جشن دیوالی امسال متفاوت از معمول در مونترال برگزار می شود

ابیشک ماندال و مونمون غوش معمولاً در معبد یا در هنگام دیوالی به دیدار خانواده در هند می رفتند.

اوضاع کمی متفاوت است ، زیرا بیماری همه گیر هنوز در کبک ادامه دارد ، بنابراین این زوج در خانه خود در مونترال محرابی برپا کردند تا جشنواره نورها را به تنهایی جشن بگیرند.

ماندال گفت: “دیوالی جشن خیر در برابر شر ، دانش در برابر جهل و نور در مقابل تاریکی است.” “اما امسال دیوالی بیشتر به بقا ادامه می دهد.”

این زوج جلوی خود را نمی گیرند و به محراب خانه خود پاششی از رنگ و نور اضافه می کنند “تا خدا ببیند که ما از او استقبال می کنیم”.

“[So] که او می تواند وارد خانه ما شود و می تواند ما را برکت دهد. “

دیوالی عمدتا توسط هندوها جشن گرفته می شود و معمولاً در طول ماه قمری هندوی Kartika پنج روز طول می کشد. این یکی از محبوب ترین جشنواره های آیین هندو است.

ماندال و غوش تنها کسانی در شهر نبودند که به دنبال راه های جدید برای جشن گرفتن تعطیلات بودند در حالی که از دیگران با خیال راحت فاصله داشتند.

انجمن تلوگو از مونترال مجازی شد ، آهنگ ها ، دعاها و رقص را به YouTube ارسال کرد. به طور معمول ، گروه در این زمان از سال به صورت حضوری نمایش و جشن برگزار می کنند.

لاکشمی تاتا ، عضو هیئت مدیره گفت: “آنها ما را می بینند و نوعی ارتباط بین همه ما وجود دارد.”

“این احساس بسیار گرمی به پدربزرگ و مادربزرگ های آن طرف دنیا نیز می دهد.”

تماشا کنید | Montrealers امسال جشنواره چراغ ها را در خانه جشن می گیرند:

Montrealers جشن دیوالی امسال با محدودیت COVID-19 با واقعیت دیگری روبرو است. 0:57

مردم در داخل و خارج از شهر لمارشه گانش جریان می یابند و لوازم این جشن را می گیرند. این فروشگاه مواد غذایی مواد غذایی و محصولات هندی را وارد می کند.

مالک Srinath Narisetty گفت: مشتریان به او گفته اند که علی رغم تمایل به حضور در کنار خانواده و دوستان در این زمان از سال ، در نظر دارند در خانه بمانند و مقررات بهداشت عمومی را رعایت کنند.

ناریستتی گفت: “ما نیازی به احساس غم و اندوه نسبت به این موضوع نداریم.”

“دولت خودش مراقب اندازه گیری های مربوط به ایمنی ما است. بنابراین ما باید خود را با آن منطبق کنیم و از قوانین نیز پیروی کنیم.”

صاحب Le Marché Ganesh ، Srinath Narisetty گفت که فروشگاه وی در مرکز شهر مونترال مشغول خرید افرادی از مواد ضدعفونی کننده دست و لوازم مربوط به جشن دیوالی بوده است. (سارا لیویت / CBC)

دکتر ترزا تام ، مدیر ارشد پزشکی کانادا در توییتر خود گفت که خانواده ها در سراسر جهان این تعطیلات را جشن می گیرند ، اما مردم باید دستورالعمل های بهداشت عمومی را در ذهن داشته باشند.

وی نوشت: “من به سختی از نظر عاطفی جدا بودن از نظر جسمی از خانواده و دوستان ، به ویژه در اوقات جشن سنتی فرهنگی مانند این موارد ، فهمیدم.”

“از جانب همه کانادایی ها متشکرم ، برای زحمت شما.”