توسعه‌دهنده می‌گوید: آیین‌نامه‌های منطقه‌بندی با افزایش جمعیت PEI نیاز به به‌روزرسانی دارند

یک توسعه‌دهنده املاک و مستغلات PEI می‌گوید که شهرداری‌ها باید روش پهنه‌بندی زمین را ساده‌سازی کنند تا به سرعت بخشیدن به روند تأیید پیشرفت‌های جدید کمک کنند.

جزیره پرنس ادوارد همواره یکی از پایین‌ترین نرخ‌های خالی را در سال‌های اخیر در کشور داشته است که عمدتاً به دلیل رشد سریع‌تر جمعیت – و صنعت ساخت‌وساز است که نمی‌تواند به آن ادامه دهد.

دیوید آرسنال، رئیس املاک Arsenault، به کسانی که در نشست سالانه فدراسیون شهرداری‌های PEI در سوریس در روز دوشنبه گرد آمدند، گفت که شهرداری‌ها باید خود را برای آینده‌ای در حال تغییر آماده کنند.

وی گفت: باید یک نگرش و طرز فکری در شهرداری ها وجود داشته باشد که می دانید، ما برای تجارت باز هستیم، برای توسعه باز هستیم، ما برای رشد باز هستیم.

“هر زمان که مردم به PEI می آیند، ما می خواهیم برای آن افراد به عنوان مکانی برای زندگی و مکانی برای کار و جامعه ای که با آینده در حال رشد است، آنجا باشیم، فکر می کنم آینده را ببینیم و برای آن برنامه ریزی کنیم از یک آیین نامه چشم انداز برنامه ریزی رسمی».

رشد آن را آسان تر می کند

Arsenault به شهرداری‌های جزیره پیشنهاد کرد که سیاست‌های توسعه «به‌عنوان حق» نامیده می‌شود، که اساساً فرآیند تغییر منطقه را حذف می‌کند.

او گفت: «اگر باید تغییر منطقه‌ای اتفاق بیفتد یا، می‌دانید، نیاز به اعمال تغییرات باشد، فقط فهرست کامل دیگری از محصولات قابل تحویل را که باید از سوی شهرداری و توسعه‌دهنده اتفاق بیفتد، ارائه می‌کند که سرعت کارها را کاهش می‌دهد.

مرد کوتاه مو با کت کت و شلوار در داخل خانه ایستاده و مستقیماً به دوربین نگاه می کند.
دیوید آرسنال، رئیس املاک Arsenault می گوید که تغییر اجتناب ناپذیر است و PEI باید عقب نشینی کند. (تونی دیویس/سی بی سی)

“اگر یک پیشنهاد مسکن با کیفیت است و آئین‌نامه‌ها را رعایت می‌کند، ما فقط مجموعه‌ای از طرح‌ها را کنار هم می‌گذاریم، برای مجوز ارائه می‌کنیم و می‌رویم. برای دریافت یک پروژه دو سال جلسات عمومی و درخواست‌های IRAC طول نمی‌کشد. تا جایی که ما مجاز به ارائه مجوز هستیم.”

آرسنال گفت این تغییر به شهرداری ها این امکان را می دهد که در برآورده کردن رشد جمعیت پیش بینی شده جزیره چابک تر عمل کنند.

وی افزود: «در حال ورود به هسته اصلی محدودیت‌ها و موانعی است که در آیین‌نامه‌ها و برنامه‌های رسمی شهرداری‌ها وجود دارد و آن‌ها را به‌روزرسانی می‌کند تا تغییر – که اجتناب‌ناپذیر است – برای سازندگان، ساکنان و برای سازندگان آسان‌تر شود. جوامع تا جایی که نیاز به رشد دارند رشد کنند.”

“برنامه ریزی ضروری خواهد بود”

راب لانتز، وزیر مسکن، زمین و جوامع استانی، که در اوایل ماه جاری این سبد را بر عهده گرفت، اذعان کرد که بحران مسکن یک مسئله بزرگ است.

او گفت: «این چیزی است که ما عملاً از هر دری که در جریان مبارزات انتخاباتی اخیر به آن زدیم، شنیدیم. بر کسی پوشیده نیست که ما در اینجا مشکل مسکن داریم و این یک اولویت مهم برای کل دولت خواهد بود.

لانتز گفت که شنیدن صحبت های پانل نشست سالانه که شامل آرسنو در مورد اهمیت برنامه ریزی شهری و استانی است، دلگرم کننده است.

یک مرد مو کوتاه به دوربین لبخند می زند.  او با یک کت کت و شلوار و پیراهن یقه‌دار در داخل خانه ایستاده است.
راب لانتز، وزیر مسکن، زمین و جوامع می گوید مسکن برای دولت دنیس کینگ اولویت است. (تونی دیویس/سی بی سی)

«برنامه ریزی صحیح، محیط کارآمدی را برای توسعه ایجاد می کند [and] در نهایت به ایجاد جوامع بهتر، اجتماعی کمک می کند [and] محیط های اقتصادی که [are] برای رشدی که در حال حاضر در استان شاهد آن هستیم، مساعدتر است.”

این انتقادی است که شنیده‌ایم – درست است – که احتمالاً برای نوع رشد جمعیتی که در دهه گذشته یا بیشتر تجربه کرده‌ایم آماده نبودیم.– راب لانتز

«این انتقادی است که شنیده‌ایم – مشروع است – که احتمالاً برای نوع رشد جمعیتی که در دهه گذشته یا بیشتر تجربه کرده‌ایم آماده نبودیم.

ما در حال بازی کردن به یک نقطه خاص هستیم و برنامه ریزی برای دستیابی به اهداف بلندپروازانه ای که برای خود تعیین کرده ایم ضروری است.”

لانتز گفت که انتظار می رود رایزنی ها در مورد یک برنامه استراتژیک جدید در پاییز به پایان برسد، اما او امیدوار است که جدول زمانی می تواند تسریع شود.

نخست‌وزیر اولویت واقعی برخی از این مسائل را که در پرونده من است قرار داده است.