جاناتان پدنو، معاون رهبر حزب سبز، در انتخابات فدرال مونترال شرکت خواهد کرد

انتظار می‌رود جاناتان پدنو، معاون رهبر حزب سبز اعلام کند که در انتخابات پیش‌فرض فدرال در نوتردام-د-گریس-وست‌مونت در مونترال شرکت خواهد کرد.

این سواری که به عنوان پایگاه لیبرال ها در نظر گرفته می شود، از سال 2008 توسط مارک گارنو، وزیر سابق کابینه، که در ماه مارس از سمت خود کناره گیری کرد، در دست داشت.

پدرنول در پاسخ به سوالی درباره تصمیمش برای دویدن در این مسابقات به CBC گفت: “من همیشه گفته بودم که در یک سواری کبک می دوم.”

پدنو روز یکشنبه در حالی که از آماده سازی کمپین خود که بر نابرابری اقتصادی و تغییرات اقلیمی تمرکز دارد، صحبت کرد، که اثرات آن در آوریل با طوفان های یخ که هزاران نفر را در استان بدون برق گذاشت به وضوح مشاهده شد.

پدنو و حامیانش مراسمی را در ساعت 11 صبح در میخانه مانکلند برگزار خواهند کرد.

پدنو که در سواحل جنوبی مونترال بزرگ شد، گفت که مشخصات متنوع سوارکاری با او طنین انداز شده است، زیرا او را فردی دو نژادی و عجیب و غریب می داند.

اما کاندیدای اولین بار گفت که انتظار دارد بحث در مورد حقوق اقلیت ها در روز پیش از رای گیری در 19 ژوئن برجسته شود.

به عنوان یک فرانسوی زبان، پدنو گفت که نیازهای فرانسوی زبانان باید پیشرفته باشد، اما “این کار را نمی توان بر پشت اقلیت ها انجام داد” مانند انگلیسی زبانان، یک اقلیت زبان در کبک.

پدنو گفت: “من قویاً معتقدم که اکثر مردم در جامعه انگلیسی زبان می خواهند فرانسوی یاد بگیرند. آنها می خواهند فرصتی برای مشارکت در این زبان زیبا داشته باشند.” این کار را نمی توان با ارجاع به لایحه ای انجام داد که اینقدر تفرقه انگیز بود.»

آن لایحه تفرقه‌انگیز لایحه 96 دولت کبک است که اکنون قانون 14 است.

هدف این قانون بحث برانگیز حفاظت از زبان فرانسه در این استان است، اما برخی معتقدند این قانون بیش از حد است و حقوق اقلیت انگلیسی زبان استان را نادیده می گیرد. همچنین با استناد پیشگیرانه دولت کبک به این بند به تصویب رسید که به استان ها و مناطق اجازه می دهد برخی مفاد قانون اساسی را نادیده بگیرند.

پدنو از لیبرال‌های فدرال به دلیل ارائه اصلاحیه‌هایی در قانون زبان‌های رسمی، لایحه C-13، که به منشور زبان فرانسوی کبک اشاره می‌کند، انتقاد کرد. منشور سال گذشته زمانی که کبک لایحه بحث برانگیز 96 را تصویب کرد، اصلاح شد.

چندین نماینده لیبرال مونترال، از جمله گارنو، که قبلاً سوارکاری را برگزار کرده بود، از حزب خود به دلیل ارجاع به قانون بحث برانگیز کبک در یک لایحه فدرال انتقاد کردند.

پدنول گفت: “اقلیت ها باید محافظت شوند. حقوق فردی باید محافظت شود. و این چیزی است که من در صورت انتخاب شدن به عنوان نماینده مجلس از آن دفاع خواهم کرد.” این موضوع هسته اصلی چیزی است که من به عنوان یک فعال حقوق بشر در طول زندگی خود از آن دفاع می کنم.»

پدنو دوران حرفه ای خود را صرف دفاع از حقوق فردی و انسانی و آموزش دیگران درباره هولوکاست و نسل کشی رواندا کرده است. او به عنوان روزنامه نگار در سومالی، یمن، اتیوپی و سایر مناطق درگیری کار کرد.

حزب سبزها دو نماینده در مجلس عوام دارد و پدنو امیدوار است که سومین نماینده شود و به مایک موریس و رهبر حزب الیزابت می بپیوندد.

هم او و هم می از عضویت حزب سبز در نوامبر خواهند خواست که قانون اساسی حزب را اصلاح کند تا هر دوی آنها رهبران رسمی سبزها شوند.