در این ماه میراث آسیایی، ما از شما می پرسیم که چگونه فرهنگ خود را حمل می کنید؟

برای ماه میراث آسیایی، سی‌بی‌سی کبک با کانادایی‌های آسیایی ارتباط برقرار کرد تا از آنها بپرسد: چگونه میراث فرهنگی خود را، چه در ابعاد بزرگ یا کوچک، حمل می‌کنید؟

حمل فرهنگ های ما از تمایل به ارتقای داستان های آسیایی در کبک و ارائه نگاهی صمیمی به تجربه آسیایی کانادا ناشی می شود.

در طول ماه می، CBC Quebec این داستان ها را به نمایش خواهد گذاشت. افراد مصاحبه، سفرهای خود در زندگی و نحوه پوشیدن، خلق کردن، غذا خوردن یا به سادگی فرهنگ خود را به اشتراک خواهند گذاشت.

این سریال توسط یک تیم آسیایی کانادایی در CBC Montreal ساخته شده است. ما از کسانی که ما را در محل کار و خانه برای گفتگوهای صریح پذیرفتند سپاسگزاریم.

زنی که لبخند می زند
مریم ندیمی زیست شناس و هنرمند تذهیب است. (تیم چین)

مریم ندیمی یک هنرمند و زیست شناس ساکن مونترال است. او در ایران بزرگ شد و برای دکترای ژنتیک در دانشگاه مونترال به مونترال رفت. او اکنون کارگاه هایی برگزار می کند که در آن تدریس می کند تذهیبشکل سنتی هنر ایرانی اسلامی.

دو مرد در یک کوچه
هنرمندان کره ای کوین پارک جونگ هو و جین هی وونگ. (تیم چین)

کوین پارک جونگ هو و جین هی وونگ هنرمندان کره ای کانادایی هستند. سکونت در هر دو هویت به آنها فرصت هایی داده است، اما احساس از دست دادن و انزوا را نیز به همراه داشته است. آنها این تجربه را در نمایشگاهی در بهار امسال بیان کردند مونترال، فرهنگ‌های متقابل هنری که عنوان شد بی ثباتی مهاجران

زنی لبخند می زند و به پهلو نگاه می کند
می چیو مدافع جامعه چینی مونترال است. (تیم چین)

می چیو یک فعال اجتماعی و هماهنگ کننده میزگرد محله چینی ها است. فعالیت و کار او حول حفظ و تجلیل از جوامع آسیایی در محله چینی مونترال و اطراف آن متمرکز است. او به کار خود ادامه می‌دهد و از کسب‌وکارها، سازمان‌ها و اعضای جامعه آسیایی در محله چینی‌ها حمایت می‌کند و در عین حال به نیازهای جامعه پاسخ می‌دهد.

زنی در حال خنده
مری گریس اوکامپو ارزش فیلیپینی Bayanihan را در کار خود به عنوان یک پرستار آورده است. (تیم چین)

مری گریس اوکامپو یک پرستار و رئیس انجمن پرستاران فیلیپینی کبک است. او که در فیلیپین بزرگ شد، پس از آشنایی با همسرش به مونترال آمد. با او ارزش های فرهنگی خود را مانند بایانیهان، روش فیلیپینی برای تقویت جامعه و وحدت. او این ارزش را در تمام بخش‌های کارش در بیمارستان-موسسه عصبی مونترال دارد.

سه نفر برای عکس گرفتن
ناهید عزیز، نیکیتا عزیز رزاق و صمد رزاق رستوران هندی جنوبی Maison ChaïShaï را اداره می کنند. (تیم چین)

Maison Chaï Shaï یک رستوران خانوادگی در مرکز شهر مونترال است. مالک و آشپز بسیاری از غذاهای آنهاست ناهید عزیز. او پس از پی بردن به کمبود فضا برای مونترال‌نشین‌ها از جنوب آسیا، دستور پخت خانواده‌اش را از جنوب هند آورد تا با بچه‌هایش، و در نهایت جامعه مونترال را از طریق رستورانش به اشتراک بگذارد. او رستوران را در کنار همسرش اداره می کند، صمد رزاقو دخترش نیکیتا عزیز رزاق.

تیم پشت سر این سریال

پنج نفر در کنار یک ون عکس می گیرند
تیم پشت سریال Carrying Our Cultures CBC Quebec. (تیم چین)

شهروز رئوف یک روزنامه نگار مستقر در مونترال است که در اصل از GTA است. اشتیاق آنها به روزنامه نگاری ریشه در نیاز آنها به نمایش داستان هایی دارد که نشان دهنده جامعه خود و سایر جوامع محروم هستند.

رانا لیو یک افسر ارتباطات با CBC کبک است که شکاف بین جامعه و اتاق خبر را پر می کند. او برای ارتباط و توانمندسازی جوامع محروم در مورد داستان ها و مسائلی که برای آنها اهمیت دارد، کار می کند. او در مونترال مستقر است.

جسیکا وو یک روزنامه نگار مستقر در مونترال است. او با مدرک لیسانس خود در رشته جامعه شناسی و دیپلم در رشته روزنامه نگاری تصویری از کنکوردیا، دائماً به دنبال یافتن دیدگاه های جدید در داستان هایی است که می گوید.

جنیفر یون یک روزنامه نگار کره ای-کانادایی در CBC Montreal است. او مشتاق داستان‌هایی است که بر جوامعی که کمتر از آنها نمایندگی می‌کنند، بی‌عدالتی را افشا می‌کنند و بین گروه‌ها پل می‌سازند.

تیم چین یک عکاس بین المللی برنده جوایز است که از سال 2006 به خلق پرتره، مستندسازی عروسی ها، رویدادها و غذا می پردازد. هدف عکاسی او ثبت تجربه انسان بودن از طریق کاوش در مضامین هویت فرهنگی، الهام از روال روزمره و ماندگاری یک لحظه است. او با همسر و سه فرزندش در محله نوتردام دو گریس مونترال زندگی می کند.

بنری که نشان می دهد فرهنگ های ما را حمل می کنیم