خیابان‌های مونترال تقریباً از شاخه‌هایی که در اثر طوفان یخ فرو ریخته بود، پاک شد. بعدی – پارک ها

تقریباً شش هفته پس از بدترین طوفان یخ کبک در ۲۵ سال اخیر که درختان را قطع کرد و شاخه‌های شکسته مانند چوب کبریت در بخش بزرگی از شهر پخش شد، مونترال می‌گوید که آوارها از خیابان‌ها و پیاده‌روهای آن پاکسازی شده‌اند.

فیلیپ سابورین، سخنگوی شهرداری روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری گفت: «در خیابان‌های ما، 99 درصد از شعب جمع‌آوری شده است.

با این حال، در پارک های ما هنوز کار برای انجام دادن وجود دارد.»

سابورین گفت که چهار هفته دیگر یا تا هفته دوم ژوئن طول می کشد تا شاهد ناپدید شدن شاخه های افتاده از بیشتر پارک های شهر باشیم.

یک تراکتور شاخه ها را روی انبوهی از شاخه های دیگر می ریزد.
نزدیک به 6000 تن از شاخه های جمع آوری شده پس از طوفان یخ در مجتمع زیست محیطی سنت میشل انباشته یا خرد شده است. (ایوانو دمرز/رادیو-کانادا)

در برخی موارد، مانند پارک‌های Maisonneuve و Mount Royal، کار تا تابستان ادامه خواهد داشت.

در پارک Maisonneuve انتظار می رود کار تا پایان ژوئن به پایان برسد. در پارک مونت رویال، مسیرهای اصلی و مناطق پیک نیک قبلا پاکسازی شده است، اما مسیرهای فرعی به تدریج در طول تابستان پاکسازی خواهند شد.

ساکنان جزیره غربی همچنین باید منتظر تأخیر در پاکسازی پارک‌های محلی باشند، به‌ویژه در محله‌هایی که هم تحت تأثیر طوفان یخ و هم سیل اخیر قرار گرفته‌اند، مانند بخش‌های پیرفوند-روکسبورو و L’Île-Bizard-Sainte-Geneviève.

سابورین گفت: «ما دو موقعیت اضطراری را برای مدیریت همزمان داشتیم.

از آنجایی که مونترال دستگاه خردکنی ندارد که بتواند تنه های درختان بزرگ را بتراشد، مانند آنهایی که در پارک لافونتن باقی مانده اند، سابورین گفت که شهر قراردادهایی را با شرکت های خصوصی برای تکمیل کار منعقد خواهد کرد.

“یک موقعیت استثنایی”

در مجتمع زیست محیطی سنت میشل، سابورین در مقابل انبوهی از شاخه های شکسته 3000 تنی ایستاد. نه چندان دور 3000 تن خرده چوب دیگر وجود داشت.

او گفت: «و این فقط نوک کوه یخ است.

سابورین گفت که ده ها انبار دیگر در سراسر جزیره نیز بارها شعبه دریافت کردند.

مردی با جلیقه ساختمانی در مقابل چوب خرد شده و انبوهی از شاخه های شکسته ایستاده است.
فیلیپ سابورین می‌گوید شاخه‌هایی که او قبلاً در مجتمع ایستاده است، «نوک کوه یخ» هستند. (ایوانو دمرز/رادیو-کانادا)

حداقل 900 درخت در مونترال در طوفان 5 آوریل آسیب دیدند و ده ها هزار شاخه سقوط کردند.

سابورین گفت که تنها در کوت-د-نیژ، این منطقه 1200 درخواست از ساکنان در مورد حذف شاخه ها در ماه پس از طوفان یخ دریافت کرد.

او گفت: «در یک ماه، کار یک سال معمولی را انجام دادیم. این یک موقعیت استثنایی بود.»

حالا تکلیف درختان و شاخه ها چه می شود؟

شاخه‌های درختی که جمع‌آوری می‌شوند به تراشه‌های چوب خرد می‌شوند.

اریک بلین، رئیس بخش اداره محیط زیست شهر، گفت که بسیاری از این تراشه‌ها برای اصلاح خاک پارک فردریک-بک، محل سابق معدن و محل دفن زباله در سن میشل استفاده خواهد شد. الان چندین سال است.”

سابورین گفت که در مورد درختانی که در اثر طوفان یخ آسیب دیده اند، کارمندان شهر بازخواهند گشت تا آنها را با دقت هرس کنند. کنده ها نیز برداشته خواهند شد و درختان دوباره کاشته خواهند شد – کاری که او گفت چندین ماه طول می کشد تا تکمیل شود.

سابورین گفت: “چند سال طول می کشد تا سایبان در محله های خاصی بازسازی شود.” او Hochelaga-Maisonneuve، Ahuntsic-Cartierville، Outremont و Saint-Laurent را نام برد.

سابورین گفت که هزینه های پاکسازی هنوز محاسبه نشده است، اما او تخمین می زند که تا اواسط ژوئن به “چند ده میلیون دلار” برسد.