خانواده گلیس بی با مدال جنگ جهانی اول اجدادشان دوباره متحد شدند

مدال جنگ جهانی اول که در یک مغازه سکه فروشی نوا اسکوشیا گرد و غبار جمع می کرد، سرانجام پس از گذشت بیش از 100 سال از مرگ این سرباز، به خانواده این سرباز بازگشت.

هال دیویدسون این مدال طلا را پس از تعطیلی مغازه خود در آمهرست، NS، در ابتدای همه‌گیری کووید-19 کشف کرد.

این مدال تصویر مردی سوار بر اسب و سال های 1914 و 1918 را در یک طرف نشان می دهد. در طرف دیگر نوشته شده است “Pte. M Jackson” به همراه شماره گردان.

کنجکاوی بر دیویدسون برتری پیدا کرد، بنابراین او به جستجوهای اینترنتی پرداخت.

آن شماره گردان مربوط به گردان ساختمانی شماره 2، اولین و تنها واحد نظامی جدا شده کانادا بود.

“بنابراین من گفتم، این یک قطعه بسیار مهم از تاریخ است. شما با آن چه می کنید؟” او به CBC گفت اطلاعات صبح هلیفاکس. “اگر این چیزی مربوط به یکی از اقوام من بود، مطمئناً دوست داشتم آن را دریافت کنم. بنابراین این ایده این بود که چگونه این شخص را پیدا کنم؟”

با خانواده در ارتباط است

معلوم شد، آسان تر از آن چیزی بود که او فکر می کرد.

دیویدسون می‌گوید: «راستش را بخواهید، انگار به دنبال عینکتان می‌گشتید و آن‌ها بالای سرتان هستند.

پروژه Antigonish Cenotaph نمایه ای از Pte پست کرده بود. مایکل جکسون چند سال پیش، و یک نظر در زیر نمایه، یکی از ترزا بروستر را به عنوان نوه سرباز خصوصی معرفی کرد.

بروستر می گوید که به یاد دارد مادربزرگش در مورد پدربزرگش و مدالش صحبت می کرد. اما به عنوان یک کودک، او هرگز مطمئن نبود که چقدر واقعیت یا تخیلی است.

او می‌گوید: «وقتی او داستان را تعریف می‌کرد، فکر می‌کنم او آن را بزرگ‌تر از آنچه بود می‌کرد. ما فقط گفتیم: اوه، ننه دوباره داستان می گوید. و وقتی بزرگتر شدم، متوجه شدم که او اینطور نیست.”

با توجه به مشخصات پروژه Antigonish Cenotaph، جکسون در Tracadie، NS متولد شد و در یک معدن زغال سنگ در کیپ برتون قبل از استخدام در سال 1916 کار می کرد. او در فرانسه خدمت کرد و با سپاه جنگلداری کانادا کار کرد، اما حدود 18 ماه پس از خدمتش درگذشت. پس از درگیری فیزیکی با تعدادی از رفقا.

زن و مردی در مقابل بنای یادبود شماره 2 گردان ساختمانی مدالی در دست دارند.
هال دیویدسون، مالک سابق یک مغازه سکه فروشی سرگرمی و مشاور فعلی آمهرست، NS، این مدال را به ترزا بروستر، از نوادگان سرباز جنگ جهانی اول، Pte، تقدیم می کند. مایکل جکسون. (ارسال شده توسط هال دیویدسون)

آخر هفته گذشته در مراسمی در بنای یادبود شماره 2 گردان ساختمانی در پیکتو، NS، بروستر با این مدال متحد شد – پیوندی ملموس با تاریخچه خانوادگی او.

او می‌گوید: «اشک می‌ریختم، اما این حس خیلی خوبی به من دست داد. مثل این بود که پدربزرگم را به خانه می‌آورم».

بروستر این مدال را در آخر هفته عید پاک به خانه گلیس بی آورد و گفت که همه اعضای خانواده اش می خواهند آن را برگزار کنند و احساس غرور خود را نسبت به جدش به اشتراک گذاشت.

او قصد دارد این مدال را در موزه فرهنگی انجمن جهانی بهبود سیاهپوستان در خلیج گلیس بگنجاند.