رانندگان در جریان طوفان برفی سال 2017 در بزرگراه 13 گیر افتادند تا سرانجام غرامت خود را دریافت کنند

تقریباً چهار سال پس از طوفان گسترده برف و یک تصادف بزرگ کامیون هزاران راننده را در بزرگراه 13 گرفتار نگه داشته است ، به زودی بین 400 تا 1400 دلار غرامت دریافت می شود.

“من 17 سال برای Sûreté du Québec کار کردم و چنین روزی را ندیده ام.”

در ساعت 9:01 شب شب 14 مارس 2017 ، یک اعزام کننده پلیس استان این سخنان را به زنی می گوید که از بزرگراه 13 تماس می گیرد.

“من آنچه را که می توانم انجام خواهم داد تا اطمینان حاصل کنم که کارها در اسرع وقت انجام می شوند اما متاسفانه هیچ معجزه ای انجام نمی شود.”

اوضاع در حال بدتر شدن بود.

در آن شب طوفان عظیم برفی مونترال را محاصره کرد و هنگامی که در ساعت 6:08 بعد از ظهر ، در اثر برخورد یک تریلر-تریلر از طریق بزرگراه با چاقو کوبیده شد ، ناگهان رانندگان خود را گیر کرده و برف ها را جمع کردند.

صوتی خام 911 توزیع کننده ، که توسط رادیو کانادا از طریق درخواست آزادی اطلاعات به دست آمده است ، زیرا آنها صدها تماس را از رانندگان وحشت زده گرفتار در یک شبانه روز در طوفان مارس 2017 انجام دادند. 2:33

تقریباً 300 نفر در یک شب در جاده بزرگراه 13 درست در جنوب بزرگراه ساحل لیسه در وسایل نقلیه خود مانده بودند. دیگران وسایل نقلیه خود را رها کردند و برای رسیدن به خانه از میان برف ها عبور کردند.

اکنون ، جبران خسارت در راه آنها است.

ژان مارک لاکورسییر ، یکی از وکلای دادخواست رسیدگی به پرونده طبقاتی که با استان کبک حل و فصل شد ، گفت: “از هفته آینده ، ما پرداختی را به گروه اول مدعیان آغاز خواهیم کرد.”

این بسته به مدت طولانی بودن افراد در ماشین خود بین 400 تا 1400 دلار است. »

افرادی که شرایط پزشکی یا آسیب پذیری دارند ، اندکی بیشتر از سایرین غرامت دریافت می کنند.

تماس با توزیع کنندگان نگرانی ، استرس را برجسته می کند

در تمام طول شب ، بیش از 300 تماس با 911 از طریق افراد گیر کرده در بزرگراه 13 یا سایر افراد نگران اعضای خانواده برقرار شده است.

ضبط های صوتی اعزامی که رادیو کانادا به دست آورده است ، اوضاع ناخوشایند طوفان برفی و احساسات رانندگان گیر افتاده را نشان می دهد. به دلیل حفظ حریم خصوصی ، صدای ضبط شده شامل صدای تماس گیرنده نیست.

9:06 ، یک توزیع کننده به دیگری: “فقط دو نفر هستیم و همزمان شش تماس داریم. شوخی نمی کنم!”

9:48: “خانم ، به جز صبر ، راه حل دیگری ندارم. این مسئله روشن خواهد شد. چرا می گویید هیچ کس کاری نمی کند؟ من تأیید می کنم که ما کاری انجام می دهیم.”

10:20: “من نمی توانم به شما بگویم ماشین خود را آنجا بگذارید و بروید. من نمی توانم به شما بگویم اما می بینید ، اگر کسی حرکت نمی کند ، آنجا نمانید. من نمی خواهم شما از گرسنگی بمیرید.”

ساعت ها پس از حادثه اولیه که باعث ایجاد پشتیبان شد ، توزیع کنندگان همچنان به تماس های تلفنی ادامه می دهند و سعی می کنند به رانندگان اطمینان دهند و به آنها بگویند که کمک در راه است.

گاهی اوقات ، ناامیدی ناشی از اعزام کنندگان به خود حباب می زند.

1:18 صبح: یکی از اعزام کنندگان فریاد می زند: “ببخشید آقا ، آقا نگاه کنید.” افراد زیادی با ماشین خود گیر کرده اند بنابراین شما باید صبور باشید ، خوب؟ پسر با کامیون یدک کش ، فکر می کنید دویدن برای او آسان است در برف؟”

دیگران سعی می کنند مشاوره دهند.

2:02: “آقا ، آیا شما سعی کردید کسی سوار ماشین شود تا کمی گرم شود؟”

3:47: یکی از اعزام کنندگان به زنی که در پس زمینه به طرز شنیدنی گریه می کند ، می گوید: “من نمی توانم به شما بگویم که مدتی طولانی می رود ، خانم اما ما آنجا هستیم.” “ما اکنون مشغول پاکسازی ماشین هستیم ، خوب؟”

4:02: “نگران نباشید خانم ، ما اکنون از شما مراقبت می کنیم. پلیس وجود دارد و همه آنجا هستند تا شما را از اتوبان خارج کنند ، شما به زودی کسی را خواهید دید.”

جبران خسارت را به همراه دارد

Djemira de Pagter 11 ساعت در ماشین خود گیر کرده بود. (CBC)

برای کسانی که آن شب در بزرگراه گیر کرده اند ، خبر آمدن غرامت خوشایند است.

“جمیرا د پاگتر” که 11 ساعت در اتومبیل خود گیر کرده بود ، گفت: “شنیدن پول به زودی به زودی خبر جدیدی مهیج است.”

“من می دانم که بسیاری از مردم به دلیل ابتلا به COVID به مشکل مالی احتیاج دارند و امیدوارم که این امر به آنها اجازه دهد کمی نفس بکشند.”

او کمی ناامید شده است.

وی افزود: “من معتقدم كه 400 تا 1400 دلار حتی زمان و استرسی را كه تحمل كرده ایم ، پوشش نمی دهد.”

دی پگتر می گوید که او در آن شب آرام ماند اما از عدم اقدام انجام شده عصبانی است.

او گفت: “چگونه آماده نیستی؟” “چرا هیچ حمایتی وجود نداشت؟”

مارسی مک کالوم 9 ساعت را در بزرگراه گذراند و دو بار با 911 تماس گرفت تا ببیند چه خبر است.

وی به سی بی سی گفت: “من خوشحالم که می دانم سرانجام غرامت در راه است.”

“از همه مهمتر ، انتظار دارم چنین رویدادی هرگز در جاده های کبک رخ ندهد.”

اقدام طبقه دوم ، علیه شهر مونترال ، هنوز حل نشده است.