ساکنان منطقه مونترال به زودی سالانه هزینه بیشتری برای ثبت نام وسایل نقلیه مسافربری پرداخت خواهند کرد

از سال جدید، ساکنان منطقه مونترال برای ثبت نام وسایل نقلیه مسافربری خود هزینه بیشتری پرداخت خواهند کرد.

این Communauté métropolitaine de Montréal (CMM) روز پنجشنبه یک آیین‌نامه اصلاح شده را تصویب کرد که به موجب آن ساکنان حومه مونترال – بیش از 80 شهرداری و سن‌ژروم – باید سالانه 59 دلار اضافی برای خودروی خود بپردازند.

صاحبان وسایل نقلیه در تراکم مونترال که قبلاً این مالیات را از سال 2011 پرداخت کرده اند، شاهد افزایش آن از 45 دلار به 59 دلار در سال خواهند بود.

این اقدام باید سالانه بیش از 125 میلیون دلار درآمد داشته باشد که به اداره حمل و نقل عمومی منطقه پرداخت می شود. Autorité Régionale de Transport متروپولیتایn (ARTM).

در بیانیه ای، CMM پیش بینی کرده است که با هیئت بیمه خودرو استان، Société de l’Asurance automobile du Québec (SAAQ)، برای اخذ مالیات.

وزیر حمل و نقل کبک ژنویو گیلبولت از طریق وابسته مطبوعاتی خود به این خبر پاسخ داد و گفت که باید به توانایی ساکنان برای پرداخت احترام گذاشته شود.

وابسته افزود، این حزب لیبرال بود که این قدرت مالیاتی را در سال 2016 به CMM داد و بنابراین تصمیم گیری در این زمینه بر عهده رهبران شهرداری است.

آیین‌نامه گسترش مالیات ثبت خودرو به حومه مونترال در سال 2019 توسط تقریباً همه اعضای CMM تصویب شد – 81 شهردار از 82 شهردار به آن رأی مثبت دادند و تنها شهردار بوچرویل مخالف آن بود.

در آن زمان، SAAQ گفت که قادر به اجرای این تنظیمات نیست.

سخنگوی SAAQ به رادیو-کانادا توضیح داد که قبل از اینکه بتواند به درخواست CMM پاسخ دهد، باید نوسازی تمام سیستم های کامپیوتری خود را تکمیل کند.

سخنگوی گفت که هنگامی که سیستم رایانه ای به روز شود، SAAQ می تواند در مورد مالیات بحث کند.