ساکن جدید می گوید که روند درخواست کارت سلامت NS باید آسان تر باشد

هنگامی که لوئیز والاس پاییز گذشته از بریتیش کلمبیا به دیگبی، NS، نقل مکان کرد، هرگز انتظار نداشت که درگیر یک مبارزه چند ماهه برای درخواست مراقبت های بهداشتی استانی شود.

او گفت: “من تصور می کردم که به همین سادگی است که شما به اینجا می آیید، شما برای چیزهای نوا اسکوشیا درخواست می دهید، آنها وسایل BC شما را می گیرند و چیزهای نوا اسکوشیا را به شما می دهند.”

با این حال، به او اطلاع داده شد که کارت سلامت BC او به عنوان مدرک شهروندی کانادا کافی نیست. والاس 61 ساله در بریتانیا به دنیا آمد و در سال 1976 تابعیت کانادایی خود را دریافت کرد.

بنابراین او با اداره بهداشت BC تماس گرفت تا بپرسد که آیا اسنادی که برای درخواست پوشش استانی در آنجا استفاده کرده بود می تواند برای تکمیل درخواست خود به نوا اسکوشیا ارسال شود یا اینکه آیا نسخه هایی از آن مدارک می تواند مستقیماً برای او ارسال شود.

درعوض، آنچه در پی آمد، چرخه ای از تماس ها بود که او را از طریق بخش مراقبت های بهداشتی استانی و اداره مهاجرت فدرال هدایت کرد.

والاس می گوید مقامات وزارت بهداشت بریتیش کلمبیا به او گفته اند که به دلیل نگرانی های “حریم خصوصی اطلاعات” نمی تواند به کپی اسناد خود دسترسی داشته باشد.

اداره سلامت و تندرستی نوا اسکوشیا می گوید متقاضیان کارت بهداشت استانی باید مدارکی مانند گواهی تولد کانادایی، پاسپورت معتبر کانادایی، کارت شهروندی کانادا یا مدارک مهاجرت را برای پشتیبانی از درخواست خود ارائه دهند.

کارت بهداشتی معتبر از استان دیگر برای شناسایی کافی نیست.

والاس گفت که از عدم ارتباط بین سیستم های مراقبت بهداشتی استانی در مورد مدارک شناسایی شگفت زده شده است. او آرزو می کند که کانادایی ها به جای شروع درخواست از ابتدا، فقط یک کارت بهداشت استانی را با کارت دیگری مبادله کنند.

او گفت: “من واقعاً دوست دارم که به کسی برسم که واقعاً بتواند اوضاع را تغییر دهد و از شر چنین مشکل وحشتناکی در تدارکات خلاص شود.”

او مطمئن نیست که مدارک شهروندی‌اش کجاست، زیرا بسیاری از وسایل خود را در انباری در نیوبرانزویک گذاشت، زمانی که او و شوهرش از بریتیش کلمبیا نقل مکان کردند در حالی که به دنبال خانه بودند.

او در حال بررسی درخواست کپی دیگری از گواهی شهروندی خود برای درخواست خود است، اما ممکن است ماه ها طول بکشد.

CBC News با وزارت بهداشت و سلامت نوا اسکوشیا در مورد پرونده والاس تماس گرفت. سخنگوی وزارت خالهلا پررو بیانیه ای ایمیلی ارسال کرد که در بخشی از آن گفت: “این مسئولیت ساکنین است که برای دریافت کارت بهداشت در استان یا منطقه جدید اقدام کنند.”

این بیانیه همچنین روند درخواست کارت سلامت در نوا اسکوشیا را تشریح می کند.