سومین پیوند شهر کبک برای حمل و نقل عمومی رزرو شده است

دولت کبک در حال عقب نشینی از برنامه های خود برای ساخت تونل بزرگراهی است که شهر کبک را به Lévis متصل می کند.

رادیو کانادا تأیید کرده است که پیوند به اصطلاح سوم منحصراً برای حمل و نقل عمومی رزرو می شود. مجله کبک اولین بار این ماجرا را گزارش کرد.

در ابتدا، پروژه Coalition Avenir Québec قرار بود شامل شش خط باشد که تنها دو تای آن خطوط اختصاصی اتوبوس بود.

رادیو-کانادا گزارش می دهد که نسخه جدید این پروژه باید کمتر از 6.5 میلیارد دلار اعلام شده برای یک لوله دوقلو هزینه داشته باشد.

انتظار می‌رود وزیر حمل‌ونقل، ژنوو گیلبولت، این تغییرات را پنجشنبه اعلام کند.

هنوز مشخص نیست که این تونل برای چه نوع حمل و نقل عمومی اختصاص دارد و آیا تراموا سیتی کبک درگیر خواهد شد یا خیر.

رادیو-کانادا چند هفته پیش گزارش داد که تراموا یکی از گزینه های مورد مطالعه است. به نظر می رسد که پیوند سوم همچنان بخش های مرکز شهر دو شهر را به هم متصل می کند.

نخست وزیر فرانسوا لگو معتقد است که این پروژه برای کاهش تراکم ترافیک و همگام شدن با رشد جمعیت در منطقه ضروری است. به گزارش رادیو-کانادا، اما مطالعات ترافیکی به سفارش وزیر حمل و نقل نشان نداد که نیازی به خودرو وجود دارد.

این استان همچنین گفته است که جزئیات مطالعات امکان سنجی خود را در این هفته فاش خواهد کرد.

یک برد برای هر دو شهر

پیش از اعلام رسمی، برونو مارچند، شهردار کبک سیتی، چهارشنبه گفت که این تونل یک “پیروزی بزرگ” برای کبک سیتی و لویس خواهد بود.

او به رادیو-کانادا Première Heure گفت: «ما برای ماه‌ها گفته‌ایم که حمل و نقل عمومی مورد نیاز است. “اگر سرویسی را قرار دهید که سریع باشد، به مردم اجازه دهد در زمان صرفه جویی کنند و در این مورد ارزش زیست محیطی نیز داشته باشد، مردم از آن استفاده خواهند کرد.”

او گیلبولت را به خاطر نشان دادن “شجاعت و جسارت” در تصمیم گیری خود در این پروژه تحسین کرد.

“در سیاست، گاهی اوقات، شما باید بتوانید بگویید “ما آن را قول داده بودیم. اکنون ما به داده ها و واقعیت ها نگاه می کنیم، و این چیزی نیست که جامعه در حال حاضر به آن نیاز دارد.”

اگرچه اتین گراندمون، کبک سولیدر (QS) MNA برای Taschereau “شجاعت گیلبولت” را تصدیق کرد، او گفت که دولت، بیش از همه، “بالاخره به عقل گوش داد.”

او به رادیو-کانادا Première Heure گفت: «نزدیک به 10 سال است که ما در مورد این پروژه صحبت می کنیم، فاجعه ای که از دیدگاه زیست محیطی نشان می دهد. این یک پیروزی بزرگ برای بسیج شهروندی است.»

او گفت که QS برای پروژه‌های حمل‌ونقل عمومی در کبک باز است، اما منتظر اعلام روز پنجشنبه خواهد ماند تا درخت را از روی میوه‌هایش قضاوت کند.