صومعه تاریخی مونترال دو بون پاستور آتش گرفت

صومعه Monastère du Bon-Pasteur، صومعه ای در مونترال که نزدیک به دو قرن قدمت دارد، آتش گرفته است.

سخنگوی سرویس آتش نشانی مونترال می گوید که روز پنجشنبه حدود ساعت 4:30 بعد از ظهر با اورژانس تماس گرفته شد. آتش سوزی پنج زنگ هشدار در پشت بام است.

بیش از 100 آتش نشان به محل حادثه فراخوانده شدند، اما سخنگوی وزارت امور خارجه گفت که به کسی آسیب نرسیده است.

هنوز مشخص نیست که خسارت وارده به صومعه چقدر است.

دود را می توان از اطراف شهر مشاهده کرد زیرا این ساختمان تاریخی در خیابان شربروک بین خیابان های de Bullion و St-Dominique قرار دارد.

والری پلانته، شهردار مونترال در توییتر گفت: لطفا از منطقه دوری کنید. هنوز خیلی زود است که خسارت وارد شده به این بنای میراث گرانبها را ببینیم، اما تلفات یا جراحتی در این مورد وجود ندارد.»

دود و ماشین آتش نشانی
بخشی از خیابان شربروک و سایر خیابان های اطراف به طور موقت بسته شد زیرا آتش نشانان برای مهار آتش تلاش می کردند. (شارون یونان-رنولد/سی بی سی)

این صومعه در سال 1846 ساخته شده است. ساختمان فری استون دارای بدنه ای مرکزی است که توسط سه بال عمود بر آن عبور می کند. در سال 1896 یک پروتستان اضافه شد.

این بنا برای تطبیق فعالیت های خواهران نوتردام دو بون پاستور دآنژر ساخته شده است. به گفته هریتیج مونترال، این صومعه، مانند دانشگاه مک گیل کمی دورتر در غرب، یکی از اولین مؤسسات عمومی بود که در امتداد خیابان شربروک تأسیس شد. Heritage Montréal نیز دفاتر خود را در این ساختمان دارد.

این صومعه تا دهه 1960 فعالیت مذهبی خود را حفظ کرد.

دود بلند
در حالی که آتش نشانان مونترال برای خاموش کردن شعله ها تلاش می کردند، دود وزشی از ساختمان بیرون ریخت. (شارون یونان-رنولد/سی بی سی)

این بنا در سال 1979 به عنوان یک بنای میراث تعیین شد. سپس در سال 1984 توسط Société immobilière du patrimoine architectural de Montréal (سیمپا).

این صومعه اکنون به عنوان یک مرکز چند خدماتی که شامل اقامتگاه سالمندان، تعاونی مسکن، مهدکودک و کاندومینیوم است، عمل می کند. حدود 20 قربانی توسط صلیب سرخ کانادا تحت مراقبت قرار گرفتند.

آنتونی پایا، سخنگوی هریتیج مونترال، گفت که کارکنان سازمان در ساختمان بودند که به همه افراد داخل ساختمان دستور داده شد که خارج شوند.

او گفت: “دود زیاد. دیدیم که آتش نشان ها آمدند.” ما بسیار غمگین هستیم زیرا در هریتاژ مونترال هر روز با میراث کار می کنیم و هر هفته ساختمان هایی را می بینیم که در آتش می سوزند، مانند ساختمان قدیمی مونترال.”

او گفت که تماشای آتش گرفتن ساختمانی که آنها در آن کار می کنند یک تراژدی است.

آیلین مک کینون در ساختمان زندگی می کند. او گفت که در حال خرید بود که دید دود از مرکز سازه خارج می شود و سپس در امتداد پشت بام حرکت می کند.

او گفت: «اکنون گسترش یافته و از دریچه های اصلی بیرون می آید.

او گفت که دیدن این ساختمان تاریخی غم انگیز است. او گفت که این یک فضای پر جنب و جوش است که به طور مرتب موسیقی در کلیسا و یک گالری هنری وجود دارد.

مک کینون گفت: «هیچ کلمه ای وجود ندارد.