دولت کبک می گوید پل جدید 2.3 میلیارد دلاری Île-aux-Tourtes تا پایان سال 2026 افتتاح می شود.

دولت کبک طرح 2.3 میلیارد دلاری خود را برای جایگزینی پل Île-aux-Tourtes با دو سازه مجزا منتشر کرده است که اجازه می دهد شش خط ترافیک از جزیره غربی مونترال و از آن خارج شود.

هزینه پل جدید به طور کامل توسط دولت استانی پرداخت خواهد شد و مقامات روز دوشنبه اعلام کردند که افتتاح تدریجی آن تا پایان سال 2026 آغاز می شود و با اولین سازه که دارای پنج خط ترافیک خواهد بود که بر اساس ساعت شلوغی مدیریت می شود، شروع می شود.

سازه دوم قرار است در پایان سال 2027 افتتاح شود.

دولت در بیانیه‌ای اعلام کرد که همراه با سه لاین که به سمت غرب و سه خط دیگر به سمت شرق می‌روند، یک مسیر دو طرفه و چند منظوره وجود خواهد داشت.

در بیانیه‌ای آمده است: فرآیند برنامه‌ریزی، از انتخاب طرح تا تامین مالی، با بهینه‌سازی زمان‌بندی و «اقدامات استثنایی ارائه‌شده توسط قانون در مورد تسریع برخی پروژه‌های زیربنایی»، حدود 18 ماه کوتاه شده است.

برخی از کارهای مقدماتی شامل جنگل زدایی و حفاری لازم برای طراحی پل جدید در حال حاضر آغاز شده است، و ساخت و ساز قرار است تا پایان تابستان آغاز شود.

دو زن پشت تریبون
سوزان روی، سمت راست، وزیر مسئول منطقه Montérégie، روز دوشنبه گفت که پل قدیمی تا زمانی که پل جدید افتتاح شود، مورد استفاده قرار خواهد گرفت. (رادیو کانادا)

پل Île-aux-Tourtes که از سال 1965 راه اندازی شده است، روزانه توسط 87000 وسیله نقلیه مورد استفاده قرار می گیرد که 10 درصد آن را کامیون ها تشکیل می دهند.

در چند دهه گذشته، تلاش‌ها برای حفظ پل ادامه داشته است، با تلاش‌های دقیق‌تر از سال 2016. در ماه مه سال 2021، دولت بدون هشدار قبلی پل را بست و باعث هرج و مرج ترافیک شد. سال گذشته، یک خط به دلیل شکاف در یک تیر پشتیبانی بسته شد، اما دولت اصرار دارد که پل سالم است.

وزیر حمل و نقل ژنوو گیلبولت در بیانیه ای گفت که دولت هر کاری که در توان دارد انجام می دهد “برای بازگرداندن خط پنجم ترافیک روی پل فعلی. تا زمانی که ساخت زیرساخت های جدید تکمیل شود، ما در حالت راه حل برای بهینه سازی ترافیک روی پل اصلی باقی خواهیم ماند. “

بیش از 376 میلیون دلار برای نگهداری پل موجود قبل از از کار انداختن آن در نظر گرفته شده است.

برچیدن پل موجود در سال 2029 به پایان می رسد، در حالی که مراحل نهایی پروژه شامل محوطه سازی های مختلف در سال 2030 به پایان می رسد.

پل
تلاش برای تعمیر پل Île-aux-Tourtes و فعال نگه داشتن آن حداقل برای یک دهه بدون وقفه بوده است. (ایوانو دمرز/رادیو-کانادا)

برای کاهش تأثیر این پیکربندی مورد نیاز در حین کار تقویت پل، وزارت حمل و نقل به طور موقت یک خط اختصاصی در لاین سمت چپ بزرگراه 40 ایجاد کرده است که زمان لازم برای رسیدن اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها، وسایل نقلیه اضطراری و خودروهای سواری به پل را کاهش می‌دهد.

دولت همچنین در حال تامین مالی اقدامات کاهشی برای حمل و نقل عمومی در این منطقه است. پیش‌بینی می‌شود که در سال 2023 نزدیک به 1.9 میلیون دلار برای تأمین بودجه حرکت‌های بیشتر در خطوط اصلی اتوبوس، از جمله سرویس‌های اتوبوس معمولی و خطوط سریع السیر هزینه شود.

ساخت پل جدید عمدتاً در شمال سازه موجود انجام خواهد شد. دولت می‌گوید: در حین کار، ترافیک روی پل فعلی حفظ خواهد شد که تأثیر محدودی بر ترافیک خواهد داشت.

پل Île-aux-Tourtes به عنوان یک پیوند بین جزیره مونترال، Vaudreuil-Dorion و سایر حومه های خارج از جزیره که به سرعت در حال رشد هستند عمل می کند.

سوزان روی، وزیر مسئول منطقه مونترژی، در این بیانیه گفت: «ما در حال برداشتن گامی تعیین‌کننده برای ارائه ساختاری به منطقه هستیم که مطابق با آرزوهایش باشد و سفر بین دو ساحل در امتداد محور بزرگراه 40 را حفظ کند.» .

پاتریک بوزز، شهردار شهرداری ریویر-بودت، روز دوشنبه در کنفرانس خبری شرکت کرد که این خبر توسط مقامات دولتی اعلام شد.

وی گفت: ما مدت ها منتظر این موضوع بودیم. حداقل 10 سال است که پل در حال ساخت و ساز بدون وقفه بوده است.

او گفت که اکنون سال‌های بیشتری در انتظار ساختن پل جدید باقی مانده است.

بوزز گفت که این اعلامیه به تمام خواسته هایی که شهرداری ها در این منطقه درخواست کرده اند، مانند بهبود گزینه های حمل و نقل عمومی پاسخ نمی دهد.

او افزود، اما در مجموع خبر خوبی است و عجله برای افتتاح فاز اول تا سال 2026 یک هدف خوشایند برای افرادی است که از ترافیک روزانه خسته شده اند.

تماشا | ویدئوی وزارت حمل و نقل نشان می دهد که پل جدید چگونه خواهد بود: