به گفته Health PEI، دستورات ماسک بیمارستانی به زودی برداشته خواهد شد

Health PEI می‌گوید قصد دارد از دیگر استان‌های کانادا پیروی کند و الزام ماسک اجباری در مراکز مراقبت‌های بهداشتی را کنار بگذارد.

از روزهای اولیه همه‌گیری کووید-19 سه سال پیش، کارکنان و بازدیدکنندگانی که وارد بیمارستان‌های جزیره پرنس ادوارد و سایر مراکز مراقبت‌های بهداشتی می‌شوند، ملزم به پوشیدن ماسک در هر زمان بوده‌اند.

اما این به زودی تغییر خواهد کرد.

دکتر مایکل گاردام، مدیر عامل Health PEI گفت: “ما می دانیم که مردم واکسن های زیادی داشته اند، عفونت های طبیعی زیادی وجود داشته است، ایمنی بسیار بالاست و صادقانه باید به نقطه پس از همه گیری برویم.”

گردام گفت که ماسک‌ها به محافظت از مردم در برابر COVID-19 و سایر بیماری‌های تنفسی کمک کرده‌اند، اما آن‌ها معایب خود را نیز دارند.

“برای بینی شما سخت است. برای گوش های شما سخت است. این باعث انزوا می شود. بیماران نیز نمی توانند شما را بشنوند. این واقعاً در برخی از کارهایی که ما انجام می دهیم تداخل دارد. و صادقانه بگویم، کارکنان مراقبت های بهداشتی ما، اکثریت قریب به اتفاق آنها از پوشیدن ماسک بیمار و خسته شده اند.”

مردی در محیط پزشکی در حال لبخند زدن برای دوربین.
دکتر مایکل گاردام، مدیر عامل Health PEI، می‌گوید که اکثر کارکنان بخش مراقبت‌های بهداشتی از پوشیدن ماسک “بیمار و خسته” هستند. (شین فاولر/سی بی سی)

دکتر هدر موریسون، مدیر ارشد بهداشت عمومی PEI گفت: در چند هفته آینده، قوانین پوشش به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

او گفت: “در مکان‌های خاصی ممکن است نیاز به استفاده از ماسک باشد، یا ممکن است افراد استفاده از ماسک را انتخاب کنند. اما واقعاً در ارزیابی ریسک خواهد بود. این واقعاً تسهیلات به مرکز یا حتی بخش خواهد بود.”

او گفت: «به عنوان مثال، انکولوژی ممکن است بخش خاصی باشد که از منظر ماسک متفاوت از جاهای دیگر درمان می‌شود. این به این دلیل است که افرادی که برای سرطان درمان می شوند، اغلب سیستم ایمنی بدنشان به خطر افتاده است.

ممکن است در برخی مواقع مورد نیاز باشد

اکثر استان‌های دیگر قبلاً تغییرات پوششی را اعمال کرده‌اند، و موریسون گفت که با توجه به موارد COVID-19 در سطح پایین و نرخ بالای واکسیناسیون در میان آسیب‌پذیرترین جزیره‌نشینان، منطقی است که PEI نیز همین کار را انجام دهد.

گردام گفت که سال هاست به کارکنان مراقبت های بهداشتی دستور داده شده است که هنگام برخورد با بیمار مبتلا به آنفولانزا ماسک بپوشند و او انتظار دارد که این امر ادامه یابد. دستور ماسک می تواند در شرایط دیگر نیز بازگردد – برای مثال، در مورد شیوع آنفولانزا، RSV یا COVID-19.

میشل دونالدسون، مدیر ارتباطات انجمن ریه PEI.
میشل دونالدسون، مدیر ارتباطات انجمن ریه PEI، می‌گوید که جمعیت‌های آسیب‌پذیر احتمالاً نسبت به سایر ساکنان جزیره نگران این تصمیم خواهند بود. (ارسال شده توسط میشل دونالدسون)

میشل دونالدسون، مدیر ارتباطات انجمن ریه PEI، گفت که به کارشناسان اعتماد دارد، اگرچه این حرکت باعث نگرانی برخی از ساکنان جزیره خواهد شد.

او گفت: «کسانی که در میان آسیب‌پذیرترین افراد هستند، احتمالاً هنگام بازدید از آن مراکز مراقبت‌های بهداشتی کمی بیشتر احساس اضطراب می‌کنند.

“عادت کردن به کووید”

دبی مولن کمپبل، رئیس فدراسیون سالمندان PEI، مشکوک است که اکثر مردم از تغییر قوانین پوشش حمایت خواهند کرد.

“فکر می‌کنم در صورت امکان به کووید عادت کرده‌ایم، و این ذهنیت را داریم که با آن مانند سرماخوردگی رفتار کنیم. من احساس می‌کنم اگر مردم به خطر بیفتند، برای محافظت از خود ماسک خواهند زد.”

Health PEI گفت که به زودی جزئیات بیشتری را در مورد جدول زمانی تغییر قانون و مکان و زمان نیاز به ماسک در اختیار خواهد داشت.