بوم شناسان و فعالان آب و هوا می گویند که تغییرات آب و هوایی به آتش سوزی های جنگلی NS دامن زده است

بوم شناسان و فعالان تغییرات آب و هوایی از مقامات می خواهند که ارتباط بین آتش سوزی های نوا اسکوشیا و تغییرات آب و هوایی را بشناسند.

آتش سوزی غیرقابل کنترل در شهرستان شلبرن بزرگترین آتش سوزی ثبت شده در استان است و آتش سوزی های بیشتری در این منطقه آغاز شده است. آتش سوزی دیگری در نزدیکی هالیفاکس حدود 150 خانه را ویران کرده است اما اکنون 50 درصد مهار شده است.

نیکلاس کارتر، بوم شناس و محققی که در پیمان گیاهی کار می کند، در مصاحبه ای با CBC گفت که جنگل زدایی و کشاورزی حیوانات به تغییرات آب و هوایی و آتش سوزی های استان کمک می کند.

او گفت: «بحران آب و هوا واقعاً خطر آتش‌سوزی را از زوایای مختلف تشدید می‌کند.

کارتر گفت عوامل دیگر شامل کمبود بارندگی و درختانی است که توسط طوفان پس از استوایی فیونا از بین رفته اند و به درستی تمیز نشده اند و مواد بسیار قابل اشتعال ایجاد می کنند.

“این بخشی از یک علامت مداوم گرم شدن آب و هوا است و واقعاً این سناریوهای عالی را ایجاد می کند تا این آتش سوزی ها به شکل غیرقابل کنترلی خشمگین شوند.”

او گفت که اقداماتی که استان انجام می دهد مهم است، اما باید کارهای بیشتری انجام شود.

هد شات پرتره از نیکلاس کارتر
نیکلاس کارتر، بوم‌شناس و محقق در پیمان گیاهی است، او می‌گوید ارتباط بین اثرات تغییرات آب و هوایی و آتش‌سوزی‌های نوا اسکوشیا باید توسط مقامات دولتی جدی گرفته شود. (نیکولاس کارتر)

او گفت: «ما باید جلوی این رفتار غیرمسئولانه در اطراف آتش‌سوزی و پرتاب ته سیگار را بگیریم، اما این رفتارها در مقایسه با آنچه که می‌توانیم در مقیاس بزرگ‌تر برای جلوگیری از وقوع بیشتر این اتفاقات در آینده انجام دهیم، ناچیز است.

او گفت که برخی از راه حل ها شامل حفاظت از مناطق نوا اسکوشیا از جنگل زدایی بیشتر است.

وی گفت: مناطق زیبایی در استان وجود دارد که لزوماً حفاظت شده نیستند و خطر تداوم فرسایش ناشی از صنایع مختلف را دارند.

او از استان می‌خواهد که یک تحلیل اقتصادی انجام دهد که نشان دهد دستاوردهای اقتصادی کوتاه‌مدت صنایعی که درختان را قطع می‌کنند، بر اثرات بلندمدت آن غلبه نمی‌کند.

او گفت: “این آتش سوزی های غیرقابل کنترل جنگل ها، گرم شدن آب و هوا، این چیزها در دراز مدت بسیار گران تر خواهند بود.”

لیندسی لی در دشت هاموند زندگی می کند و یکی از حدود 20000 نفری است که به دلیل آتش سوزی ها در سراسر استان دستور ترک خانه هایشان داده شده است.

لی یک فعال آب و هوا به عنوان عضو انجمن دیده بان جنگل ساحل شرقی، مرکز اقدام اکولوژی و بنیاد سیرا کلاب کانادا است.

پرتره لیندسی و پل لی
لیندسی و پل لی روز یکشنبه خانه خود را در بخش هایلند پارک دشت هاموندز در میان آتش سوزی جنگلی در نزدیکی هالیفاکس که به 837 هکتار افزایش یافت تخلیه کردند. (لیندسی لی)

او در مصاحبه ای با CBC گفت که سال ها تلاش کرده است تا به استان در مورد اثرات تغییرات آب و هوایی هشدار دهد و اکنون مستقیماً با واقعیت آن روبرو شده است.

او گفت: “سخت است.”

لی گفت هنوز برای نوااسکاتیان دیر نیست که برخی از آسیب های ناشی از تغییرات آب و هوایی را کاهش دهند و مردم می توانند با افزایش آگاهی اقدام کنند.

او گفت: “کارهایی وجود دارد که می توانیم در سطح جامعه، در سطح شهرداری، استانی و فدرال انجام دهیم. راه حل های زیادی وجود دارد.”

این مسئله در اختیار نداشتن ابزارها نیست، این مسئله لزوماً ندیدن سرعت و اجرای مورد نیاز است.»