فدراسیون خانه و مدرسه PEI با هدف گسترش برنامه های بعد از مدرسه

فدراسیون خانه و مدرسه PEI در نشست عمومی سالانه خود در آخر هفته گذشته قطعنامه‌ای را تصویب کرد و از استان خواست تا مراقبت‌های بعد از مدرسه را برای کودکان در مهدکودک تا کلاس ششم رایگان و در دسترس قرار دهد.

در حال حاضر، بیشتر برنامه های بعد از مدرسه در PEI برای والدین 15 تا 18 دلار در روز هزینه دارد.

همچنین تعداد محدودی فضا وجود دارد. فدراسیون گفت: در حالی که بیش از 8000 کودک پنج تا 9 ساله در استان وجود دارد، تنها 2200 فضای بعد از مدرسه وجود دارد.

دیون توپلین، رئیس فدراسیون گفت که باید تغییر کند.

تاپلین گفت: «نیاز به خیابانی برای کودکان خردسال وجود دارد که بعد از مدرسه فضایی داشته باشند، جایی که لزوماً نتوانند به خانه بروند، زیرا پدر و مادری در آنجا وجود نخواهد داشت».

با برنامه بعد از مدرسه، این به بچه‌های ما کمک می‌کند تا هر گونه مهارت یا دانشی را که ممکن است داشته باشند بیشتر کنند و آنها را در یک فضای امن نگه داریم.»

تصویری از برگه رای پستی
در سال 2022، ساکنان جزیره با رای پستی به اعضای هیئت امنای مدارس رأی دادند. (ایزابلا زواریس/سی بی سی)

فدراسیون در مصوبه خود به چالش های کارگری پیش روی استان نیز اشاره کرده است. تاپلین گفت که دسترسی رایگان به برنامه های بعد از مدرسه ممکن است به والدین بیشتری از بچه های خردسال اجازه دهد تا کار کنند و از اقتصاد حمایت کنند.

وزارت آموزش در ایمیلی به سی‌بی‌سی نیوز گفت که این موضوع یکی از مقامات مورد بحث است.

در این ایمیل آمده است: «نیازها در مناطق مختلف استان متفاوت است؛ با این حال، ما متعهد به بررسی امکان‌سنجی یک برنامه جهانی بعد از مدرسه و اینکه این سیستم در PEI چگونه می‌تواند باشد، هستیم.

انتخابات همزمان شهرداری و معتمد مدرسه؟

فدراسیون همچنین با تصویب قطعنامه ای از اداره آموزش و پرورش خواست تا با شعبه مدارس دولتی و PEI انتخابات برای برگزاری انتخابات هیئت امنای مدارس همزمان با انتخابات شهرداری ها همکاری کند.

“بر اساس انتخابات هیئت مدیره مدارس که در پاییز گذشته برگزار شد، عالی بود که پس از 14 سال وقفه بازگشت. اما از نظر زمان بندی، عوامل زیادی در جای خود قرار گرفتند که منجر به هرج و مرج زیادی شد. توپلین گفت و سردرگمی.

در زمان آخرین انتخابات هیئت مدیره مدارس، برخی از ساکنان جزیره به دلیل طوفان پس از استوایی فیونا برق نداشتند.

درخواست‌ها برای رای‌گیری پستی برای رای دادن در انتخابات بیش از سه و نیم درصد بود، حتی اگر مهلت درخواست تمدید شد.

توپلین گفت، در حالی که نمی توان آب و هوا را کنترل کرد، اما اگر انتخابات شورای شهر و مدرسه همزمان برگزار شود، برای همه راحت تر خواهد بود.

او گفت: “رای دهندگان از قبل برای رای دادن در شهرداری خود به پای صندوق های رای می روند.”

وزارت آموزش و پرورش در حال بررسی آخرین انتخابات هیئت مدیره مدارس است.

مقامات این وزارت در ایمیلی گفتند: “ما در حال کار با Elections PEI در مورد بررسی کامل انتخابات 2022 هیئت مدیره مدارس و راه های بهبود روند هستیم. ایده های ارائه شده در قطعنامه روز شنبه برای چرخه انتخابات بعدی مورد بررسی قرار خواهند گرفت.”