توسعه بزرگ استراتفورد یک گام به واقعیت نزدیکتر شد

شورای شهر استراتفورد چهارشنبه شب تغییراتی را در آیین نامه خود ایجاد کرد تا راه را برای توسعه مسکونی و تجاری گسترده ایجاد کند.

طرح پروژه Crossroads که در امتداد بزرگراه ترانس کانادا در شرق پل هیلزبورو قرار دارد، حدود 3200 واحد مسکونی و 300000 فوت مربع فضای تجاری و صنعتی سبک را به شهر PEI در 20 سال آینده اضافه می کند.

ترور مک لئود، رئیس گروه گری گفت: «این یک گام بزرگ به جلو برای ما به عنوان یک شرکت و، به نظر من، شهر استراتفورد است.

ما حدود پنج سال پیش آن را به عنوان یک فرصت دیدیم تا زمین را به دست آوریم و واقعاً یک طرح جامع ارائه دهیم که به نوعی شهر استراتفورد را به نسل بعدی بیاورد.”

دو منطقه جدید

مصوبه اصلاح آیین نامه منطقه بندی و توسعه به قرائت دوم به تصویب رسید. سپس شورا مجدداً به تصویب رسمی آیین‌نامه‌ای که دو طبقه‌بندی منطقه جدید ایجاد می‌کند – منطقه هسته‌ای ترکیبی و منطقه مرکزی شهری رای داد.

هر دو منطقه اجازه می دهند ساختمان هایی با کاربری تجاری در طبقه اول و واحدهای مسکونی در بالا ساخته شوند. با این حال، منطقه Core Mixed Use تا سقف شش طبقه را می دهد در حالی که منطقه Core Urban برای 12 طبقه اجازه می دهد.

کان گفت: “این قبل از هر چیز مهم است زیرا ما در حال کمبود مکان برای زندگی هستیم.” جف مک دونالد، رئیس کمیته برنامه ریزی، میراث و توسعه.

ما در هر نوع مسکنی که داریم، کسری می‌بینیم، چه آپارتمان‌های مسکونی تک‌خانواری، چه آپارتمان‌های چند مسکونی.

جف مک‌دونالد، عضو شورای استراتفورد، با کت و شلوار و کراوات رنگ روشن، برای مصاحبه با میکروفون CBC ایستاده است.
کان می گوید: مناطق تازه ایجاد شده مکمل یکدیگر هستند و مسیری را برای توسعه سریعتر ایجاد می کنند. جف مک دونالد. (Sheehan Desjardins/CBC News)

با این حال، ایجاد مسکن بیشتر به زمان نیاز دارد. چهارراه طی 15 تا 20 سال آینده با قیمت میلیارد دلاری ساخته خواهد شد.

مک‌لئود می‌گوید: «فکر می‌کنم آنچه ما به آن نگاه می‌کنیم هفت مرحله از توسعه است.

همه چیز تا این مرحله یک مفهوم بود. ما فکر می‌کنیم که یک مفهوم کاملاً اندیشیده شده بود، اما می‌توانیم واقعاً اکنون وارد مراحل توسعه شویم و شروع به بررسی چگونگی انجام مراحل بعدی کنیم.»

نگرانی های گذشته

ساکنان در گذشته نگرانی هایی را مطرح کرده اند. در اواخر سال گذشته، شورا حدود 50 نامه از ساکنینی دریافت کرد که نگران چیزهایی از ارتفاع ساختمان ها، پارکینگ و تأثیر آن بر محیط زیست بودند.

مک‌لئود گفت: طرح اولیه برای رفع برخی از نگرانی‌ها تنظیم شد. به عنوان مثال، محدودیت‌های ارتفاع در طول یک بخش از شکسپیر درایو از 12 طبقه به شش طبقه کاهش یافته است.

کان گفت: “ما برخی از نگرانی ها را از جانب برخی از ساکنان استراتفورد و شهر نیز مطرح کردیم و خیلی سریع با آن برخورد شد.” گوردی کاکس در طول جلسه.

کوری گری و ترور مکلود با گروه گری به تنهایی در ردیف صندلی ها نشسته اند تا جلسه شورای شهر استراتفورد را در 12 آوریل 2023 تماشا کنند.
کوری گری، مدیرعامل گروه گری و ترور مک‌لئود، رئیس‌جمهور، جلسه شورا را در 12 آوریل 2023 تماشا می‌کنند. مک‌لئود می‌گوید: «ما واقعاً به آنچه انجام داده‌ایم افتخار می‌کنیم. (Sheehan Desjardins/CBC News)

مناطق جدید همچنین شامل مواردی هستند که کد مبتنی بر فرم نامیده می شود. این بدان معناست که استانداردهای خاصی مستقیماً در آیین نامه گنجانده شده است که نیاز به ارسال درخواست های فردی به شورا را از بین می برد.

مک‌دونالد گفت: «این واقعاً مسئولیت تأیید را به عهده یک افسر توسعه می‌گذارد تا اینکه به فرآیند تأیید سایت خاص برای هر توسعه متفاوتی که ممکن است رخ دهد نگاه کند.»

“ایده این است که امکان توسعه سریعتر را فراهم می کند. توسعه ای که در قابلیت های تصمیم گیری کارشناسانی قرار می گیرد که هر روز با برنامه ریزی کار می کنند.”

این لحظه ای بود که شهردار استیو اوگدن از آن به عنوان “تاریخی” یاد کرد و از کارکنان برنامه ریزی، توسعه دهندگان و شورا تشکر کرد.

او گفت: «آنها از همه جهات به این موضوع نگاه کردند و واقعاً به آن دقت کردند.

ما اکنون می‌توانیم با اطمینان پیش برویم و می‌دانیم که آینده مرکز شهر ما به این شکل خواهد بود.»