دستورات تخلیه به دلیل آتش سوزی در منطقه Upper Tantallon، Hammonds Plains افزایش می یابد

RCMP نوا اسکوشیا به ساکنان زیرمجموعه‌های منطقه Upper Tantallon/Hammonds Plains دستور داده است که خانه‌های خود را در مواجهه با آتش‌سوزی سریع ترک کنند.

زیرمجموعه Westwood Hills در Upper Tantallon، NS، اولین کسی بود که تخلیه را آغاز کرد زیرا آتش حداقل 10 خانه را نابود کرد.

راب هب، رئیس منطقه اضطراری و آتش نشانی هالیفاکس گفت ده ها خدمه در محل هستند و تلاش می کنند آتش را کنترل کنند. یک هلیکوپتر در محل و دیگری در راه بود.

رادیو CBC در نوا اسکوشیا و نیوبرانزویک یک فراخوان زنده ویژه در مورد آتش سوزی را از ساعت 8 بعد از ظهر به وقت محلی برگزار می کند که می توان آن را در رادیو CBC گوش داد.

RCMP نوا اسکوشیا قبل از صدور یک هشدار اضطراری توییتی را ارسال کرد و به ساکنان منطقه گفت که فوراً از طریق Winslow Drive به خیابان Hammonds Plains منازل خود را تخلیه کنند.

آتش سوزی سریع در نوا اسکوشیا

خدمه در نوا اسکوشیا در حال کار برای مهار آتش سوزی هستند که باعث تخلیه دو بخش فرعی شده و دود غلیظی را به آسمان فرستاده است که منجر به هشدار کیفیت هوا برای منطقه هالیفاکس شده است.

RCMP توییت قبلی را تصحیح کرد که نشان می داد تخلیه از طریق Windsor Drive انجام شده است.

هشدارهای اضطراری بعدی در ساعت 6:11 بعد از ظهر و 7:41 بعد از ظهر اعلام کرد که دستور تخلیه به ساکنان بخش فرعی هایلند پارک در یانکی‌تاون، هالیبرتون هیلز، گلن آربور، جاده پوکواک، زیربخش وایت هیلز و جاده لوکاسویل به ساکویل درایو تمدید شد.

به ساکنان گفته شد که حیوانات خانگی خود را با خود ببرند.

عکس دود بر فراز یک منطقه جنگلی با تابلوی جاده هاموندز و جاده بدفورد در پیش‌زمینه.
مقامات آتش نشانی می گویند که آتش در حال حاضر حداقل 10 خانه را گرفته و به سرعت در حال گسترش است. (کتی پارسونز/سی بی سی)

از مردم خواسته شده تا از منطقه دور بمانند تا امکان تخلیه انجام شود.

یک هشدار اضطراری که قبلا ارسال شد، گفت که یک مرکز آسایش در مرکز اجتماعی بلک پوینت باز است.

نقشه مناطقی از تانتالون و دشت هاموندز را نشان می دهد که برق در آن قطع شده است
بر اساس نقشه قطعی برق نوا اسکوشیا، برق در بسیاری از مناطق تخلیه شده به دلیل آتش سوزی قطع شده است. تا ساعت 8 بعد از ظهر روز یکشنبه، بیش از 3000 نفر به دلیل آتش سوزی در مناطق Upper Tantallon، Stillwater Lake و Yankeetown برق خود را از دست دادند. به گفته شرکت برق، 1372 نفر دیگر در مناطق Upper Hammonds Plains و Glen Arbor به دلیل درخواست مقامات، برق خود را از دست داده اند. (نوا اسکوشیا پاور)

سینتیا مک کنزی ساکن منطقه گفت که خانه خود را به همراه خانواده و حیوانات خانگی ترک کرده است. او گفت که آنها امن هستند و در یک فروشگاه حیوانات خانگی در منطقه پناه گرفته اند.

او گفت که در حال پختن شام بود که شوهرش گفت باید فوراً آنجا را ترک کنند.

او گفت: «این خیلی سریع اتفاق افتاد. من حیواناتم را تا جایی که می‌توانستم و عکس‌ها و آلبوم‌هایم را تا جایی که می‌توانستم گرفتم و سوار کامیون شدم و به بیرون رفتم.»

او گفت که دود و شعله های آتش آنقدر بد بود که مجبور شدند دور خود را بپیچند و مسیر دیگری را انتخاب کنند تا از زیربخش خارج شوند.

او گفت: “تو نمی توانستی دستت را در مقابل خود ببینی.”

دود ناشی از آتش سوزی در پس زمینه عکس یک مرکز خرید نوار نشان داده شده است.
عکسی که یکشنبه گرفته شده است دود ناشی از آتش سوزی در منطقه را نشان می دهد. (Dave Irish/CBC)

Shawn Beaulieu، یکی دیگر از ساکنان منطقه، گفت که او و پسرش برای خرید خارج شده بودند و به آنها گفته شد که وقتی می خواهند به زیربخشی که همسرش در آن بود برگردند، برگردند.

او گفت که او و پسرش به طور موقت در رستورانی در Upper Tantallon که درهای خود را به روی مهاجران باز کرد، پناه گرفته اند.

او گفت: “این ناامید کننده است، اما زنده بودن بهتر است.” این سه بعداً در همان روز به هم پیوستند.

تصویری از دود دوردست که از تپه سیتادل بر فراز ساختمان‌های مرکز شهر در هالیفاکس دیده می‌شود.
دود ناشی از آتش سوزی روز یکشنبه از تپه سیتادل در هالیفاکس قابل مشاهده بود. (سلینا آلدرز/CBC)

تیلور مارتین که در فاصله 7 دقیقه ای با ماشین از آتش سوزی زندگی می کند، گفت که او و شریک زندگی اش، کرک جسوم، در حال آماده شدن برای دستور تخلیه احتمالی بودند.

او گفت: “ما در حال جمع کردن همه چیز هستیم.” “بسته بندی وسایل ضروری، آماده کردن جعبه برای گربه، آماده کردن تمام اسناد مهم ما. اطمینان از اینکه اگر مجبور به ترک شویم، همه چیز آماده است.”

او گفت که خوش شانس است که خانواده ای دارد که برای آنها جا باز می کند.

نمایی از شعله های آتش بر فراز مناطق جنگلی با دریاچه ای در پیش زمینه.
به ساکنان بخش‌های وست‌وود هیلز و یانکی‌تاون دستور داده شد تا یکشنبه را تخلیه کنند. (جورج سادی/سی بی سی)

وی گفت: با گسترش آتش، مردم در خارج از زیرمجموعه هستند و منتظر اتفاقات بعدی هستند. منطقه مملو از جمعیت است و او گفت که جاده ها مسدود است.

محیط زیست کانادا کمی بعد از ساعت 6 بعد از ظهر یکشنبه یک هشدار کیفیت هوا برای مترو هالیفاکس و شهرستان هالیفاکس غربی صادر کرد. این گزارش گفت که دود ناشی از آتش سوزی در Upper Tantallon باعث کاهش دید و کیفیت هوا در منطقه در پایین باد آتش شده است.

گفته می‌شود که افراد به سیگار واکنش متفاوتی نشان می‌دهند و تحریک و ناراحتی خفیف شایع است.

در این هشدار آمده است که مردم باید از دود در محل اجتماع با هوای خنک و تمیز استراحت کنند.

صفی از ماشین ها با تابلویی که می گوید بلوار وست وود در کنار جاده.
ساکنان بعد از ظهر یکشنبه منطقه را ترک می کنند. برای دو زیرمجموعه دستور تخلیه صادر شد. (جورج سادی/سی بی سی)

رایان اسنودون، هواشناس CBC، گفت که آتش نشانان تعدادی چالش دارند.

او گفت: «آتش نشانان هلیفاکس نه تنها با آتش می جنگند، بلکه با باد نیز مبارزه می کنند. “وزش بادهای تند غربی/جنوب غربی در حال حاضر شعله های آتش را شعله ور می کند.

وزش باد از عصر امروز به سمت شمال تغییر می کند، اما متأسفانه در روز دوشنبه وزش باد خواهد بود. به نظر می رسد وزش باد دوشنبه شب و سه شنبه خفیف تر شود.

اسنودون گفت که احتمال بارندگی ایزوله در اواخر روز یکشنبه وجود دارد، اما آنها کمک چندانی به آتش نشانان نمی کنند. وی گفت: تا روز جمعه احتمال بارندگی قابل توجهی وجود ندارد.