توربین های بادی به عنوان تهدیدی برای خفاش ها شناسایی شدند

گروهی از دانشمندان در نظر دارند که چه حیواناتی باید به فهرست گونه‌های در معرض خطر انقراض کانادا اضافه شوند، می‌گویند توربین‌های بادی یک تهدید اساسی برای گونه‌های خفاش مهاجر هستند.

جوردی سگرز، هماهنگ کننده برنامه ملی سلامت خفاش با تعاونی بهداشت حیات وحش کانادا، به لورا چاپین میزبان صبح جزیره جزیره گفت: این تحقیق پیامدهای مستقیمی برای PEI دارد زیرا به دنبال گسترش تولید انرژی بادی است.

سگرز می‌گوید: «ما مدت‌هاست می‌دانیم که توربین‌های بادی یک تهدید بزرگ برای خفاش‌ها، به ویژه این خفاش‌های مهاجر، اما حتی خفاش‌های غیرمهاجر هستند.

او گفت که حداقل دو خفاش که کمیته وضعیت حیات وحش در خطر انقراض در کانادا (COSEWIC) مایل است در فهرست قرار بگیرد – خفاش هوس‌باز و خفاش قرمز شرقی – تماس‌های آنها با نظارت صوتی در PEI شناسایی شده است. سگرز گفت، اما تخمین اندازه جمعیت یا حتی تشخیص اینکه PEI یک مسیر مهاجرت است یا یک مقصد، از روی آن سوابق غیرممکن است.

توربین ها ممکن است خفاش ها را جذب کنند

متداول ترین روش برای اندازه گیری خطر توربین های بادی، جستجوی خفاش های مرده در زمین زیر آنها است که تخمین زده می شود 10 لاشه در هر توربین در سال باشد.

اما سگرز گفت که او معتقد است که اعداد را دست کم می گیرد زیرا لاشخورها می توانند خفاش های مرده را بخورند.

خطی از توربین ها در امتداد ساحل در مزرعه بادی PEI.
خطوط ساحلی مکان مناسبی برای مزارع بادی هستند و خفاش‌های مهاجر نیز از آن استفاده می‌کنند. (پت مارتل/سی بی سی)

در مورد رفتار خفاش ها اطلاعات کافی برای ارائه توضیح قطعی برای تهدید ایجاد شده توسط توربین های بادی وجود ندارد، اما برخی نظریه ها وجود دارد.

خفاش ها، در حالی که برای مکان یابی پژواک شناخته می شوند، بینایی بسیار خوبی نیز دارند و به ویژه خفاش های مهاجر از بینایی برای ناوبری استفاده می کنند. خفاش ها تمایل به مهاجرت در امتداد خطوط ساحلی دارند، جایی که مزارع بادی تمایل دارند راه اندازی شوند. خفاش ها همچنین از دید خود برای دیدن و سر زدن به درختان بزرگ استفاده می کنند و ممکن است توربین های بادی را با درختان اشتباه بگیرند.

به گفته سگرز، خاموش کردن توربین ها در زمان اوج مهاجرت بهترین راه حل به نظر می رسد.

او گفت: «در بهار و پاییز، به‌ویژه زمانی که سرعت باد کم است و به هر حال آنقدر توان تولید نمی‌کنند، به نظر می‌رسد که بر اساس تحقیقات فراوان، یکی از امیدوارکننده‌ترین اقدامات کاهشی باشد». .

مشکلی در کیپ شمالی وجود ندارد

اسکات هارپر مدیر عامل موسسه گفت: مطالعات زیست محیطی اطراف مزرعه بادی در موسسه انرژی بادی کانادا در کیپ شمالی، PEI، هیچ مشکلی را برای خفاش ها نشان نداده است.

قبل از ساخت مزرعه بادی کمی بیش از یک دهه پیش، مطالعات میدانی انجام شد که تخمین زد جمعیت کمی از خفاش های قهوه ای در این منطقه وجود دارد.

هارپر گفت: مطالعات مرگ و میر در طول سه سال اول فعالیت مزرعه انجام شد و هیچ خفاش مرده ای پیدا نشد.

هارپر در ایمیلی به سی بی سی نیوز نوشت: “پایش مرگ و میر پس از سال سوم کامل در نظر گرفته شد و هیچ نگرانی یا الزام نظارتی دیگری توسط افسر ارزیابی محیط زیست مطرح نشد.”