دادگاه به شرکت NS که در حال توسعه درمان سرطان است، از طلبکار حمایت می کند

یک شرکت بیوتکنولوژی دارتموث که در حال توسعه درمان‌های سرطان مبتنی بر مصونیت است، وارد حفاظت از طلبکار شده است تا به آن «اتاق تنفس» برای فروش کسب‌وکار یا دارایی‌هایش بدهد.

IMV – معروف به فناوری‌های ایمنی واکسن – روز دوشنبه فاش شد دادگاه عالی نوا اسکوشیا حکم موقتی را صادر کرده است که تحت قانون ترتیبات بستانکاران شرکت‌ها از آن محافظت می‌کند.

این شرکت می‌گوید که برای فروش کسب‌وکار یا دارایی‌های آن – یعنی درمان‌های سرطان – به دنبال مجوز دادگاه خواهد بود.

معاملات سهام شرکت در بورس اوراق بهادار تورنتو و بازار سرمایه NASDAQ متوقف شده است.

در انتشار خود، این شرکت گفت که جمع آوری پول دشوار است.

در این بیانیه آمده است: «علیرغم شور و شوق فزاینده صنعت پیرامون واکسن‌های سرطان و نتایج کارآزمایی بالینی دلگرم‌کننده آن، فرصت‌های محدودی برای جذب سرمایه اضافی در شرایط فعلی بازار وجود دارد و IMV قادر به شناسایی راه‌حل مناسب در دسترس در کوتاه مدت نیست.»

در این بیانیه، مدیر عامل شرکت اندرو هال گفت که حمایت از طلبکار بهترین گزینه موجود با توجه به شرایط بازار است.

او گفت: «من صمیمانه از تأثیری که تجدید ساختار کسب و کار ما بر سهامداران ارزشمند ما خواهد داشت متاسفم. این یک تصمیم فوق‌العاده دشوار بوده است، اما برای اطمینان از بهترین نتیجه برای فن‌آوری و ذینفعان امیدوارکننده، ضروری است.»

دفتر مرکزی و آزمایشگاه های دارتموث این شرکت با ظرفیت محدود باز هستند. طبق این انتشار، آزمایش‌های بالینی آن «ثبت‌نام را متوقف می‌کند، در انتظار نتیجه بررسی جایگزین‌های استراتژیک».

IMV گفت که داروی کافی برای اطمینان از اینکه بیمارانی که قبل از اول ماه مه در حال غربالگری هستند یا در کارآزمایی‌های در حال انجام ثبت‌نام کرده‌اند می‌توانند درمان را دریافت کنند، دارد.

این شرکت از سال 2020 بیش از 5 میلیون دلار کمک فدرال دریافت کرده است.

IMV در وب سایت خود می گوید: “ما متعهد به ایجاد و توسعه ایمونوتراپی هایی هستیم که در درمان سرطان و در عین حال حفظ کیفیت زندگی بیماران موثر باشد.”