فروشندگان خودرو در PEI در سال 2022 شاهد کاهش شدید فروش هستند

نمایندگی‌های خودرو جزیره پرنس ادوارد در سال 2022 سال سختی را پشت سر گذاشتند و بیش از 1000 خودرو کمتر از سال 2021 فروخته شدند.

6735 دستگاه فروخته شده کمترین رقم را از سال 2012 نشان می دهد، اما آدام تونر، نایب رئیس انجمن فروشندگان خودرو PEI، گفت که این به دلیل عدم تمایل به خودروهای جدید نیست.

تونر گفت: “این کاملاً عرضه است، کمبود آن در همه مارک ها، همه مدل ها، همه بخش ها.”

به دلیل کمبود قطعات ضروری برای تکمیل وسایل نقلیه، به ویژه ریزتراشه، فروش در سراسر کشور کاهش یافت. پس از کاهش تقاضا در سال اول همه‌گیری کووید-۱۹، تامین‌کنندگان در تلاش برای بازگشت به سرعت بوده‌اند.

این کمبود از سال 2021 شروع شد و هنوز به طور کامل برطرف نشده است.

به گفته تونر، فروش کمتر خودروی جدید به معنای خرید و فروش کمتر است و افراد برای مدت طولانی‌تری خودروهای موجود خود را نگه می‌دارند و این باعث کمبود در بازار کارکرده نیز شده است.

“انتخاب کمتر، تنوع کمتر، بنابراین [buyers] شاید مجبور شده باشند به چیزی که معمولاً به عنوان یک وسیله نقلیه دست دوم نمی خرند، رضایت دهند، چه کیلومترهای بالاتر و چه گزینه ها یا رنگ هایی که لزوماً از آن هیجان زده نمی شوند.”

بر اساس واحد، فروش خودرو در PEI در سال 2016 به اوج خود رسید. از آن زمان فروش بالا و پایین بوده است، اما رو به کاهش است. همه‌گیری فقط این روند را تسریع کرد، حتی از جمله افزایش فروش در سال 2021.

نگاهی به ارزش دلاری فروش، تصویر زیباتری را برای دلالان نشان می دهد.

ارزش فروش از سال 2016، در حالی که بالا و پایین است، در کل ثابت بوده است. ارزش فروش در سال 2022 اندکی بیشتر از سال 2016 بود که بخشی از آن به لطف علاقه مداوم مردم جزیره به کامیون ها بود.

در سال 2016، از هر سه وسیله نقلیه ای که در PEI فروخته می شد، دو دستگاه کامیون بودند. تا سال 2022 به چهار از پنج افزایش یافت.

تونر انتظار دارد که عرضه در طول سال 2023 به بهبود ادامه دهد، اما او فکر نمی کند که به سرعت اتفاق بیفتد.