قهرمان شطرنج “خسته” با انجام 19 بازی به طور همزمان پول جمع می کند

خورخه مورنو در هر مسابقه شطرنجی که در PEI بازی کرده است پیروز شده است، اما رقابت روز شنبه مهارت – و استقامت – او را مورد آزمایش قرار داد.

مورنو، قهرمان استان، 19 مسابقه را به طور همزمان در بیش از سه ساعت در کالج هلند در شارلوت تاون انجام داد.

این بخشی از جمع آوری کمک مالی برای کمک به تیم شطرنج PEI برای سفر به مونترال برای چالش شطرنج کانادایی بود که از 21 مه در مونترال آغاز می شود. حدود 600 دلار جمع آوری شد.

مورنو پس از این رویداد گفت: «من واقعاً واقعاً خسته هستم.

شطرنج باز جوان.
استیو ژانگ دانش‌آموز کلاس ششم می‌گوید که نمی‌خواست فرصت بازی در برابر قهرمان PEI را از دست بدهد. (استیسی جانزر/سی بی سی)

مورنو که در ماه سپتامبر از پرو نقل مکان کرد، در پنج رویداد فدراسیون شطرنج کانادا شرکت کرده و همه آنها را برده است. او گفت هدفش این است که قهرمان شطرنج کانادا شود.

من فکر می کنم ممکن است متوجه شوید که اندازه پخش کننده لزوما نشان دهنده قدرت پخش کننده نیست.– فرد مک کیم

در حال حاضر، او مشغول تحصیل در کالج هلند است و در عین حال شطرنج را به عنوان یک ابزار آموزشی و جایگزین برای ورزش های سنتی ترویج می کند.

“من فکر می کنم شطرنج فراگیر بودن را ترویج می کند. ما بزرگسالان داریم، کودکان داریم، افرادی از سنین مختلف، از کشورهای مختلف.”

مسابقه شطرنج.
مورنو، که در ماه سپتامبر از پرو به PEI نقل مکان کرد، می‌گوید که هدفش این است که قهرمان شطرنج کانادا شود. (استیسی جانزر/سی بی سی)

اگرچه این رقابت در تمام سنین شرکت داشت، فرد مک کیم، رئیس باشگاه شطرنج شارلوت تاون، گفت هرگز نباید حریف را دست کم بگیرید.

“من فکر می کنم ممکن است متوجه شوید که اندازه بازیکن لزوما نشان دهنده قدرت بازیکن نیست… برخی از افراد مسن تر ممکن است آن را جدی تر بگیرند، اما اجازه ندهید که شما را گول بزند.”

استیو ژانگ، دانش آموز کلاس ششم، گفت که مسابقه او فقط چند حرکت طول کشید، اما یک فرصت عالی بود.

بازی کردن با قهرمان استان بسیار سرگرم کننده است.