طبق حکم قاضی کبک، جامعه چادری در زیر بزرگراه ویل-ماری 10 روز دیگر می ماند

جامعه کوچکی از مردمی که بی خانمانی را تجربه می کنند، به پیروزی قانونی بر استان دست یافته اند و به طور موقت برنامه های وزارت حمل و نقل کبک را برای جابجایی و برچیدن اردوگاهی در زیر بزرگراه ویل-ماری در مونترال به تاخیر انداخته اند.

روز سه‌شنبه، یک قاضی دادگاه عالی کبک موافقت کرد که اخراج افرادی که در زیر بزرگراه زندگی می‌کنند ۱۰ روز دیگر به تعویق بیفتد.

جامعه چادرهای کوچک در قسمتی بین خیابان گای و خیابان آتواتر واقع شده است.

وکلایی که به نمایندگی از مردم در اردوگاه به نمایندگی از مردم در اردوگاه درخواست دستور داد و خواستار به تعویق انداختن تخلیه تا اواسط ژوئیه. این وزارتخانه می خواست در اوایل این هفته به کار خود ادامه دهد.

در طی مراحل دادگاه در اوایل این ماه، وکلای کلینیک حقوقی سیار (MLC) که وکالت افرادی را که در زیر بزرگراه زندگی می کنند، گفتند که تخلیه باید تا بهبود آب و هوا صبر کند.

وزارت حمل و نقل گفته است که تخلیه کمپ زیر بزرگراه برای انجام تعمیرات اساسی در ساختار ضروری بوده است.

در حکم روز سه‌شنبه، قاضی شانتال ماس اذعان کرد که حذف اردوگاه “حتمی” است، اما افزود که وزارتخانه نتوانست ثابت کند که باید فوراً شروع شود.

قاضی به وزارتخانه دستور داد تا 10 روز آینده از تماس با افراد ساکن در محل در مورد برچیدن چادرها خودداری کند. این وزارتخانه همچنین باید هرگونه کار مقدماتی را که باعث اختلال در محل اردوگاه می شود، متوقف کند. او همچنین گفت که هر دو طرف باید تلاش کنند تا برنامه ای برای جابجایی افرادی که به ناچار آواره می شوند ارائه دهند.

وکلای این وزارتخانه گفتند که تاخیر بیشتر کار نه تنها کار را پیچیده‌تر می‌کند، بلکه اجرای اقدامات کاهش ترافیک را سخت‌تر می‌کند و این احتمال را افزایش می‌دهد که تعمیرات باعث سردرد برای رانندگان شود.