شهر کبک محدودیت‌های آب شدیدتری را اعمال می‌کند

ساکنان شهر کبک در سال جاری هنگام استفاده از آب لوله کشی باید تدابیر سخت گیرانه تری را رعایت کنند.

با بازگشت هوای گرم، ساکنان فقط یک روز در هفته و حداکثر به مدت دو ساعت مجاز به آبیاری ملک خود خواهند بود.

مدیریت مارچند سال گذشته برای اولین بار مقررات شهرداری را تشدید کرد و آبیاری چمن را به دو روز در هفته با هدف حفظ آب شرب محدود کرد. این کشور همچنین اقدامات جدید را طی یک پروژه آزمایشی در سال گذشته آزمایش کرد.

ماری ژوزه آسلین، نایب رئیس کمیته اجرایی شهر گفت: «چالش لزوماً منابع آب ما نیست، بلکه توانایی ما در تولید و تحویل آن است. زمانی که همه به طور همزمان آب مصرف می کنند، این زمانی است که خود را از نظر توزیع و تولید در معرض خطر قرار می دهیم.»

شهر کبک دریافت که آبیاری چمن‌ها بیشترین فشار را به مخازن آب آشامیدنی آن در هوای خشک وارد کرده است.

کاهش دوره های آبیاری و گسترش آنها در کل قلمرو به محدود کردن پیک مصرف و جلوگیری از اعمال محدودیت های شدیدتر در طول تابستان کمک می کند.

زنی با ژاکت جین بیرون از یک تریبون صحبت می کند.
ماری ژوزه آسلین، نایب رئیس کمیته اجرایی، گفت که مصرف همزمان آب، منابع آب آشامیدنی شهر را در معرض خطر قرار می دهد. (رادیو کانادا)

روزهایی که آبیاری چمن مجاز است بسته به محله و آدرس شهروندی متفاوت است. برنامه ها در وب سایت شهر موجود است.

توجه به این نکته ضروری است که آبیاری دستی سایر گیاهان همیشه مجاز است. اما اگر از سیستم مکانیکی یا اتوماتیک استفاده شود، قوانین اجازه آبیاری را سه روز در هفته تا دو ساعت می دهد.

تغییر ذهنیت ها

محدودیت های تابستان گذشته در حال حاضر به ثمر نشسته است.

سال گذشته، شهر کبک پیک مصرف آب شرب 274000 مترمکعب آب در روز را ثبت کرد که در مقایسه با سال 2021 که جمعیت آن قادر به مصرف روزانه 310000 متر مکعب آب بود، تقریباً 12 درصد کاهش داشت.

دولت مارچند قصد دارد مصرف آب آشامیدنی را تا 15 درصد دیگر در سال 2023 کاهش دهد.

از ابتدای ماه می تا پایان سپتامبر، کارگران در خیابان‌های شهر کبک پرسه می‌زنند تا آگاهی خود را در مورد اقدامات سازگار با محیط زیست مرتبط با مصرف آب و آفت‌کش‌ها افزایش دهند.

نمای نزدیک از چمنزار
چمن بلند با حفظ رطوبت خود می تواند گرما را بهتر تحمل کند. (Meagan Fiddler/Radio-Canada)

ساکن ماتیس بودرو گفت که از قوانین حمایت می کند، اگرچه باغ او به آبیاری زیادی نیاز ندارد. او گفت که پیگیری برای برخی از دوستان و خانواده‌اش سخت‌تر خواهد بود.

او گفت: “خیلی بد است، اما این اقداماتی است که ما باید انجام دهیم.” مهم است که مسائلی را که با آن روبرو هستیم بشناسیم و با اقداماتی از این دست آنها را در نظر بگیریم.”

اگرچه برخی از ساکنان به یادآوری نیاز دارند، آسلین گفت که اکثر مردم آماده بازنگری در عادات خود هستند.

او گفت: “کمتر و کمتر نیاز به اجبار وجود دارد. مردم قادر به خودتنظیمی هستند.”