به نظر می رسد مونترال پارک محبوب خود را احیا کند زیرا بخش هایی از خط ساحلی از بین می روند

وقتی صحبت از ماهیگیری ساحلی در منطقه مونترال به میان می آید، واقعاً با پارک دیپ قابل مقایسه نیست – پارکی که به رودخانه سنت لارنس می رسد، یک آلاچیق قهوه ای روی نقطه چمنزار و درختکاری شده اش درست در مقابل بندر قدیمی. .

اندرو واکر، راهنمای ماهیگیری، گفت: “شما در حال ریختن به عمق 18، 20 فوتی آب هستید.”

“کمی از همه چیز آنجاست. جای خوبی است.”

اما بخش‌هایی از این مکان ماهیگیری محبوب – و پارک محبوب – در حال سقوط به داخل رودخانه است، زیرا فرسایش دیواره‌های نگهدارنده و مسیرهای پیاده‌روی لبه آب را از بین می‌برد.

این موضوع نه تنها برای ماهیگیران، بلکه برای پیک‌نیک‌ها، موج‌سواران، دوچرخه‌سواران و هر کس دیگری که از تنفس در هوای تازه و تماشای مناظر خیره‌کننده منظره شهر، پل ژاک کارتیه و پارک ژان دراپو لذت می‌برد، نگران‌کننده است.

این برای شهر نیز نگران کننده است و مسئولان در حال کار بر روی راه حلی هستند که نه تنها پرهزینه خواهد بود، بلکه باید با مراقبت از اکوسیستم زیرآبی شکننده اما پر رونق که پارک را احاطه کرده است، اجرا شود.

پارک و آبراه
از بندر قدیمی به وضوح می توان پارک دیپ را دید. پارک در نقطه‌ای است که به رودخانه سنت لارنس می‌آید. (Dave St-Amant/CBC)

پارک دیپ با حدود هفت هکتار در نزدیکی پل کنکورد، در لیست پارک های بزرگ مونترال قرار دارد.

همراه با مسیر دوچرخه‌سواری و مناطق پیک‌نیک در سرتاسر پارک، یک مکان محبوب موج‌سواری چند قدم دورتر، در مجاورت مجتمع مسکونی مکعبی انباشته معروف به Habitat 67 قرار دارد.

تعمیر دیوارهای حائل یک شبه اتفاق نمی افتد

به گفته سخنگوی کامیل بگین، بخش‌هایی از خط ساحلی پارک حصارکشی شده‌اند و علائم فرسایش خطرناک را هشدار می‌دهند، اما مردم بدون توجه به موانع از کنار آن می‌لغزند.

او گفت که به زودی اطلاعیه ای در مورد طرح شهر برای تثبیت خط ساحلی و احیای پارک منتشر می شود.

اما قبل از انجام هر کار عمده ای بر روی دیوارهای حائل، باید مطالعه اثرات زیست محیطی انجام شود و برای تایید به وزارت محیط زیست استان ارائه شود.

وی گفت: متأسفانه تخریب دیوارهای حائل حاشیه رودخانه مشکلی نیست که بتوان آن را در کوتاه مدت حل کرد.

بگین گفت که علاوه بر تثبیت سواحل رودخانه، شهر در حال کار بر روی گسترش فعالیت های سایت و افزایش میزان مبلمان شهری در محل است.

او گفت که علاوه بر این، احیاء با هدف “بهبود تنوع زیستی، بهبود دسترسی به سواحل و برجسته کردن مناظر دیدنی رودخانه، شهر و بسیاری از نقاط دیدنی آن” انجام خواهد شد.

این شهر در وب سایت خود می گوید: این تلاش بخشی از برنامه طبیعت و ورزش شهر خواهد بود که سال گذشته اعلام شد، “طبیعت را در قلب شهر قرار می دهد تا کیفیت زندگی ما را بهبود بخشد و به مبارزه با تغییرات آب و هوایی کمک کند.” به عنوان مثال، این طرح شامل کاشت 500000 درخت تا سال 2030 و توسعه پارک های کاملاً جدید است.

برای ماهیگیران مهم است، برای ماهی مهم است

به گفته واکر، مدیر Cast & Conquer Fishing Adventures، در هر صورت، تعمیر دیوار حائل و در عین حال محافظت از زیستگاه ماهی یک گام مهم است.

او گفت که این مکان مهمی برای پرورش و رشد ماهی است. در عین حال فضای کافی را برای ده ها ماهیگیر فراهم می کند تا در یک زمان بدون نگرانی از عبور از خطوط ماهیگیری کنند.

او گفت که در دسترس است و مردم را از سراسر منطقه جذب می کند که هم برای ورزش و هم برای غذا ماهیگیری می کنند.

او گفت که تندبادهایی وجود دارد، اما همچنین حوضچه‌هایی از آب با حرکت کندتر در اطراف ساختار خط ساحلی جمع‌آوری می‌شوند که ماهی‌ها در اندازه‌های مختلف را جذب می‌کنند.

واکر می‌گوید: «ماهی‌ها از خط ساحلی استفاده می‌کنند، جایی که می‌ریزند و سنگ‌ها و علف‌های هرز در تابستان در آنجا رشد می‌کنند. با همه این‌ها که در طول سال‌ها فرسایش می‌یابد، به پایین رودخانه کشیده می‌شود و تمام ساختار را از دست می‌دهید.»

اما این فقط ماهیگیران نیستند که نگران فرسایش هستند. Jérémie Gauthier-Lacasse می گوید حتی اگر پارک در پایین دست از موج طبیعی و ایستاده تشکیل شده در تپه های نزدیک به هابیتات 67 باشد، هر گونه فرسایش می تواند به نقطه محبوب موج سواری آسیب برساند.

گوتیه لاکاس گفت: فرسایش همیشه بخشی از پازل است. “چیزهای زیادی وجود دارد که بر موج تاثیر می گذارد.”

او نایب رئیس Surf Grand Montréal است، یک گروه غیرانتفاعی که در تلاش برای افزایش آگاهی در مورد صحنه موج سواری محلی است. او آسیب‌هایی را که فرسایش می‌تواند ایجاد کند از نزدیک دیده است، و همچنین بهبودهایی را که می‌توان با ورود شهر انجام داد، دیده است.

یکی از این نمونه‌ها محوطه‌سازی است که در نزدیکی Vague à Guy، یکی دیگر از رودخانه‌های پرطرفدار نقطه‌ای که نیاز به بازسازی خط ساحلی داشت، انجام شد.

Gauthier-Lacasse گفت که موج ایستاده در نزدیکی هابیتات 67 یکی از معدود نقاط موج سواری در طول سال در منطقه است، زیرا امواج دیگر فقط در بهار یا زمانی که جریان آب زیاد است ظاهر می شوند.

با توجه به اینکه موج برای دهه‌ها بخش مهمی از صحنه موج‌سواری محلی بوده است، او گفت که می‌خواهد از خط ساحلی محافظت شود.

او گفت: «این می تواند موج و دسترسی به نقطه را تحت تأثیر قرار دهد. بنابراین قطعاً این چیزی است که باید مراقب آن باشیم و باید از آن جلوگیری کنیم زیرا نمی‌خواهیم جایگاه خود را از دست بدهیم.»