دولت NS برنامه پرستاری جدیدی را در دانشگاه آکادیا، تعداد صندلی‌های بیشتر NSCC اعلام می‌کند

دولت استانی 4 میلیون دلار برای اضافه کردن 180 صندلی جدید پرستاری مجاز در شش پردیس کالج اجتماعی نوا اسکوشیا و ایجاد یک برنامه پرستاری در دانشگاه آکادیا هزینه می کند.

نخست وزیر تیم هیوستون در یک کنفرانس خبری گفت: “من فکر می کنم پیام امروز برای نوا اسکوشیا این است که شما در کجای استان هستید، هر کسی که علاقه دارد پرستار در نوا اسکوشیا شود، پس از امروز گزینه های بیشتری برای شما وجود دارد.” دانشگاه مستقر در ولفویل

برنامه آکادیا در سپتامبر با 21 کرسی راه اندازی می شود و سپس به 63 کرسی در سال افزایش می یابد. پیتر ریکتس، رئیس دانشگاه گامی، گفت که حدود نیمی از کرسی ها برای دانش آموزان میکماق، بومی و آفریقایی نوااسکوشیا در نظر گرفته شده است.

برنامه Acadia به عنوان یک سایت ماهواره ای برنامه کارشناسی علوم در رشته پرستاری در دانشگاه کیپ برتون آغاز خواهد شد. ریکتس گفت که آکادیا یک برنامه مستقل را دنبال می کند، اما از آنجا که اعتباربخشی ممکن است سال ها طول بکشد، همکاری با دانشگاه دیگری در این مدت باعث می شود که دانشجویان زودتر از آن عبور کنند.

صندلی های NSCC برای کمک به لیست های انتظار

ریکتس گفت، استاد مدرسه، دیل کیف، ارتباطی بین آکادیا و CBU، کارفرمای سابقش فراهم کرد.

دیل با آنها تماس گرفت و آنها بلافاصله گفتند: “مطمئنا. بیایید در مورد این صحبت کنیم، این یک ایده عالی است.”

همراه با CBU، Acadia به Dalhousie و St. Francis Xavier به عنوان دانشگاه‌های دیگر در استان می‌پیوندد تا یک برنامه آموزشی پرستاری ثبت‌شده ارائه دهد. هیوستون گفت که از مشارکت بیشتر بین دانشگاه ها برای کمک به رفع نیازهای سیستم مراقبت های بهداشتی استقبال می کند.

در همین حال، گسترش برنامه NSCC شاهد اضافه شدن 30 صندلی اضافی در ماه سپتامبر در هر یک از پردیس های Annapolis Valley، Lunenburg، Strait Area و Truro خواهد بود، در حالی که 30 صندلی جدید در پردیس Burridge و Kingstec برای ژانویه آینده آماده خواهند شد.

زنی پشت تریبون ایستاده است.
مارگارت چمپیون، رئیس بخش سلامت و خدمات انسانی در NSCC، روز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری در دانشگاه آکادیا صحبت می کند. (ارتباطات نوا اسکوشیا)

مارگارت چمپیون، رئیس بخش بهداشت و خدمات انسانی در NSCC، گفت که همه برنامه‌هایی که صندلی‌های جدید دریافت می‌کنند، دارای لیست انتظار هستند. او گفت که صندلی های جدید همچنین می تواند به کاهش تقاضا در پردیس های مترو هالیفاکس کمک کند.

«گاهی اوقات وقتی می‌توانیم صندلی‌های بیشتری را در جوامع روستایی باز کنیم، چیزی را می‌یابیم [is] مردم تصمیم می گیرند که به خانه نزدیک تر بمانند.

انجام این کار – و در یک بازه زمانی کوتاه – بدون چالش نیست.

هر دو موسسه به اساتید بیشتری نیاز دارند. چمپیون گفت که آگهی‌های شغلی به زودی افزایش می‌یابد، اما کالج شبکه‌ای از پرستاران در موقعیت‌های آموزشی معمولی دارد که اکنون می‌توان کار تمام وقت بیشتری به آنها پیشنهاد داد.

آکادیا به فضای بیشتری نیاز دارد

از آنجایی که دانشجویان پرستاری دانشگاه در سال اول خود در کلاس‌های علوم عمومی و علوم انسانی شرکت می‌کنند، آکادیا زمان بیشتری برای جذب افراد دارد، اما ریکتز گفت که برای پاییز 2024 باید به موقع اعضای هیئت علمی پرستاری استخدام شوند.

نیاز بزرگتر در آکادیا فضا خواهد بود.

ریکتس گفت که این برنامه می تواند برای یک یا دو سال اول در فضای بازسازی شده وجود داشته باشد. او به خبرنگاران گفت، اما برای هدف قرار دادن اهداف ثبت نام پس از آن، آنها به فضای بیشتری نیاز دارند.

ما باید فضای آزمایشگاهی و فضای آموزشی اختصاصی بسازیم که به طور خاص برای پرستاری مورد نیاز است.”

هیوستون گفت که دولت او همچنان بر رفع مراقبت های بهداشتی در این استان متمرکز است، اگرچه او در پاسخ به سوالی درباره بودجه بلندمدت مربوط به اطلاعیه های روز پنجشنبه، تعهدات خاصی ارائه نکرد.

لیبرال MLA کیت ایروینگ، که منطقه آن شامل آکادیا است، گفت که این اعلام خبر خوبی برای دانشگاه ها و جوامع روستایی در سراسر استان است.

بیش از 1100 فضای آموزشی با صندلی های جدید

ایروینگ گفت که اگر نگرانی‌ای داشته باشد، به گزینه‌های مسکن برای دانشجویان و تأمین مالی مداوم برای حفظ برنامه توسعه‌یافته مربوط می‌شود.

او گفت: «ما می‌توانیم کرسی‌ها را ایجاد کنیم، اما اکنون برای پر کردن آن‌ها به حمایت مالی و مسکن نیاز داریم.»

اعلامیه روز پنجشنبه آخرین اقدام دولت محافظه کار برای جذب و حفظ پرستاران بیشتر است.

در اوایل سال جاری، هیوستون بیش از 100 میلیون دلار پاداش برای پرستاران اعلام کرد که در نظر گرفته شده است تا افراد را در سیستم کار کنند و افرادی را که اخیراً بازنشسته شده‌اند، به‌عنوان علت کار یا پرستاری مسافرتی انجام می‌دهند، متقاعد کند که برای کار دائمی‌تر ثبت نام کنند.

نخست وزیر همچنین برای هر فارغ التحصیل پرستاری در استان به مدت پنج سال پیشنهاد کار داده است و بودجه استانی سال گذشته برای 200 صندلی جدید آموزشی پرستاری در نظر گرفته شده است که متعاقباً افتتاح شد.

هنگامی که تمام کرسی های جدید در NSCC ایجاد شود، 575 محل آموزش عملی پرستاری دارای مجوز سال اول در سراسر استان وجود خواهد داشت. کرسی های جدید در آکادیا علاوه بر 551 محل لیسانس پرستاری در سال اول در دانشگاه های نوا اسکوشیا موجود است.

داستان های برتر بیشتر