شرکت NS قبل از بررسی درخواست ها، مستلزم واریز اجاره بهای نیم ماهه است

وقت آرون استیونز برای یافتن یک آپارتمان جدید تمام شده است.

تنها در عرض یک ماه، او باید محل فعلی خود را در اسپریفیلد، NS، ترک کند و می‌گوید که چیزی جز مشکلی در مسیریابی در بازار اجاره‌ای که به طور فزاینده‌ای در هالیفاکس وجود دارد، نداشته است.

این ناامیدی‌ها پس از کشف Paramount Management، یک شرکت اجاره‌ای Halifax، تشدید شد که تنها در صورتی درخواست‌های جدید را بررسی می‌کند که مستاجران آینده نگر مایل به پرداخت مبلغی به مبلغ نیم ماه اجاره باشند.

“من باید 647 دلار برای آنها بفرستم فقط به خاطر این که بتوانند درخواست را بررسی کنند؟” او در مصاحبه با CBC News گفت. “این به هیچ وجه قانونی به نظر نمی رسد.”

اما پاسخ به اینکه آیا مالکان و شرکت های مدیریتی می توانند چنین سپرده ای را درخواست کنند، مطلق نیست.

یک وب‌سایت فهرست‌بندی، مدیریت پارامونت را نشان می‌دهد که قبل از بررسی درخواست اجاره از مستاجرین احتمالی، نیمی از اجاره بها را واریز می‌کند.
یک اسکرین شات از 444rent.com، یک وب‌سایت فهرست‌بندی برای مدیریت پارامونت، شرکت را نشان می‌دهد که برای بررسی یک درخواست، نیمی از اجاره بهای یک ماه را واریز می‌کند. (444rent.com)

طبق قانون مستاجر مسکونی: «هیچ شخصی نباید از فردی که می‌تواند مستأجر آن شخص شود، یا درخواست می‌کند، مبلغی پول یا ارزش دیگری را با توجه به درخواست یا با توجه به درخواست، مطالبه، بپذیرد یا دریافت کند. فرد مستاجر آن شخص شود».

کتی بروسو، کارمند حقوقی جامعه با کمک حقوقی دالاهو، معتقد است که سپرده نگهدارنده این قانون را نقض می‌کند، اما این واقعاً بستگی به این دارد که اگر این عمل به چالش کشیده شود، اجاره‌های مسکونی چگونه حکم می‌کنند.

او گفت: «فکر می‌کنم می‌توانید استدلال کنید که این یک هزینه درخواست است و قانونی نیست.

کارمند کمک حقوقی می‌گوید مشکلات اضافه شده است

او گفت که حتی مشکل‌سازتر این است که چگونه الزام مستاجران بالقوه برای ارائه سپرده موانع را برای یافتن مسکن برای کسانی که قبلاً به حاشیه رانده شده‌اند افزایش می‌دهد.

“برای اینکه این موضوع را به هم بزنیم، گفتن اینکه باید الان فقط برای این امتیاز، اجاره نیم ماه را آماده کنید… باید در نظر گرفته شود، نه تنها غیر منطقی است، بلکه فقط به صدها، بلکه هزاران نوا، آسیب می افزاید. اسکاتلندی ها در حال تلاش برای تامین هر نوع مسکنی هستند.”

در سال 2022، هالیفاکس بیشترین افزایش سالانه را در میانگین قیمت اجاره در کل کانادا داشته است.

در همین حال، از اکتبر گذشته، این شهر دارای یک درصد نرخ خالی بود.

سرویس NS می گوید که هزینه های درخواست مجاز نیست

همانطور که او به جستجوی خود ادامه می دهد، استیونز، 27 ساله، می گوید که به طور فزاینده ای نگران است که با وجود درآمد حدود 30 دلار در ساعت به عنوان یک مدل ساز سه بعدی – که به اعتقاد او برای خرید آپارتمانی که نیازهایش را برآورده می کند کافی است – ممکن است جایی برای زندگی نداشته باشد. تا ژوئن

او می‌گوید: «هرچه بیشتر بدون پیدا کردن آپارتمان بگذرم، بیشتر متوجه می‌شوم که ممکن است بی خانمان شوم.»

در ایمیلی، Service NS گفت که هزینه درخواست برای اجاره مجاز نیست و صاحبخانه ها مجاز به واریز وجه قبل از اینکه مستاجر احتمالی با امضای اجاره نامه موافقت کند، ندارند.

در همین حال، مدیریت پارامونت از طریق ایمیل اعلام کرد که هزینه پردازش برنامه را دریافت نمی کند.

جوآن لاون مرکیک، مدیر ارتباطات گروه لاون، شرکت مادر پارامونت، می‌نویسد: «پارامونت برای درخواست‌های ارسالی به سپرده‌گذاری نیاز دارد.

سپرده نگهداری به صورت چک یا حواله الکترونیکی تا زمانی که مستاجر با اجاره آپارتمان موافقت نکند، واریز نمی شود.

اما این توضیح نمی تواند ناامیدی استیونز را مهار کند.

زمان یک عامل

او معتقد است که این شرکت در حال سوء استفاده از خلاء موجود در قانون اجاره مسکن است. او می‌گوید مهم نیست که یک حواله الکترونیکی بلافاصله توسط گیرنده واریز نشود، زیرا هنوز از حساب بانکی شخصی که آن را ارسال می‌کند، باقی می‌ماند.

او می‌گوید در یک بازار رقابتی، اجاره‌کنندگان باید سریع عمل کنند، و انتقال الکترونیکی سریع‌ترین راه برای اطمینان از پردازش سریع درخواست اجاره‌ای تحویل داده شده به پارامونت است.

“اگر این روزنه بسته نشود، می توانم ببینم که این یک چیز بسیار عادی و معمولی است.”

به عنوان فردی که تخمین می زند در حال حاضر حدود 10 برنامه در هفته ارسال می کند، هزینه ها می تواند به سرعت افزایش یابد.

نوا اسکوشیاها پولی برای ارسال 600 تا 10 دلار متفاوت ندارند [applications] هر هفته تلاش می‌کنم جایی برای زندگی پیدا کنم.»