شهر به دنبال فروش آکادمی تاریخی لوننبورگ است و آن را “بار ناپایدار” می نامد.

شهر لوننبورگ به دنبال فروش آکادمی تاریخی خود است و می‌گوید این آکادمی برای ادامه دادن آن بسیار گران است.

آکادمی لوننبورگ که به عنوان “قلعه روی تپه” شناخته می شود، یک مدرسه سه طبقه ویکتوریایی متعلق به اواخر دهه 1890 است که به نماد شهر تبدیل شده است و یک مکان تاریخی ملی است.

میلیون‌ها بودجه استانی و فدرال از سال 2012 که شهر ساختمان را تصاحب کرد، برای بازسازی هزینه شده است و خود شهر از آن زمان تاکنون نزدیک به 2 میلیون دلار سرمایه و هزینه‌های عملیاتی پرداخت کرده است.

آوریل گذشته، شهر این ساختمان را به بنیاد آکادمی لوننبورگ (LAF) پیشنهاد داد – که برای راشل بیلی، رئیس هیئت مدیره بنیاد و شهردار سابق لوننبورگ، غافلگیرکننده بود.

بیلی روز سه‌شنبه گفت: «بسیار بسیار ناامیدکننده بود که بدون آن نوع بحث و گفتگو به ما این فشار را وارد کرد و فکر می‌کنم جامعه گسترده‌تر نیز این احساس را دارد.»

یک زن سفیدپوست با موهای قهوه‌ای کوتاه در مقابل بندر آبی با قایق‌ها در پس‌زمینه ایستاده است
ریچل بیلی رئیس هیئت مدیره بنیاد آکادمی لوننبورگ است. (CBC)

بیلی گفت که بنیاد در آن زمان آمادگی برداشتن این گام را نداشت، اما از آن زمان برای انجام یک مطالعه امکان سنجی در مورد اینکه آیا LAF می تواند هزینه ها را به تنهایی یا با سایر گروه های اجتماعی انجام دهد، مشاوری را استخدام کرده است. این گزارش در پایان ماه می ارائه می شود.

LAF در نامه ای هفته گذشته جزئیات مالی را منتشر کرد و نشان داد که اگرچه آکادمی در طول 10 سال گذشته تقریباً 713000 دلار کسری عملیاتی داشته است، اما از زمانی که مستاجران جدید را پذیرفته است، درآمد افزایش یافته است.

در پایان سال 2022، مجموع درآمدها به 240,894 دلار با هزینه های 223,272 دلار رسید که مازاد کمی برجای گذاشت. LAF همچنین 1.5 میلیون دلار در کمپین جمع آوری کمک های مالی اخیر جمع آوری کرد و بیش از 200000 دلار به طور خاص برای کلاس درس تفسیری میراث جدید خود جمع آوری کرد.

اما علاوه بر تصویر مالی، بیلی گفت: «سناریوی کاملاً متفاوتی» برای یک سازمان خیریه داوطلب است که مالکیت انحصاری چنین سایتی را به جای یک ارگان دولتی به عهده بگیرد، به خصوص وقتی صحبت از کارمندان، بیمه و خرید نیرو باشد.

فروش نه تنها مسیر رو به جلو

بیلی گفت: “من درک می کنم که شورا مقداری … فشار مالی را احساس می کند، اما من واقعاً روشی را که به عنوان تنها راه رو به جلو پیشنهاد شده است، درک نمی کنم و از آن حمایت نمی کنم.”

ارزشی فراتر از جامعه دارد. برای کشور به دلیل آنچه نشان می دهد و داستانی که باید بگوید، مهم است.»

این موضوع در اوایل این ماه زمانی که Lunenburg Barnacle نامه ای را در 1 آوریل 2022 منتشر کرد که این رسانه خبری از طریق درخواست آزادی اطلاعات دریافت کرده بود، عمومی شد.

در آن، مدیر میراث شهر، آرتور مک‌دونالد، نامه‌ای به پارک‌های کانادا نوشت تا به این بخش بگوید که لوننبورگ می‌خواهد زمین‌هایی را بفروشد که ممکن است بر شهر قدیمی لوننبورگ، یک سایت میراث جهانی یونسکو، تأثیر بگذارد. این فهرست شامل آکادمی و چیزهای اطراف آن بود.

زن جوانی با موهای تیره و خسته پشت یک پیانوی بزرگ سیاه رنگ در اتاقی خالی نشسته است
آکادمی اجرای موسیقی لوننبورگ یکی از اولین مستاجرینی بود که به ساختمان مدرسه تاریخی سابق نقل مکان کرد. (رابرت شورت/سی بی سی)

شهردار مت ریسر گفت که این موضوع تا کنون در جلسات خصوصی شورای لوننبورگ مورد بررسی قرار گرفته است، اما “همیشه قصد ما این بود که این موضوع را در زمان مناسب به اطلاع عموم برسانیم.”

ریسر گفت که امیدوار است LAF بتواند این ساختمان تاریخی را تصاحب کند – اما بدون بودجه قابل اعتماد سالانه سایر سطوح دولتی برای کمک به مکان هایی مانند آکادمی، شهر با “بار ناپایدار” باقی می ماند.

مردی با موها و عینک های نمکی و فلفلی تیره با کت مشکی تیره و پیراهن روشن، با عینک، بیرون ساختمان آجری ایستاده است.
مت ریسر شهردار شهر لوننبورگ است. (جورج سادی/سی بی سی)

“من می توانم حکایت به حکایت با هرکسی در مورد عشقم به آن ساختمان بگویم. اما، می دانید، شما همچنین باید بتوانید ترازنامه را بخوانید و … مسئولیت امانتداری مالیات دهندگان خود را رعایت کنید و آن این است که بار نامتناسبی را متحمل نشوید. رایسر گفت: برای تعهدات میراثی که به عنوان یک مکان شناخته شده بین المللی همراه است.

ریسر گفت “هیچ تهدید واقعی برای خود ساختمان” وجود ندارد زیرا آکادمی به عنوان یک مکان تاریخی ملی و توسط قوانین میراث خود شهر محافظت می شود.

اگر بنیاد نتواند ساختمان را تصاحب کند، ریسر گفت که شهر همیشه می‌تواند تصمیم بگیرد که آن را نگه دارد – اما مالیات‌های شهرداری احتمالاً باید افزایش یابد، بنابراین این موضوع می‌تواند در انتخابات شهرداری بعدی به همه‌پرسی برود.

خود رایسر در ماه مه از سمت شهردار کناره گیری می کند و به زودی یک انتخابات میان دوره ای برای ایفای این نقش برگزار خواهد شد.