حسابرس کل NS می گوید که استان باید سریعتر به توصیه های دفتر خود عمل کند

کیم آدایر، حسابرس کل نوا اسکوشیا می گوید که این استان باید اجرای توصیه های او را سرعت بخشد.

ادیر در گزارش خود که روز سه شنبه منتشر شد گفت، در حالی که دولت استانی 92 درصد از توصیه های ارائه شده در سال 2018 را اجرا کرد، پیشرفت آن در سال 2019 به 61 درصد و در سال 2020 به 35 درصد کاهش یافت.

آدایر گفت: «اگر توصیه‌ها تکمیل نشود، همان مسائل ادامه خواهد داشت و دولت را در معرض خطرات مستمر از جمله خطرات ایمنی عمومی قرار می‌دهد.»

وی در خصوص گزارش دفتر خود برای سال 2020، با اشاره به اینکه دولت به طور علنی اعلام کرده است که بازه زمانی توافق شده برای تکمیل هر مجموعه ای از توصیه ها، دو سال است، افزود: میزان پیگیری استان یکی از بدترین نرخ های نزدیک به دو دهه اخیر است.

او گفت که پنج توصیه از گزارش 2018 او برجسته هستند و افزود که باید تا کنون به آنها رسیدگی می شد. ما همه سازمان‌ها را تشویق می‌کنیم تا برای تکمیل به موقع هر توصیه‌ای که ارائه می‌کنیم، تلاش کنند تا به ارتقای دولت بهتر برای همه مردم نوا اسکوشیا کمک کنند.»

ادیر گفت که 28 توصیه از 46 توصیه ارائه شده در سال 2019 تصویب شده است، در حالی که هفت توصیه از 20 توصیه ارائه شده در سال 2020 اجرا شده است.

او نگرانی‌ها را در مورد دو ممیزی عملکرد در سال‌های 2019 و 2020 نشان داد – یکی در مورد مدیریت پروژه پل و دیگری در مورد توسعه مجدد چند میلیارد دلاری مرکز علوم بهداشتی QEII در هالیفاکس.

گزارش او گفت که وزارت فواید عمومی تنها یکی از هفت توصیه ممیزی پل 2019 را تکمیل کرده است. مهم‌تر از همه، آدایر گفت که این بخش همچنان باید اطمینان حاصل کند که بازرسی‌های پل طبق نیاز تکمیل می‌شوند و باید از معیارهای ثابتی برای اولویت‌بندی پل‌هایی که نیاز به تعمیر و تعویض دارند، استفاده کند.

آدایر گفت: «با تکمیل نکردن این توصیه‌ها، این بخش ممکن است پروژه‌های تعمیر پل با بالاترین اولویت را شناسایی کند و نگرانی‌های ایمنی ممکن است به موقع شناسایی و رسیدگی نشود.»

از اکتبر 2022، این بخش گفت که یک برنامه ریز تعمیر و نگهداری استخدام کرده است و تخمین زده است که نرم افزار جدید با اطلاعات کامل و دقیق در مورد پل ها باید تا دسامبر 2023 عملیاتی شود.

در همین حال، ادیر گفت که همچنین تا اکتبر سال گذشته، اداره فواید عامه هنوز روند مدیریت قرارداد را برای بیمارستان جدید هالیفاکس اجرا نکرده است، و همچنین طرح جامع پروژه را تکمیل نکرده است.

این بخش در پاسخ خود گفت که یک طرح اولیه برای بیمارستان تا آوریل 2024 آماده خواهد شد و اضافه کرد که مطمئن است پروژه نهایی به طور کامل به نیازهای بیمار پاسخ خواهد داد.