فعالان جوان اقلیمی می گویند که کبک باید جاه طلبانه تر با طرح سبز باشد

هنگامی که نخست وزیر کبک ، فرانسوا لگولت ، برنامه خود را در روز دوشنبه برای کاهش انتشار کربن و حذف تدریجی وسایل نقلیه موتوری با احتراق ارائه داد ، وی اظهار داشت که “فشار اجتماعی” برای اقدام وجود دارد.

او احتمالاً اشاره به صدها هزار جوانی داشت که سال گذشته به مونترال راهپیمایی کردند – خواستار آن بودند که رهبران جهان بحران آب و هوا را جدی بگیرند.

سی بی سی مونترال طلوع آفتاب با دو جوان فعال در راهپیمایی سال گذشته صحبت کرد – سدریک گری-لهوکس ، سخنگوی اولین سازمان ملل شبکه جوانان کبک و لابرادور و جان ناتانیل گرتلر ، دانشجوی کالج داوسون و سازمان دهنده ائتلاف etudiante pour un virage en محیطnemental اجتماعی – در مورد آنچه که آنها در مورد برنامه کبک فکر می کردند.

در انتقال به وسایل نقلیه الکتریکی

گری-لهوكس اظهار داشت: برنامه كبك برای ممنوعیت فروش اتومبیل های جدید مجهز به گاز تا سال 2035 “شروع خوبی است ، و این مسئله قابل تشخیص است.”

“اما در عین حال ، آیا این تنها چیزی است که می توانستیم هدف آن قرار بگیریم؟ صنعت یکی از بزرگترین آلاینده ها است و می دانیم که اگر فشار اجتماعی م .ثر نبوده ، باید به آن چوب بدهیم.”

بیشتر تعهدات دولت برای صرف 6.7 میلیارد دلار در طول 5 سال ، هزینه انتقال به استفاده از وسایل نقلیه برقی عمومی و خصوصی را تأمین می کند. اما گرترلر خاطرنشان كرد كه این طرح به تنهایی كبك را به اهداف كاهش انتشار نخواهد رساند.

گرترلر گفت: “ما باید به دنبال این باشیم كه رهبر باشیم.” به جای مقایسه برنامه كبك با سایر استانها و كشورها.

در رسیدن به هدف کاهش انتشار

در حالی که این طرح تعیین می کند تا سال 2030 میزان انتشار گازهای گلخانه ای کبک به 37.5 درصد زیر سطح 1990 برسد – گرتلر می گوید که این هدف باید بلند پروازانه تر باشد و این برنامه باید جزئیات بیشتری در مورد چگونگی دستیابی به آن ارائه دهد.

وی گفت: سیاستی که وسایل نقلیه الکتریکی و ساختمانهای کم مصرف را برجسته می کند “باز هم با تغییر اقلیم به عنوان یک نظر رفتار می شود و نه یک مسئله علمی”.

وی گفت که در نحوه برخورد دولت با بحران آب و هوا و واکنش آن نسبت به همه گیری ناسازگاری وجود دارد.

گرتلر گفت: “این دولتی است كه ماه هاست برای ما تأكید كرده است كه مهم است كه وقتی به COVID می پردازیم ، به خصوص برای نسل جوان كه احزابی برای محافظت از نسل قدیمی تر و آسیب پذیرتر ندارند ، داشته باشیم.”

جان ناتانیل گرتلر ، 20 ساله ، می گوید که پاسخ هایی برای بحران آب و هوا وجود دارد – اما دولت لگول در گوش دادن به آنها کوتاهی کرده است. (ارائه شده توسط جان ناتانیل گرتلر)

“وقتی صحبت از بحران آب و هوا می شود ، جایی که نسل جوان بسیار بیشتر در معرض خطر است ، ناگهان ما به علم گوش نمی دهیم ، ما علم را از پنجره بیرون می اندازیم.”

این استان می گوید که شکاف در کاهش انتشار با پیشرفت تکنولوژی و برنامه های فدرال جبران خواهد شد.

گری-لهوکس گفت: قانونی که شامل مجازات هایی برای شرکت هایی است که محیط زیست را از بین می برند ، این طرح را قوی تر می کند.

وی گفت: “ما آمارها را داریم ، ما دانش داریم ، می توانیم کارهای بیشتری انجام دهیم.”

تماشا کنید | گری-لهوکس بر اهمیت گوش دادن به سخنان بزرگان در راهپیمایی اقلیم تأکید کرد:

در مورد پروژه پیشنهادی GNL-Québec

گری-لهوکس از پروژه GNL-Québec که پردازش و صادرات گاز طبیعی از آلبرتا را انجام می دهد ، گفت: “من فکر می کنم ما از مرحله ایجاد خطوط لوله عبور کرده ایم.”

“این استدلال که ما می خواهیم گازهای گلخانه ای را در مناطق دیگر کاهش دهیم ، من این باور را ندارم. حتی اگر از منظر اقتصادی به آن نگاه کنید ، ارزش آن را ندارد.”

گرتلر گفت حمایت دولت لگولت از این پروژه ، كه خط لوله 782 كیلومتری متصل كننده شمال انتاریو را به كارخانه جدیدی در ساگوینای احداث می كند ، “بزرگترین سیلی است كه به آن زده می شود” ، خاطرنشان كرد كه ده ها انجمن دانشجویی در سراسر استان حضور یافته اند مقابل GNL-Québec.

“واضح است که هنوز هیچ مقبولیت اجتماعی برای این پروژه وجود ندارد اما لگولت این کار را ادامه می دهد زیرا وی این دیدگاه را دارد که اقتصاد را بر محیط زیست قرار می دهد.”

در مورد آنچه آنها از دولت می خواهند

“فشار اجتماعی یکی از راه ها است [to reduce emissions] اما این تنها راه نمی تواند باشد. “با بیان اینکه برای جلب مشارکت ها و کبک ها برای کاهش انتشار کربن ، قوانین سختگیرانه تر ، نه فقط مشوق ها ، لازم است.”

وی در مورد این طرح گفت: “محافظت از حزب ، محافظت از انتخاب مجدد آنها به نظر یک امر سیاسی است.” “این کافی نیست.”

گرتلر گفت: “این نباید به دوش جوانان باشد. ما برای فعالیت به افرادی در موقعیت های قدرت نیاز داریم.”

وی با اشاره به “گفت:” و پاسخ ها وجود دارد نقشه راه ایجاد شده توسط Front commun pour la transfer énergétique برای آینده ای خنثی از کربن.

وی گفت: “این در مورد آموزش ، نقش مهم دانش مردم بومی ، كشاورزی ، زباله ، همه این مواردی است كه لگولت در طرح خود به آنها اشاره نكرده است.”

به بخش کامل زیر گوش دهید:

طلوع مونترال15:01نظر جوانان در مورد برنامه اقتصاد سبز کبک چیست؟

برنامه دولت کبک برای یک اقتصاد سبزتر بررسی های مختلفی دارد. ما با دو جوان مونترلر که در راهپیمایی آب و هوایی 2019 شرکت داشتند ، در مورد آنچه فکر می کنند ، و اگر برنامه Legault به اندازه کافی دور باشد ، اعلام حضور کردیم. 15:01