دولت UPEI درخواست داوری می کند زیرا هیئت علمی اعتصابی در حال بررسی حرکت بعدی است

میانجیگری بین دانشگاه جزیره پرنس ادوارد و انجمن هیئت علمی مدرسه در حالی شکست خورد که اعتصابی که کلاس ها را به حالت تعلیق درآورده بود وارد چهارمین هفته خود می شود.

مذاکرات میانجی بین طرفین تنها پس از سه روز آخر هفته پایان یافت. اکنون، دولت UPEI می‌گوید که از آن خواسته شده است که این روند به سمت داوری بهره برود.

این بدان معناست که گفتگوها ادامه می یابد، اما دانش آموزان نیز می توانند به کلاس برگردند.

UPEI در بیانیه‌ای در روز سه‌شنبه اعلام کرد که این روند توسط میشل فلاهرتی، همان تسهیل‌کننده‌ای که مذاکرات میانجی‌گری را رهبری می‌کرد، هدایت خواهد شد.

مارگوت رجسکیند، مذاکره‌کننده اصلی انجمن دانشکده UPEI، گفت که دانشکده همچنان در حال بررسی مراحل بعدی خود است، اما نگرانی‌هایی درباره حضور فلاهرتی به عنوان داور دارد.

او گفت: «از نظر ما اینکه او میانجی بوده و سپس داور شود، تضاد منافع بسیار جدی خواهد بود، زیرا او یکی از طرف‌های همه بحث‌ها بوده است». “و بنابراین ما این واقعیت را زیر سوال می بریم که آنها حتی این را پیشنهاد می کنند.”

زنی که کلاه حبوباتی انجمن دانشکده UPEI بر سر دارد.
مارگوت رجسکیند، مذاکره کننده اصلی انجمن دانشکده UPEI، گفت که دانشکده همچنان در حال بررسی مراحل بعدی خود است. (تونی دیویس/سی بی سی)

رجسکیند گفت که داوری با بسیاری از نگرانی های اعضای خود از جمله “این واقعیت که ما هیئت علمی کافی نداریم، اینکه ما در تعداد اعضای هیات علمی تمام وقت آنقدر کم هستیم که شاهد فروپاشی و بسته شدن برنامه ها در دوره آموزشی خواهیم بود، رسیدگی نمی کند.” چند سال آینده.”

او گفت که حدود 40 درصد از اعضای آن بر روی قراردادهای جلسه ای کوتاه مدت کار می کنند که حداکثر آن حدود 30,000 دلار در سال است.

دانشگاه متعهد به اعتبار بخشی به دانشجویان است

در اطلاعیه‌ای که در وب‌سایت UPEI منتشر شد، این دانشگاه اعلام کرد که همچنان متعهد است که پس‌انداز خالص ناشی از پرداخت نکردن حقوق اساتید را در زمانی که در اعتصاب هستند به دانشجویان اختصاص دهد.

UPEI گفت در تلاش برای دستیابی به توافق در آخر هفته، پیشنهاد پرداخت حق بازنشستگی دانشگاه و اعضای هیئت علمی را برای مدتی که آنها در اعتصاب بودند، داده است.

UPEI گفت که این مبلغ برای سه هفته اول اعتصاب به 355000 دلار می رسید که در غیر این صورت پس انداز خالص در دسترس دانشجویان بود.

ما بازنده بزرگ این اعتصاب هستیم و حتی در این مورد حرفی نداریم.– آدام مک کنزی، رئیس اتحادیه دانشجویی UPEI

دانشگاه گفت که انجمن هیئت علمی با پروتکل بازگشت به کار مقابله کرد که علاوه بر پرداخت هر دو بخش مستمری و مزایای اضافی، شامل 32 مورد دیگر بود.

در این اطلاعیه آمده است: «از جمله این موارد، پرداخت های نقدی اضافی به مبلغ 2000 دلار به ازای هر نفر به اضافه 40 درصد از دستمزد از دست رفته آنها برای اعتصابی بود که آنها آغاز کردند.

“این علاوه بر حقوق اعتصاب غیر مشمول مالیات فعلی آنها 1120 دلار در هفته برای گذراندن 10 ساعت در اعتصاب در هفته است. این ارزش پرداخت اعتصاب تقریباً معادل دستمزد ناخالص سالانه 96000 دلار است در صورتی که مجبور به پرداخت مالیات و مقررات استاندارد باشند. و کسر سود».

حکمیت تحمیلی دولت؟

دانشگاه گفت امیدوار است داوری منافع بتواند به اعتصاب پایان دهد. اما این فرآیند نمی تواند آغاز شود مگر اینکه هر دو طرف توافق کنند یا دولت وارد عمل شود و از قوانین برای تحمیل داوری استفاده کند.

هیچ کس از دولت به سؤالات مربوط به اینکه استان چه دخالتی در کار برای حل این اختلاف داشته باشد پاسخ نمی دهد.

مجلس قانونگذار باید حداکثر تا 12 می برای انتخاب رئیس جدید تشکیل جلسه دهد. هنگامی که این اتفاق افتاد، بحث برای تحمیل داوری ممکن است آغاز شود.

اما رژسکیند گفت UPEI نباید منتظر ورود استان باشد.

او گفت: «توجه به این مهم است که دولت تا چند هفته دیگر نمی تواند اقدامی انجام دهد.

“اگر این چیزی است که آنها روی آن حساب می کنند، پس شورای حکام اذعان می کند که پتانسیل از دست دادن کامل ترم وجود دارد و آنها با این موضوع راحت هستند.”

دانش آموزان از هر دو طرف ناامید هستند

آدام مک کنزی.
آدام مک‌کنزی، رئیس اتحادیه دانشجویی UPEI، می‌گوید که دانشجویان به طور فزاینده‌ای بی‌صبر و مضطرب می‌شوند. (Julien Lecacheur/Radio-Canada)

آدام مک کنزی، رئیس اتحادیه دانشجویی UPEI گفت: دانشجویان در حالی که منتظر از سرگیری کلاس ها هستند – یا ترم لغو می شود، مضطرب و بی تاب می شوند.

وی گفت: “من فکر می کنم عده ای هستند که ناامیدی خود را نسبت به انجمن اساتید نشان می دهند، برخی افراد ناامیدی خود را نسبت به مدیریت نشان می دهند و فکر می کنم اکثر مردم ناامیدی خود را نسبت به هر دو نشان می دهند.”

“آنها احساس می کنند که هر دو طرف به اندازه کافی نسبت به دانشجویان مودب نیستند. ما بازنده بزرگ این اعتصاب هستیم و حتی در این مورد نظری نداریم.”

مکنزی گفت که اتحادیه دانشجویی از درخواست دولت برای ورود به فرآیند داوری منافع حمایت می کند.

“زمان مهم است و داوری به نوعی آخرین امیدی است که دانشجویان باید از اعتبارات ما اطمینان داشته باشند و هیچ ترم تمدید نشود. بنابراین امیدواریم فردا یا پس فردا شاهد ورود داوری باشیم.”