فروش خانه NS در ماه آوریل نسبت به سال گذشته 31 درصد کاهش یافت

جدید آمار انجمن املاک و مستغلات کانادا نشان می دهد که فروش خانه در نوا اسکوشیا در ماه آوریل نسبت به ماه مشابه سال گذشته 31 درصد کاهش یافته است، در حالی که میانگین قیمت با 4.6 درصد کاهش به 441625 دلار رسیده است.

دلیل کاهش فروش این است که نرخ وام مسکن به این میزان افزایش یافته است بالاترین سطح از سال 2008بیدیوت تالوکدار، دانشیار اقتصاد در دانشگاه سنت مری در هالیفاکس، گفت که همچنان بر مقرون به صرفه بودن تأثیر می گذارد.

تالوکدار گفت که این امر وام گرفتن را هم برای خریداران مسکن و هم برای شرکت هایی که خانه می سازند گران تر کرده است.

“این فقط [a] درصد بسیار پایین از [the population that] می تواند خانه ای بخرد، خانه بخرد و خانه ای را حفظ کند.”

طبق آخرین گزارش بانک مرکزی کانادا، در سراسر کانادا، به طور متوسط ​​48.8 درصد از درآمد قابل تصرف یک خانوار برای پوشش پرداخت های وام مسکن و هزینه های آب و برق نیاز است. شاخص مقرون به صرفه بودن مسکن داده های سه ماه آخر سال 2022. این یکی از بالاترین نرخ ها از سال 1990 است.

متیو دوفین، رئیس انجمن املاک نوا اسکوشیا، گفت که بحران مسکن دلیل دیگری است که فروش خانه کاهش یافته است. به این دلیل که گزینه های کمتری برای افرادی که خانه خود را تغییر می دهند وجود دارد.

“برای اینکه مردم بتوانند خانه های خود را بفروشند، به جایی برای رفتن نیاز دارند، خواه آپارتمان باشد، کاندو، [or maybe a] دوفین گفت: به منطقه دیگری بروید.

او گفت که در حال حاضر بازار فروش در استان است، اگرچه بازار نسبت به چند سال گذشته “متعادل” تر است.

دوفین گفت: “هنوز افراد زیادی به خانه نیاز دارند و به دنبال خانه هستند.”

تالوکدار گفت که انتظار دارد قیمت مسکن طی پنج تا هفت ماه آینده به کاهش خود ادامه دهد. با این حال، او گفت که مردم نوا اسکوشیا نمی توانند انتظار داشته باشند که دوباره قیمت ها را در سطح قبل از همه گیری ببینند.

او همچنین انتظار ندارد بانک کانادا تا اواخر سال جاری یا اوایل سال 2024 نرخ بهره را کاهش دهد، که ممکن است تقاضا برای واحدهای اجاره ای را افزایش دهد.

«مردم نمی توانند هزینه کنند [to buy] تالوکدار گفت: یک خانه، بنابراین آنها باید اجاره کنند.

طبق آخرین CMHC، در هالیفاکس، 76 درصد از ساخت و ساز مسکن از ژانویه تا آوریل امسال برای بازار اجاره بوده است. داده ها.

تالوکدار گفت که سازندگان “منابع خود را برای اجاره واحدها خرج می کنند، زیرا این مکان جایی است که بازده بیشتری دارد.”

دوفین گفت که به دلیل عدم قطعیت در قیمت مصالح ساختمانی، نیروی کار و گاز، او همچنین شاهد تغییر در انواع املاکی است که مشتریانش به دنبال آن هستند.

«املاکی که کلید در دست هستند، آماده برای زندگی کردن و لذت بردن بدون نیاز به هیچ کاری در… [have been elevated] به اوج، جایی که مردم مایلند برای این اطمینان هزینه بیشتری بپردازند.”