“سرخوردگی” در محوطه دانشگاه UPEI با بازگشت دانش آموزان به کلاس

پس از اعتصاب اعضای هیات علمی که تقریباً چهار هفته به طول انجامید، دانشجویان دانشگاه جزیره پرنس ادوارد روز دوشنبه دوباره سر کلاس حاضر شدند، اگرچه برخی می گویند ترجیح می دهند نباشند.

این اعتصاب روز جمعه با توافق انجمن دانشکده و مدیریت پایان یافت.

امتحانات رسمی به منظور به حداکثر رساندن زمان کلاس تا 28 آوریل لغو شده است، اگرچه برخی از دانش آموزان هنوز تا 50 درصد نمره خود را امتحان می کنند. آدام مک کنزی، رئیس اتحادیه دانشجویی UPEI گفت که این طرح برای برخی از دانشجویان خوب نیست.

او گفت: «این دانش‌آموزان به دلیل نداشتن ترم بهتر، خسته شده‌اند. “من فکر می کنم مردم واقعاً یک جورهایی با رفتن به دانشگاه برای ترم تمام شده اند.”

او گفت که این اعتصاب به همه، از جمله خودش، آسیب وارد کرده است.

من از بسیاری از دانشجویان شنیده‌ام که واقعاً نمی‌خواهند تا دو هفته آینده در محوطه دانشگاه باشند. فکر می‌کنم آن‌ها می‌دانند چرا ما هستیم، اما واقعاً احساس فرسودگی و ناامیدی می‌کنند.»

آدام مک کنزی
آدام مک‌کنزی، رئیس اتحادیه دانشجویی UPEI می‌گوید اعتصاب به همه افراد در محوطه دانشگاه آسیب رسانده است. (شین هنسی/سی بی سی)

کیارا فهان، دانشجوی سال دوم دانشگاه UPEI، در میان گروهی از دانشجویان بود که روز دوشنبه ناامیدی خود را ابراز کردند.

او گفت: “ما همه از این وضعیت بسیار عصبانی بودیم و نمی‌خواستیم ترم ما تمدید شود.

“ما در این مورد رای دادیم، در واقع، با اتحادیه دانشجویی و… تمدید ترم کمترین رای را داشت. اما این چیزی است که ما به آن پایان دادیم. بنابراین فکر می کنم بارها و بارها، دانشجویان زیر اتوبوس پرتاب می شوند و ما دیگر نمی خواستیم ساکت بمانیم.”

دانشگاه مستقر در شارلوت تاون گفت که پس از محاسبه مقدار پولی که از عدم پرداخت حقوق کارکنان در طول اعتصاب صرفه جویی شده است، پس از کاهش هزینه های اضافی به دلیل اختلال در کار، بخشی از شهریه پرداختی دانشجویان خود را پس خواهد داد.

مکنزی گفت که آنها هنوز منتظر جزئیات این طرح هستند.

دانش‌آموزان می‌توانند قبولی/شکست را انتخاب کنند

دانش‌آموزان می‌توانند تا روز سه‌شنبه کلاس‌های خود را بدون جریمه تحصیلی رها کنند و می‌توانند پس از دریافت اعداد، برای ثبت نمرات خود به‌عنوان قبولی/شکست‌خوردگی درخواست تجدیدنظر کنند.

نظرسنجی اتحادیه دانشجویی UPEI که برای دانشجویان تمام وقت ارسال شد، نشان داد که تقریباً 54 درصد از دانشجویان خواهان بازپرداخت هستند و 43 درصد خواهان اعطای اعتبار به صورت عادی یا به صورت قبولی یا عدم موفقیت بودند.

مک‌کنزی به دانش‌آموزان هشدار می‌دهد که قبل از انتخاب گزینه قبولی/شکست، تحقیقات خود را انجام دهند، زیرا می‌تواند بر برنامه‌های تحصیلات تکمیلی و برخی اعتبارنامه‌های حرفه‌ای آنها تأثیر بگذارد.

مارگوت رجسکیند، مدرس دانشکده موسیقی UPEI و مذاکره کننده انجمن دانشکده، دوشنبه در محوطه دانشگاه با دانشجویان صحبت می کند.
مارگوت رجسکیند، رئیس انجمن دانشکده UPEI و یک مربی جلسه ای در دانشکده موسیقی UPEI، دوشنبه با دانشجویان در محوطه دانشگاه صحبت می کند. (ژولین لیکاشور/رادیو-کانادا)

مارگوت رجسکیند، رئیس انجمن دانشکده UPEI و یک مدرس جلسه ای در دانشکده موسیقی UPEI، گفت که هدف همیشه این بوده است که دانشگاه را به بهترین شکل ممکن تبدیل کنیم. و در حالی که از پایان اعتصاب آسوده خاطر است، گفت که در ناامیدی دانشجویان شریک است.

“ما درک می کنیم که زمان بسیار ناامید کننده ای برای دانش آموزان بود. برای ما نیز زمان ناامید کننده ای بود. و ما امیدواریم که – همانطور که می دانم بسیاری از مردم امروز که وارد کلاس می شوند بسیار مضطرب هستند – آنها دچار شوند. با استادان خود صحبت کنند، درک درستی از نحوه پیش رفتن کارها پیدا کنند، تا آنها کمتر احساس اضطراب کنند.

“اما من – می دانید، من آنها را سرزنش نمی کنم.”

اسکان دانشجویان

گرگ کیف، رئیس موقت UPEI، گفت که انتظار می رود اساتید تا حد ممکن با دانشجویان “به حق نگران” سازگار باشند. وی خاطرنشان کرد: اگر ترم در روز جمعه با پایان اعتصاب به پایان می رسید، بسیاری از دانشجویان شرایط فارغ التحصیلی خود را برآورده نمی کردند.

واضح است که هیچ نوع واحدی برای این کار وجود ندارد، و بنابراین در پایان روز، به اساتید اختیارات زیادی در مورد نحوه پایان ترم داده شد.

فهان گفت که وضعیت برای دانش آموزان منصفانه نیست.

“همه تکالیف من در دو هفته آینده موعد انجام می شود. هیچکدام از آنها کوتاه نیامدند یا چیز دیگری، و می دانم که برای بسیاری از دانش آموزان من هم همینطور است. آنها هنوز امتحان دارند، حتی اگر در سالن ورزشی برگزار نمی شود. آنها هنوز هم امتحاناتی هستند که ارزش نیمی از نمره خود را دارند، و من نمی‌دانم که چقدر منصفانه است وقتی یک ماه از ترم خود را از دست دادیم.»

این دانشگاه گفته است که این نشست طبق برنامه در اواسط ماه مه برگزار خواهد شد.