رویداد Heritage پلی بین PEI و فرهنگ های آسیایی ایجاد می کند

شارلوت تاون روز یکشنبه در UPEI، ماه میراث آسیایی را با اجراهایی که به نمایندگی از بسیاری از فرهنگ‌های آسیایی، از جمله رقص، طبل، موسیقی و حتی اجرای کاسه آواز هیمالیا نشان می‌داد، جشن گرفت.

مونیکا وانگ این رویداد را برای کمیته ماه میراث آسیایی سازماندهی کرد. او گفت که این اولین بار است که چنین رویدادی برگزار می شود و با 400 بلیط خریداری شده، یک نمایش فروخته شده بود.

وانگ گفت: “ما می خواهیم از این فرصت این رویداد استفاده کنیم تا فرهنگ غنی هر کشور، نه فقط آسیا را به نمایش بگذاریم. ما می خواهیم فرهنگ فراگیر و متنوعی را که در PEI داریم، ترویج دهیم.”

او گفت که وقتی وانگ 16 سال پیش به جزیره آمد و به اندازه اکنون متنوع نبود. او می خواهد که رویدادهایی مانند این به پل زدن با تازه واردان و جزیره نشینان کمک کند.

سه زن لبخند می زنند.
مونیکا وانگ، شری هوانگ و لیان ژانگ به برگزاری این رویداد در UPEI در روز یکشنبه، 14 می کمک کردند. (استیسی جانزر/سی بی سی)

شری هوانگ، مدیر عامل موسسه زبان Study Aboard Canada، با بسیاری از تازه واردان کار می کند و به تسهیل این رویداد کمک کرد. او خودش 20 سال پیش وارد PEI شد.

موضوع این ماه میراث آسیایی قاطعیت است و او گفت که این چیزی است که هر تازه واردی دارد.

او گفت: “همه ما عزم خود را برای ایجاد زندگی خود در جزیره نشان می دهیم و به انتخاب خود جزیره ای باشیم.”

مرد جوان ساکس می نوازد.  زن جوان در حال رقصیدن
رقصندگان و نوازندگان جوان نیز برای 400 نفر حاضرین به اجرای برنامه پرداختند. (استیسی جانزر/سی بی سی)

مردم در صف ایستاده بودند تا درها باز شوند، و لیان ژانگ، مدیر رویداد، گفت که از دیدن بسیاری از علاقه مندان به نمایش متاثر شده است.

او گفت: “این زمان است که ما زیبایی فرهنگ خود، فرهنگ آسیایی را به مردم محلی نشان دهیم. و همچنین فرهنگ محلی را یاد می گیریم. ما از یکدیگر یاد می گیریم.”

ده نفر با لباس های صورتی و سفید در مقابل تماشاچیان ایستاده اند که در یک گروه کر آواز می خوانند.
یک گروه کر چینی به عنوان بخشی از این مراسم آواز خواندند. (استیسی جانزر/سی بی سی)

ژانگ گفت که برای گردآوری این رویداد ساعت ها کار انجام شد و به تلاش گروهی نیاز داشت.

او گفت: “این یک روز بزرگ برای همه ما و حتی برای همه ساکنان جزیره است. ما سال آینده آن را بهتر و زیباتر و بزرگتر خواهیم کرد.”