رالی برای کنترل اجاره جمعیت را در مرکز شهر هالیفاکس به خود جلب می کند

فراخوان کنترل اجاره بعد از ظهر شنبه در سراسر هالیفاکس در حالی برگزار شد که جمعیتی در حدود 200 نفر جمع شده و از مرکز شهر عبور کردند.

این تظاهرات که توسط گروه حامی ACORN سازماندهی شده بود ، در خارج از تالار شهر آغاز شد ، جایی که مراسم رژه بزرگ برگزار شد و می توانست از نظر بدنی فاصله بگیرد.

اما خواسته های تظاهرات کنندگان برای دولت استان بود.

آنها می خواهند این استان قانونی را تصویب کند که افزایش اجاره بها سالانه 3 درصد افزایش یابد.

سازمان دهنده هانا وود گفت که آنها می خواهند افزایش یابد تا نیاز به توجیه داشته باشد ، شاید برای بازسازی یا تعمیرات اساسی.

هانا وود ، برگزارکننده گفت: “و نه فقط خواسته و ناخواسته همان گونه که اکنون هر زمان که بخواهند آن را پرورش می دهند و مجبور نیستند آن را برای کسی توجیه کنند.”

در شش ماه گذشته ، CBC گزارش کرده است که افزایش اجاره بها در HRM از 17 درصد تا 90 درصد افزایش یافته است.

حدود 200 نفر بعد از ظهر شنبه در رژه بزرگ در مقابل تالار شهر هالیفاکس گردهم آمدند و خواستار افزایش محدودیت قانونی برای افزایش اجاره شدند. (Taryn Grant / CBC)

استیون مک نیل نخست وزیر ماه گذشته با خبرنگاران گفت که با افزایش این نوع اجاره ها ، همراه با تخلیه های انبوه و نرخ خالی رکورد خالی یک درصد ، به خبرنگاران گفت که مسکن را به عنوان یک مشکل تشخیص داده است – مشکلی که دولتش در تلاش است آن را حل کند.

با این حال وی علاقه زیادی به کنترل رانت نداشت و می گفت این “م workثر نیست” زیرا این امر باعث دلسردی توسعه می شود. چاک پورتر وزیر مسکن در ماه های اخیر بارها و بارها همین استدلال را مطرح کرده است.

چوب از پاسخ آنها راضی نبود.

“وقتی آنها می گویند كنترل اجاره م workثر نیست ، من فكر می كنم كه آنها به صاحبخانه و سازنده فکر می كنند و نه به یك فرد متوسط. كنترل اجاره به اوضاع برای متوسط ​​اجاره كننده كم درآمد كمك می كند.”

تظاهرکنندگان برای بستن رویداد روز شنبه به مجلس استان رفتند. آنجاست که دو سال پیش NDP لایحه ای را تنظیم کرد تا قانون کنترل اجاره را تصویب کند. دولت لیبرال اساساً آن را با دست نخوردن در قوه مقننه رد کرده است.

مستاجر می گوید: “من عصبانی هستم.”

جنیفر رایان از جمله کسانی بود که به مجلس قانونگذاری راهپیمایی کرد.

به تازگی اطلاع از افزایش اجاره 130 دلاری آپارتمان کارشناسی خود در انتهای غرب هالیفاکس به وی ابلاغ شده است. این مبلغ 19 درصد بیشتر از 695 دلاری است که وی پرداخت کرده است.

رایان گفت كه صاحبخانه وی تهدید به افزایش اجاره بها بیش از 90 درصد خواهد كرد در صورت انتخاب شرایط اجاره به ماه به ماه.

وی گفت: “من از افزایش اجاره اجباری ، تخلیه اجاره ، دلایلی که بسیاری از افراد در خط فقر یا زیر خط فقر هنوز مجبور به پرداخت هزینه های گزاف هستند ، عصبانی هستم.”

رایان گفت که او توانایی پرداخت اجاره جدید 30.000 دلار حقوق خود را دارد اما به سختی.

“چیزی که توانایی پرداخت آن را ندارم این است که مشکلی پیش بیاید. مثل اینکه به هر دلیلی همه گیری برگردد و من بیکار باشم و پول ندارم [coming in]”

شارون فرناندز در بیرون خانه استان در مرکز شهر هالیفاکس ایستاده و در دست خود تابلویی را برای کنترل اجاره و راهنمای حقوق مستاجر از کمک حقوقی دالاهو در دست دارد. (Taryn Grant / CBC)

شارون فرناندز اظهار داشت که فکر نمی کند کنترل اجاره بها امنیت نا مسکن را به طور کامل از بین ببرد اما فکر می کند این بخشی از راه حل بحران فعلی مسکن است.

فرناندز به عنوان یک مددکار اجتماعی گفت که او هر روز افرادی را می بیند که به بی خانمانی سقوط می کنند. کمک به مردم در یافتن و نگهداری مکانی برای زندگی قسمت بزرگی از شغل وی است.

وی گفت: “دیدنش دلخراش است.” “مانند ، بسیار مأیوس کننده است.”