جمع‌آوری کمک مالی برای نجات کلیسای تاریخی نوا اسکوشیا که از حرمت‌زدایی‌شده خارج شده و به هدف نمی‌رسد

یک کمپین 32 روزه جمع آوری کمک مالی برای حفظ یک کلیسای بزرگ و تاریخی آکادی در غرب نوا اسکوشیا تنها کسری از بودجه مورد نیاز برای نجات ساختمان و ایجاد یک صندوق امانی برای حفظ آن جمع آوری کرده است.

رئیس Nation Prospere Acadie، یک گروه غیرانتفاعی که این کمپین را رهبری می‌کند – که روز سه‌شنبه پایان یافت – می‌گوید که حدود 116000 دلار از هدف 2.5 میلیون دلاری برای تعمیر کلیسای سنت برنارد اهدا شده است.

میشل سیر می گوید که پول جمع آوری شده برای خرید ساختمان از اسقف نشینی کاتولیک رومی هالیفاکس-یارموث، یا برای تعمیر سقف و سایر ارتقاءهای مورد نیاز کافی نیست.

او می‌گوید که انتظار می‌رود تلاش برای جمع‌آوری کمک‌های مالی برای چند هفته دیگر ادامه یابد، زیرا گروه او مستقیم‌تر به مقامات دولتی و سایر اهداکنندگان بالقوه نزدیک می‌شوند تا ساختمان را از فهرست شدن برای فروش و تخریب احتمالی نجات دهند.

او در مصاحبه ای در روز چهارشنبه گفت: “مرحله دوم کمپین مستقیم تر خواهد بود.” “این جایی نیست که منفعل باشد و ما از مردم انتظار داشته باشیم که به ما کمک کنند، بلکه ما خانه به خانه می رویم تا درخواست کمک کنیم.”

بنای دیدنی 1300 متر مربعی جنوب غربی دیگبی، NS، که در سال 1942 افتتاح شد، با 8000 بلوک بتنی که طی سه دهه به شهر سنت برنارد کشیده شده است، ساخته شد. اما سال‌ها بر ساختمان آسیب وارد کرده است و تعداد افرادی که در مراسم عشای ربانی شرکت می‌کنند به حدی کاهش یافته است که کلیسا بسته و تقدس زدایی شده است.

یک اندام بالای میله ها و یک راهرو قرار دارد.
فضای داخلی کلیسا که در سال 1942 افتتاح شد. (CBC)

هدف اولیه این کمپین جمع آوری پول برای خرید زمین و ساختمان از حوزه و نصب سقف فلزی، تعمیر آسیب های آب و ارتقاء سیستم گرمایشی بود. همه اینها قرار بود به موقع برای کنگره جهانی آکادیان، که در منطقه نزدیک کلر و آرگیل در اوت 2024 برنامه ریزی شده بود، رخ دهد.

سیر گفت که علیرغم وابستگی عاطفی که برخی نسبت به این سازه احساس می‌کنند، جمع‌آوری پول در دوره‌ای چالش برانگیز است که مردم ترجیح می‌دهند به جای بازسازی بناهای مذهبی، به امکانات تفریحی محلی کمک مالی کنند.

او افزود، علاوه بر این، جوامع آکادی – که در نسل های قبلی اغلب از نظر اقتصادی با مشکل مواجه بودند – به ندرت دارای صندوق های اعتماد و بنیادهای طولانی مدتی هستند که به حفظ مکان های تاریخی اختصاص داده شده است.

تلاش جمع آوری کمک برای ادامه

سیر گفت که فکر نمی‌کند سرعت آهسته جمع‌آوری کمک‌های مالی به دلیل خصومت با کلیسای کاتولیک رومی باشد، و خاطرنشان کرد که هدف سازمانش این است که در نهایت یک کاربری جایگزین برای این ساختمان ایجاد کند.

او گفت که کمک های مالی همچنان پذیرفته می شود و افزود که اگر هدف جمع آوری کمک ها محقق نشود، پول به انجمن میراث سنت برنارد، یک گروه غیرانتفاعی در جامعه، خواهد رفت.

Nation Prospere Acadie در خبر اصلی خود که این کمپین را اعلام کرد، گفت که این ساختمان برای بیش از 80 سال بخش مرکزی چشم انداز محلی بوده است، “و بر همه ما، به عنوان وارثان این میراث افتخارآفرین، موظف است از آن محافظت کنیم. امروز.”

“موفقیت در این تلاش یکی از بزرگترین ادای احترامی است که می توانیم به مردم آکادیایی نوا اسکوشیا بپردازیم.”

ساخت کلیسای سنت برنارد در سال 1910 به رهبری کشیش ادوارد لبلانک آغاز شد که در سال 1912 اولین اسقف آکادیایی شد.