دولت “اقدام فوری” در مورد مسائل اتوبوس مدرسه فرانسه انجام می دهد

وزیر آموزش و پرورش PEI می گوید که دپارتمان “فوری” برای کمک به حل مسائل اتوبوسرانی در هیئت آموزشگاه زبان فرانسه انجام خواهد داد.

این در حالی است که مسئولان هیئت مدیره به سی بی سی نیوز گفتند آنها امیدوار بودند که کمک مالی بخش را دریافت کنند در اوایل این هفته در مورد این موضوع. مقامات گفتند برخی دانش آموزان هر روز برای رفتن و برگشت به مدرسه سه ساعت در اتوبوس هستند.

وزیر آموزش و یادگیری مادام العمر Brad Trivers در قوه مقننه صبح جمعه گفت: “ما می خواهیم بلافاصله اقدامی انجام دهیم تا مطمئن شویم كه این مسئله را برای دانش آموزانی كه طولانی ترین زمان در اتوبوس هستند ، برآورده می كنیم.”

“اگر مجبور شویم تاکسی را سوار کنیم تا آنها را از نقطه A به نقطه B برساند تا آنها بتوانند زمان اتوبوس را به نصف کاهش دهند ، ما این کار را می کنیم و بلافاصله این کار را خواهیم کرد.”

هیئت مدیره گفته بود که برای کاهش زمان سفر به پنج یا شش اتوبوس دیگر نیاز دارد اما همچنین به دنبال تاکسی است. وزیر به هیچ اتوبوس جدیدی برای هیئت مدیره تعهد نداد ، اما گفت که کمیته مشترک از چند ماه گذشته موضوع را بررسی کرده است.

سبزها برای پاسخ دادن فشار می آورند

در طول یک دوره سوال با Trivers در PEI تبادل کنید کمبود راننده اتوبوس، سبز MLA میشل بیتون گفت او از شنیدن حوادث که در آن اتوبوس را مجبور به انجام دو سفر به همه دانش آموزان خانه به دلیل برخی از اتوبوس ها را می اجرا کنید.

وی گفت که همچنین از دانش آموزان هیئت مدیره مدارس فرانسوی در استراتفورد بیش از یک ساعت در اتوبوس برای رسیدن به olecole François-Buote – درست آن سوی رودخانه شنیده است.

وی گفت: “از استراتفورد! 9 کیلومتر با مدرسه فاصله دارد و تقریباً یک ساعت فاصله دارد.”

میشل بیتون از Green MLA از وزیر پرسید که دولت برای رفع کمبود راننده اتوبوس استانی چه کاری انجام می دهد؟ (مجلس قانونگذاری PEI)

“من احساس می ما در حال پیشرفت،” Trivers گفت، افزود که برخی از راه حل های خلاق، مانند واحد مدارس دولتی آموزش رانندگان اتوبوس خود را وجود دارد.

“این چیزی است که دولت قبلی واقعاً با آن دست و پنجه نرم کرده است.”

بیتون همچنین از Trivers س askedال کرد که آیا دولت قصد دارد شرایط تحصیلات را برای این شغل کاهش دهد ، زیرا در حال حاضر رانندگان اتوبوس باید دوره دبیرستان را به پایان برسانند.

وزیر آموزش و پرورش برد تریورز گفت که کمیته ای چندین ماه است که موضوع اتوبوسرانی را بررسی می کند. (مجلس قانونگذاری PEI)

وزیر گفت که بررسی شده است ، اما پیچیده است.

“هنگامی که ما به سمت چوب گره چیره می شویم ، ما واقعاً باید با اتحادیه ها و با قوانینی که در قراردادهای جمعی دخیل هستند ، اطمینان حاصل کنیم که این کار را به درستی انجام می دهیم – و به من گفتند این منطقه جایی نیست که بتوانیم حرکت کنیم روشن ، “او گفت.

وزیر گفت که به کار در این زمینه ادامه خواهد داد.

اطلاعات بیشتر از CBC PEI