فرودگاه سیدنی برای جذب پروازهای بیشتر با تداوم تأثیر بیماری همه گیر با مشکل مواجه است

رئیس آژانس بازاریابی گردشگری کیپ برتون می‌گوید که این صنعت امسال در آستانه رشد است، اما کمبود پروازهای داخل و خارج از فرودگاه جی‌ای داگلاس مک‌کردی سیدنی یک «نگرانی جدی» است.

تری اسمیت، مدیر عامل Destination Cape Breton، گفت که در سال گذشته تعداد شب های اتاق در این جزیره بیشتر از پنج سال گذشته فروخته شد.

او گفت که اکثر گردشگران از انتاریو و کبک به کیپ برتون و سایر استان های دریایی می روند، اما کمبود خدمات هوایی بازدیدکنندگان را از مناطق دورتر محدود می کند.

اسمیت روز سه شنبه به شورای منطقه ای کیپ برتون گفت: «بهار گذشته، Membertou میزبان مسابقات قهرمانی هاکی بومی بود و این یک مبارزه بود. «ما مجبور شدیم بگذاریم [teams] در تماس با یک آژانس مسافرتی … برای حل این مشکل، زیرا برای تیم های غرب کانادا به دلیل کمبود گزینه ها، مبارزه بود.

“این چیزی است که جدی است که باید به آن نگاه کنیم.”

مردی با عینک با کت و شلوار قهوه ای هنگام صحبت کردن با دست چپ خود اشاره می کند.
تری اسمیت، مدیرعامل Destination Cape Breton می‌گوید داشتن تنها یک شرکت هواپیمایی که پروازهای داخل و خارج از فرودگاه سیدنی را ارائه می‌دهد، گردشگرانی را که می‌خواهند پرواز کنند، محدود می‌کند. (تام آیرز/CBC)

این فرودگاه تا سال گذشته که وست جت از منطقه اقیانوس اطلس خارج شد، توسط دو شرکت هواپیمایی خدمات رسانی می شد.

ایر کانادا هنوز هم پروازهای مستقیم از سیدنی به تورنتو و مونترال دارد. اما این شرکت بیش از یک سال پیش مسیر بین سیدنی و هالیفاکس را حذف کرد.

این بدان معناست که بسیاری از ساکنان کیپ برتون 400 کیلومتر تا هالیفاکس رانندگی می کنند و از آنجا پرواز می کنند و فرودگاه سیدنی را دور می زنند.

اسمیت گفت که او به تازگی از سفر به ایالات متحده بازگشته است و گزینه کمی باقی مانده است.

او گفت: “من مجبور شدم از هالیفاکس پرواز کنم، زیرا پرواز از سیدنی صرفاً هزینه بالایی داشت و من از انجام آن متنفرم، اما گاهی اوقات باید به دلار و سنت نگاه کرد.”

وقتی فقط یک خط هوایی دارید این اتفاق می افتد.

“تجهیزات و افراد در دسترس نیستند”

باب مک نیل، که ریاست هیئت مدیره فرودگاه سیدنی را بر عهده دارد، گفت که مقامات در تماس منظم با خطوط هوایی هستند و برای پروازهای بیشتر از ایر کانادا و بازگشت وست جت به منطقه لابی می کنند.

او گفت که فرودگاه همچنین با شرکت های هواپیمایی ارزان قیمت صحبت می کند.

“پروازها به هالیفاکس [are] چیزی که ما برای برگرداندن آن بیشتر تلاش می کنیم. اما اگر بتوانیم ظرفیت بیشتری را از پروازهای تورنتو دریافت کنیم، مطمئنا به ما کمک خواهد کرد، زیرا به نظر می رسد تقاضای زیادی برای این پروازها وجود دارد.”

مسئله واقعی ما این است که خود خطوط هوایی باید به سطح عملیاتی برگردند که در آن خلبانان کافی و تجهیزات کافی برای پاسخگویی به تقاضا داشته باشند.

تابلویی در بیرون ساختمان فرودگاه تصویری از یک هواپیما و نام JA Douglas McCurdy Sydney Airport را نشان می دهد.
مک نیل می گوید که تقاضا برای پروازهای بیشتر در داخل و خارج از سیدنی وجود دارد، اما خطوط هوایی هواپیما و خلبان کافی برای افزایش ظرفیت صندلی فرودگاه ندارند. (تام آیرز/CBC)

مک نیل گفت فرودگاه سیدنی با مشکلاتی مشابه با سایر فرودگاه های کوچکتر در کانادا مواجه است.

او گفت که خطوط هوایی پروازها را کاهش داده و کارکنان خود را با شیوع بیماری همه گیر کووید-19 از دست داده اند و شرکت های هواپیمایی قادر به بهبودی نیستند.

مک نیل گفت که فرودگاه سیدنی علیرغم کاهش گزینه های پروازی همچنان قابل دوام است، اما او مایل است شاهد رشد آن باشد.

“من حدس می‌زنم این یک چیز خنده‌دار است. نه این که تقاضا وجود ندارد. بلکه این است که تجهیزات و مردم در دسترس نیستند.”

داستان های برتر بیشتر