شارلوت تاون امیدوار است که باغ های اجتماعی بیشتری داشته باشد

شهر شارلوت تاون در تلاش است تا برای ساکنان بیشتر غذای خود را آسان‌تر کند.

در جلسه ماهانه خود در روز سه شنبه، شورا سیاست جدیدی را برای کمک به توسعه باغ های اجتماعی و نه تنها در زمین های متعلق به شهر، بلکه در زمین های خصوصی نیز تصویب کرد.

این شهر اکنون چندین باغ اجتماعی دارد، مکان‌ها عبارتند از: Carrefour de l’Isle Saint Jean در آکادیان، Desbrisay Crescent، پارک J. Frank MacAulay، مرکز مزرعه در خیابان دانشگاه، و Mount Edward Road در نزدیکی بزرگراه TransCanada.

باغ هایی که توسط گروه های اجتماعی غیرانتفاعی و داوطلبان اداره می شود، اکثرا پر هستند. شهر می خواهد فضاهای بیشتری را به موقع برای فصل رشد امسال ایجاد کند.

تابلویی بزرگ که محل باغ‌های اجتماعی دزبریسای و زمین‌های باغ کوچک در نزدیکی شارلوت‌تاون را نشان می‌دهد.
شارلوت تاون تنها چند باغ اجتماعی در زمین های متعلق به شهر دارد. (لورا میدر/CBC)

تری برنارد، رئیس کمیته محیط زیست و پایداری، گفت که رشد مواد غذایی در شهر نه تنها مقرون به صرفه و سازگار با محیط زیست است، پروژه های باغ های اجتماعی نیز می توانند به گرد هم آوردن ساکنان کمک کنند.

شهر امیدوار است از اعضای جامعه که دوست دارند باغی در نزدیکی خود داشته باشند و صاحبان زمینی که ممکن است فضایی برای ارائه داشته باشند، بشنود.

او گفت: “ما قادر خواهیم بود به مردم کمک کنیم تا آنها را تاسیس کنند.”

بسیاری از مردم می خواهند بیرون بروند و باغبانی کنند و غذای خود را بدون آفت کش تهیه کنند… و واقعاً هزینه ای برای آن ندارند.”

او گفت که اگر مالکان زمین های خصوصی بتوانند هر گونه تعهدی را آزاد کنند، شهر می تواند برای تبدیل زمین به باغ اجتماعی هماهنگ کند.

این سیاست می گوید باید منبع آب، کیفیت خاک خوب و حداقل شش ساعت نور خورشید در روز وجود داشته باشد. دستورالعمل ها همچنین در مورد اهمیت دسترسی خوب و همسایگان حمایت کننده صحبت می کنند.

این شهر همچنین برای کمک به هزینه مواد یا تجهیزات، مانند کمپوست، مالچ یا ابزار باغبانی، کمک هزینه ای به مبلغ 300 دلار در نظر گرفته است.

اطلاعات بیشتر از CBC PEI