بیگودی ها برای حمایت از جامعه اوکراینی لاچین روبرو می شوند

در باشگاه کرلینگ لاچین، یک تیم از پناهندگان نوجوان اوکراینی یک سنگ پیچ‌دار را روی یخ می‌لغزند و آن را به سمت هدف خود می‌برند.

این اولین بازی آنها در این مسابقات است و پسران بهترین شوت خود را به آن می دهند. جایزه: مقام اول جام اوکراین، تورنمنت جمع آوری کمک های مالی برای جمع آوری کمک های بشردوستانه و پناهندگان، که به کلیسای ارتدکس اوکراین سنت جورج در منطقه لاچین مونترال اهدا خواهد شد.

استفانی برگر یکی از برگزارکنندگان این مسابقه است.

برگر پس از انداختن یک ماشین از کمک های غذایی به یک پناهنده اوکراینی – مارینا کوچر، مادر دو نوجوان – با این زن دوست شد و به او پیشنهاد کرد که فرزندانش را به صورت رایگان به باشگاه بیاورد.

با دو پسر شروع شد و سپس به پنج نفر تبدیل شد – تعداد مورد نیاز برای تشکیل یک تیم رسمی کرلینگ – زیرا مادران اوکراینی بیشتری می خواستند فرزندان خود را در این ورزش مشارکت دهند.

برگر گفت: “این قطعاً فرصتی برای ما است تا به روزهای سختی که پناهندگان اوکراینی در اینجا می گذرانند و اینکه چگونه همه ما می توانیم با منابعی که در اختیار داریم به آنها کمک کنیم.”

به عنوان بخشی از جمع آوری کمک مالی، مادران این پنج پسر در حال آماده کردن غذاهای اوکراینی برای شام هستند.

اما جدای از جمع آوری پول برای کلیسا، هدف نیز ایجاد ارتباط بین لاچین و جامعه اوکراینی است.

یک مرد و یک زن روی یخ ایستاده اند.
استفانی برگر و الکس سانتورلی در سازماندهی این مسابقات برای جمع آوری پول برای پناهندگان و کمک های بشردوستانه کمک کردند. آنها می گویند که درآمد حاصله به کلیسای ارتدکس اوکراین سنت جورج در منطقه لاچین مونترال اهدا خواهد شد. (روان کندی/سی بی سی)

لغزش و فراگیر به سوی پیروزی

سمن کوچر قبل از اینکه یک سال پیش به کانادا بیاید هرگز فر نشده بود. مادرش مارینا با او این حرکت را انجام داد، اما پدرش در اوکراین ماند تا با روس‌ها بجنگد.

در ابتدا، کوچر می‌گوید که آنقدرها هم هیجان‌زده نبود، اما او و برادر کوچک‌ترش پس از امتحان کردن، به سرعت از بازی خوششان آمد.

او گفت: «خیلی باحال است. “خوشم می آید.”

و امروز اولین بازی تورنمنت خود را با طعم شیرین پیروزی آغاز کردند.

او می‌گوید که تمرین ژیمناستیک در سرزمین مادری‌اش به او در اینجا روی یخ کمک کرده است، اما چیزی که بیشتر از همه از آن لذت می‌برد گذراندن وقت با دوستانش است.

یکی از این دوستان مارکو برونکو است که کوچر چندین سال پیش در اوکراین با او آشنا شد.

اکنون، این جفت هم در باشگاه کرلینگ و هم در مدرسه دوباره به هم رسیده اند.

پسری روی یخ می ایستد در حالی که بیگودی ها بازی می کنند.
سمن کوچر و مارکو برانکو اولین بار در سال 2016 در اوکراین با هم آشنا شدند. (روان کندی/سی بی سی)

جامعه فراتر از ورزش

مربی مارتین وایلنکور، از سنگ‌های سر خوردن تا جارو کردن، اصول اولیه را به پسران آموزش می‌دهد.

فقط یکی از این پنج نفر قبلا حلقه شده بود.

پسرها روی یخ پیشرفت زیادی کرده‌اند، اما وایلنکور – که با آنها به زبان فرانسوی صحبت می‌کند تا به آنها کمک کند تا زندگی در کبک را راحت‌تر کنند – می‌گوید بحث رقابت نیست.

او با لبخند گفت: آنها با هم متحد هستند. “این یک گروه کوچک خوب است.”

برگر موافق است. یادگیری یک ورزش جدید به یک زبان جدید چالش‌هایی را به همراه دارد، اما او تحت تأثیر قرار گرفته است که هر شنبه صبح زود برای تمرین حاضر می‌شود.

همه در یک آخر هفته12:12پناهندگان اوکراینی به لطف OuiCanSki اسکی صحرایی را یاد می گیرند

یک سازمان غیرانتفاعی که کانادایی‌های جدید را با اسکی آشنا می‌کند، گروهی متشکل از 60 پناهنده اوکراینی را به Ste-Agathe می‌برد تا نحوه اسکی و کفش‌های برفی را بیاموزند. ما با بنیانگذار OuiCanSki و مربی اسکی سندی وولوفسکی و شرکت کننده ویکتوریا کژدان صحبت می کنیم.

او گفت که “از صمیم قلب به دنبال پسران اوکراینی است.”

این مهم است که نه تنها لبخندی بر لبان آنها بنشانیم، بلکه باید ذهن آنها را از آنچه در حال رخ دادن است دور کنیم. [Semen and his brother’s] برگر گفت: پدرش در خط مقدم است و دوبار مجروح شده است.

فراتر از ورزش، فر کردن راهی برای ارتباط با فرهنگ کانادایی در خانه جدیدشان، دور از خطوط نبرد است.

برگر گفت: «فرهنگ کانادایی واقعاً در حال پیچش است. ما اینجا در فرنگلیز بازی می‌کنیم، بنابراین تجربه آن‌ها هم واقعاً خاص است.