تغییرات در پروتکل‌های COVID-19 برای مراقبت طولانی‌مدت با بررسی‌های متفاوتی روبرو می‌شود

خانه‌های مراقبت‌های طولانی‌مدت در استان اکنون مسئول تصمیم‌گیری در مورد پروتکل‌های COVID-19 در داخل مراکز خود هستند، پس از اینکه دولت نوا اسکوشیا دستور قانون محافظت از بهداشت COVID-19 خود را در روز سه‌شنبه لغو کرد.

برخی از شرکت‌ها اقدام فوری انجام دادند و الزامات ماسک را برای کارکنان و بازدیدکنندگان حذف کردند.

میشل لو، مدیر اجرایی خانه‌های سالمندان انجمن نوا اسکوشیا، گفت: «چند نفر از اعضای ما در واقع پس از خبر دیروز بلافاصله نقاب‌ها را برداشتند. “اگر بخواهید اکثر ساکنان و کارکنان خانه های سالمندان را بررسی کنید، آنها به شما خواهند گفت که همه می خواهند ماسک ها را از بین ببرند.”

لو گفت که این خبر یک “مهلت خوش آمدید” از سه سال گذشته بود.

بسیاری از ساکنان ما در سه سال گذشته هرگز چهره کامل مراقبین را ندیده اند و برخی از کارکنان ما هرگز چهره کامل همکاران خود را ندیده اند.”

زنی پشت میز می نشیند در حالی که در یک مصاحبه مجازی شرکت می کند
میشل لو مدیر اجرایی انجمن خانه های سالمندان نوا اسکوشیا است. (CBC)

وی افزود از آنجایی که برخی از خانه‌های سالمندان سیستم خنک‌کننده ندارند، استفاده از ماسک در طول تابستان برای کارکنانی که در شیفت‌های 8 یا 12 ساعته کار می‌کردند، ناراحت‌کننده شد.

لو گفت اما همه با تغییرات راحت نیستند.

مطمئناً کسانی هستند که کمی نگران این موضوع هستند و ماسک‌ها مطمئناً در دسترس کارکنان و/یا خانواده‌ها یا بازدیدکنندگانی هستند که می‌خواهند بتوانند به استفاده از آن ادامه دهند.»

او گفت وقتی شیوع کووید-19 وجود داشته باشد، خانه های سالمندان از پروتکل هایی پیروی می کنند که قبل از سه شنبه وجود داشت.

تغییرات اعلام شده توسط این استان شامل حذف یک پروتکل واکسیناسیون اجباری برای محیط های پرخطر است که کارکنان مراقبت های بهداشتی و مراقبت های طولانی مدت را ملزم به واکسینه شدن در برابر COVID-19 می کند. این قانون باعث شد برخی از کارمندان محل کار خود را ترک کنند.

لو گفت که امکانات اکنون این فرصت را خواهند داشت که با آن کارمندان تماس بگیرند تا ببینند آیا می خواهند برگردند یا خیر.

شانکس و نورث وود

Shannex، یکی از بزرگترین اپراتورهای مراقبت طولانی مدت در استان، بلافاصله در نتیجه اطلاعیه استان در روز سه شنبه، الزامات ماسک را برای کارکنان و بازدیدکنندگان حذف کرد.

سخنگوی شانون پترسون در بیانیه ای گفت که کارکنان در صورت رعایت اقدامات احتیاطی ایزوله یا در هنگام ارائه مراقبت مستقیم به ساکنان برای مدت طولانی از ماسک استفاده خواهند کرد.

در بیانیه آمده است: «مدت زیادی است که ساکنان نمی‌توانند لبخند اعضای تیم ما را ببینند، لب‌ها را بخوانند و نشانه‌های اجتماعی آشنا را از حالات چهره دریافت کنند، که بسیار مهم است.

“ما متوجه هستیم که ممکن است افرادی وجود داشته باشند که از برداشتن ماسک مداوم ناراحت باشند و ما به ارائه ماسک به هر کسی که مایل به استفاده از آن است ادامه خواهیم داد. همچنین، ممکن است تصمیم بگیریم رویکرد خود را تنظیم کنیم و به طور موقت ماسک زدن را در خانه بازگردانیم. – به صورت خانگی در طول دوره‌های خطر افزایش یافته.»

تصویری بیرونی از خانه مراقبت طولانی مدت نورث وود
مرکز مراقبت طولانی مدت نورث وود در هالیفاکس تقریباً 485 ساکن در دو ساختمان جداگانه دارد. (رابرت شورت/سی بی سی)

Shannex همچنین اکنون پروتکل واکسیناسیون اجباری خود را بررسی خواهد کرد.

نورث وود، یکی دیگر از ارائه دهندگان مراقبت های طولانی مدت، چهارشنبه گفت که این شرکت هنوز مشخص نکرده است که چگونه به تغییر قوانین استانی واکنش نشان خواهد داد، زیرا این اطلاعات را روز سه شنبه دریافت کرد.

مجتمع نورث‌وود در هالیفاکس در اولین روزهای همه‌گیری، زمانی که ۵۳ نفر از ساکنان بین مارس و می ۲۰۲۰ جان باختند، توسط COVID-19 ویران شد.

“COVID تمام نشده است”

سالمندان از جمله آسیب پذیرترین افراد در برابر COVID-19 هستند. از اول جولای 2022، 378 نفر در نوا اسکوشیا بر اثر این ویروس جان خود را از دست داده اند و میانگین سنی افرادی که در این مدت جان خود را از دست داده اند 84 سال است.

گری مک‌لئود، رئیس حامیان مراقبت از سالمندان، گفت که مایل است کارکنان خانه‌های مراقبت طولانی‌مدت به خواسته‌های ساکنان و خانواده‌هایشان احترام بگذارند و در صورت درخواست، کارکنان ماسک بزنند.

“این امکانات است که به آن شلیک می شود، در حالی که در واقع باید به خانواده ها احترام گذاشت که آنها چه می خواهند… بالاخره این خانه آنهاست.”

مردی با پیراهن بنفش در فضای باز با گل در پس زمینه نشسته است.
گری مک‌لئود، رئیس انجمن حامیان مراقبت از سالمندان است. (اریک وولیسکرافت/سی بی سی)

مک لئود گفت که امیدوار است تغییرات در خانه های مراقبت طولانی مدت منجر به مرگ و میر بیشتر نشود.

او گفت که اظهارات روز سه‌شنبه از سوی دکتر رابرت استرنگ، مدیر ارشد پزشکی استان، حاوی پیام‌های متفاوتی بود مبنی بر اینکه فوریت همه‌گیری اکنون به پایان رسیده است، اما هنوز باید اقدامات احتیاطی در مورد افراد مسن و نقص ایمنی انجام شود.

“آنها واقعاً از هر دو طرف دهان خود صحبت می کنند. مردم به این گوش می دهند و می گویند، “اوه، می دانید، کووید تمام شده است.” کووید تمام نشده است.