فعالان می گویند ، طرح پلیس تعویض درمورد مشخصات نژادی نشان می دهد که هیچ اراده ای برای تغییر وجود ندارد

پلیس Repentigny یک شرکت مشاوره ای استخدام کرده است تا به کمک آن بتواند طرحی را برای فراگیرتر شدن و جلوگیری از پروفایل نژادی ارائه دهد ، اما فعالان جامعه اظهار داشتند که این طرح مشکلی را حل نمی کند که باید حل شود.

“اگر آنها اول از همه قبول نکنند كه مشخصات نژادی در داخل نیرو وجود دارد ، آنها دقیقاً روی چه كار می كنند؟” پیر-ریچارد توماس از Lakay Média ، یک سازمان جامعه هائیتی در Repentigny گفت.

توماس طی چهار سال گذشته به چندین اعتراض علیه مشخصات و خشونت پلیس در حومه شرق مونترال رفته است. او می گوید ، با وجود اعتراض عمومی ، اوضاع بهبود نیافته است.

بارها خواستار رسیدگی به اداره پلیس Repentigny ، مدیریت شهری و حتی دولت استان برای رسیدگی به مشخصات نژادی در شهر 85000 نفری شده است.

رئیس پلیس Repentigny ، هلن دیون روز دوشنبه اعلام کرد که شرکت مشاوره برخی اولویت ها را تعیین می کند و بخش پلیس در بهار سال آینده اقدامات مشخصی را انجام خواهد داد.

اما او نمی گوید آیا پروفایل نژادی مسئله ای است یا خیر. پلیس Repentigny در حال حاضر داده های مبتنی بر نژاد را در مورد توقف پلیس جمع آوری نمی کند.

رئیس گفت که این شرکت آگاهی افسران را در مورد پروفایل نژادی افزایش داده و “تشخیص” ایجاد خواهد کرد تا ببیند آیا خدمات پلیس می تواند برای اطمینان از “عدالت ، تنوع و گنجاندن” در صفوف خود اقدامات بیشتری انجام دهد. در حال حاضر ، تنها سه افسر از 120 عضو اقلیت قابل مشاهده هستند.

تماشا کنید | لزلی بلات این فیلم تلفن همراه را از دستگیری پلیس در حالی که اسباب بازی برای فرزندان خود را باد کرده بود ، در چمن جلوی خودش گرفت.

لزلی بلات این فیلم تلفن همراه را از دستگیری پلیس در حالی که اسباب بازی برای فرزندان خود را باد کرده بود ، در چمن جلوی خودش گرفت. 3:02

اما از نظر توماس اگر دیون اعتراف نكند كه نژادپرستی سیستمی وجود دارد این طرح بی فایده است و ممكن است در شهر وی مشكلی ایجاد كند.

توماس گفت: “اگر واقعاً اراده ای برای اصلاح امور وجود داشت ، آنها حداقل مانند ما با سازمانهای موجود در زمین تماس می گرفتند.”

فو نيعمی ، مدير مركز تحقيقات و پژوهش درمورد روابط نژادی (CRARR) مستقر در مونترال ، می گويد كه در تشكيل حدود 15 شكايت از مشخصات نژادی عليه Repentigny در سه تا چهار سال گذشته كمك كرده است.

نعیمی گفت: “بسیاری از مردان سیاه پوست در گروه های سنی مختلف از اقدامات سو ab استفاده پلیس ، توقف و دستگیری و جریمه های نقدی شکایت کرده اند ، بنابراین بدیهی است که چیزی در آنجا وجود دارد.”

“من فقط درمورد حساس سازی یا روابط عمومی یا روابط عمومی نیستم ، بلکه درمورد بررسی همه جانبه و سیستمی سیاستها و روشها ، روشهای انجام کارهایی است که منجر به شکایتهای مطرح شده می شود.”