما Hydro-Quebec می گوید برای اینکه بتواند نیازهای برق را برآورده کند، برخی از گزینه های گاز طبیعی باید روی میز باقی بمانند. Maxence Huard Lefebvre، سخنگوی این تامین‌کننده انرژی دولتی، می‌گوید که انتظار دارد در 10 سال آینده برق 14 درصد افزایش یابد.

او گفت: «همه ما هدف یکسانی از کربن زدایی داریم، اما انجام آن با یک تصویر بزرگ در ذهن بسیار مهم است.

Hydro-Quebec و توزیع‌کننده گاز طبیعی Énergir با یکدیگر همکاری دارند که هدف آن جایگزینی سیستم‌های گرمایشی که صرفاً از گاز طبیعی تامین می‌شود با سیستم‌های انرژی دوگانه است.

این بدان معناست که ساختمان‌ها را می‌توان در بیشتر مواقع با برق گرم کرد، با گاز طبیعی فقط در هوای بسیار سرد استفاده می‌شود و میزان برق مورد نیاز در زمستان را کاهش می‌دهد.

لوفور گفت: “برای ما، بسیار مهم است که پیشنهاد انرژی دوگانه ای که داریم پیش برود.”

ما نمی توانیم هر بار همه چیز را برق دهیم.

اما لاوال می‌گوید که قصد دارد در مورد اهداف خود با Hydro-Quebec بحث کند و طرحی در پیش‌نویس آیین‌نامه مشخص خواهد شد.