روزنامه نگار سیدنی عدم شفافیت CBRM را محکوم می کند

یک روزنامه نگار از سیدنی گزارش کمیساریای حریم خصوصی نوا اسکوشیا را به عنوان کیفرخواست لعنتی شهرداری منطقه کیپ برتون و مشکلات مکرر شفافیت آن خوانده است.

مری كمبل بیش از یك سال قبل از انتشار نشریه آنلاین خود ، The Cape Breton Spectator ، در ژوئیه 2015 درخواست آزادی اطلاعات را به عنوان یك شهروند خصوصی ثبت كرد.

کمپبل برای نشان دادن اینکه چرا یک شرکت خصوصی و تازه تاسیس حق انحصاری بازاریابی در بندر سیدنی را دارد ، به CBRM مراجعه کرد.

وی گفت که قرارداد انحصاری شهرداری با شرکای توسعه بندر بندر ظاهراً از هیچ جا پدید آمده است. شرکای شرکت سریعاً سرمایه گذاری کلانی را برای خاموش کردن پروژه تجاری انجام دادند.

كمبل گفت: “این از هیچ منظری هیچ معنایی نداشت.”

“من فکر نمی کنم که شهرداری ها مروج بندر مخفی استخدام می کنند و فکر نمی کنم مشاوران 1.2 میلیون دلار از پول خود را بدون نیاز به عقد قرارداد صرف کنند.”

CBRM نزدیک به 1000 صفحه را از خود نگه داشته است

کمپبل تنها 28 صفحه را دریافت کرد که 104 روز پس از اولین درخواست وی منتشر شد. این انتشار کوچک شامل انتشار اخبار و مقالات عمومی ، دعوت از رویدادها ، اعلامیه ها و تبریک ها بود.

کمیسر اطلاعات و حریم خصوصی نوا اسکوشیا می گوید که شهرداری منطقه کیپ برتون قانون رسیدگی به درخواست آزادی اطلاعات را نقض کرده است. (تام آیرز / سی بی سی)

کمپبل گفت: “آنها با من تحقیر کردند ، و با قانون هم با تحقیر رفتار کردند ، و با کمیسر حفظ حریم خصوصی با تحقیر رفتار کردند. و من این را واقعا تکان دهنده می دانم.”

كمبل گفت كه او در این ماه پس از یك جستجوی 5 ساله هنگامی كه تریسیا رالف ، کمیسار حفظ حریم خصوصی ، CBRM را نقض قانون دولت شهرداری و سایر موارد قضایی دانست ، از این شركت محروم شد.

رالف گفت که CBRM 862 صفحه اسناد را پنهان نگه داشته و در یافتن بیش از 41 مورد دیگر موفق نشده است ، در حالی که از اثبات سرکوب اطلاعات به دلیل منافع اقتصادی یا اقتصادی غافل مانده است.

رالف همچنین اظهار داشت CBRM با انجام جستجوی منطقی برای سوابق در صورت لزوم ، در وظیفه خود کوتاهی کرد.

وی نتیجه گرفت که شهرداری باید جستجوی دقیق تری انجام دهد و تمام سوابق را آزاد کند.

با این حال ، برای شهرداری هایی که مغایر قانون دولت شهرداری هستند مجازاتی در نظر گرفته نمی شود.

کمپبل گفت: “به معنای واقعی کلمه فقط به آنها بستگی دارد که آیا آن را آزاد می کنند یا نه.”

در حرکت رو به جلو ، کمپبل گفت CBRM باید سیاستی را در مورد نحوه رسیدگی به درخواست های دسترسی به اطلاعات وضع کند.

روز پنجشنبه برای اظهارنظر نمی توان از آماندا مک دوگال ، شهردار تازه انتخاب شده CBRM استفاده کرد.

شهرداری های مسئول شفافیت

چاك پورتر ، وزیر امور شهرداری گفت كه وی از هرگونه نگرانی در مورد درخواست آزادی اطلاعات به دفتر وی بی خبر است.

وی گفت: ممکن است آموزش بیشتری لازم باشد.

پورتر به خبرنگاران گفت: “اگر آموزش بیشتری لازم است ، باید آموزش داده شود.”

“از ما خواسته نشده است آن را بدهیم. هیچ کس به عنوان وزیر به من مراجعه نکرده است و گفته است که ما باید بیرون برویم و به شهرداری ها آموزش دهیم که چگونه [Freedom of Information and Protection of Privacy] عمل مثر است. ”

وقتی سردرگمی ایجاد شد ، پورتر به شهرداری ها توصیه کرد با تیم های حقوقی خود مشورت کنند.

“آنها در برابر رای دهندگان خود مسئول هستند که مانند هر کس دیگری در انجام این کارها شفاف و شفاف باشند.”

نقض گذشته قانون دولت شهرداری

این اولین باری نیست که شهرداری به دلیل شفافیت کمتر مورد انتقاد قرار می گیرد.

در سال 2018 ، CBRM پذیرفت که قانون دولت شهری را نقض کرده و چهار بار در یک جلسه دو ساله درمورد حقوق شورای نگهبان بحث کرده است.

اخیراً ، شورا به اتفاق آرا رد کرد که کمک هزینه سفر طولانی و بحث برانگیز را حذف کند.

این کمک هزینه در سال 2007 جنجال برانگیخت ، زمانی که مشخص شد یک مشاور در حال جمع آوری هزینه های مسافت پیموده شده محلی در غرب مشغول کار بوده است.

مشاوره استیو گیلسپی ، که ماه گذشته مجدداً انتخاب شد ، در اوایل سال جاری میلادی متهم را از شر کمک هزینه خلاص کرد و گفت این به نفع شفافیت است.