بهداشت PEI می گوید 100 بیمار به دلیل خطاهای فنی در سیستم ثبت الکترونیکی به تاخیر افتادند.

مقامات بهداشت PEI می گویند صدها ارجاع پزشکی به دلیل مشکلات فنی در سیستم جدید پرونده الکترونیکی پزشکی این استان به تاخیر افتاده است.

این شامل ارجاعاتی می‌شود که به حساب پزشکی فرستاده شده‌اند که حتی در سیستم فعال نبوده است – اما به نوعی، حساب پزشک از جولای 2022 ایمیل‌ها و ارجاع‌هایی دریافت می‌کند.

Health PEI در بیانیه‌ای اعلام کرد که در مجموع 70 مورد ارجاع به پزشک ارسال شده و با تأخیر مواجه شده‌اند، از جمله حداقل هشت مورد که «به نظر می‌رسد نیاز به یک قرار اضطراری دارند».

این هفته با این بیماران تماس تلفنی گرفته می شود و در اسرع وقت برای آنها نوبت داده خواهد شد. در این بیانیه آمده است که بقیه بیمارانی که در این روند ارجاع آنها به تاخیر افتاده است، هفته آینده با اطلاعات بیشتر از Health PEI نامه دریافت خواهند کرد.

زنی در حالی که در اتاق درمان ایستاده است لبخند می زند.
دکتر کریستی نیوسون تأیید کرد که فرآیند EMR دلیل تعدادی از ارجاعات از دست رفته بوده است. (کن لینتون/سی بی سی)

سخنگوی Health PEI گفت این حادثه بررسی شده است و اقدامات لازم برای اطمینان از عدم تکرار آن انجام شده است.

ممیزی سیستم EMR کامل شد

مقامات Health PEI و وزارت بهداشت گفتند که این خطا در یک بررسی اخیر به طور خاص برای بررسی روند ارجاع بیمار تحت سیستم EMR انجام شده است.

این سیستم به پزشکان اجازه می دهد تا اطلاعاتی مانند تصاویر تشخیصی، تاریخچه نسخه و سایر یادداشت های پزشک را با سایر متخصصان سلامت به اشتراک بگذارند.

از طریق آن بررسی، 1700 ارجاع بیمار پس از اینکه نشان داد اشتباه در سیستم ارسال شده اند، ممیزی شدند. از این تعداد، 100 ارجاع به دلیل آن خطاها به تعویق افتاد.

رهبر حزب سبز، پیتر بیوان-بیکر، در مقابل پرچم کانادا و PEI خارج از مجلس قانونگذاری ایستاده است.
رهبر سبز، پیتر بیوان-بیکر، نگرانی های خود را در مورد سیستم EMR در مجلس قانونگذاری روز جمعه مطرح کرد. (کن لینتون/سی بی سی)

این بررسی پس از یک حادثه در نوامبر گذشته انجام شد، زمانی که Health PEI به مردم هشدار داد که حدود 700 بیمار برای قرار ملاقات های زنان و زایمان به دلیل خطاهای فنی در سیستم EMR به تاخیر افتاده است.

دکتر کریستی نیوسون، مشاور پزشک این پروژه آزمایشی، گفت: “ما شروع به نگاه کردن به ارائه دهندگان مراقبت های اولیه، پزشکان خانواده و پرستاران کردیم، زیرا ما کسانی هستیم که آنها را به مشاوران می فرستیم.”

ما می‌خواهیم مطمئن باشیم که ارجاعاتی که مردم از طریق EMR ارسال می‌کردند، واقعاً برای مشاوران ارسال می‌شوند.»

رهبر سبز می گوید سیستم “ناکارآمد” است

رهبر حزب سبز، پیتر بیوان-بیکر، روز جمعه نگرانی های خود را در مورد سیستم EMR در مجلس قانونگذاری مطرح کرد.

او گفت که سیستم فعلی کار نمی کند و شکایت هایی را برای پزشکانی که از آن استفاده می کنند به همراه داشته است – چیزی که او نگران است بر توانایی استان برای حفظ پزشکان و جذب بیشتر برای آمدن به اینجا تأثیر می گذارد.

وی گفت: “در زمانی که احتمالاً فناوری به ما امکان می دهد بیشتر از همیشه ارتباط برقرار کنیم، برای من کاملاً شگفت انگیز است که استان با سیستمی بسیار ناکارآمد، ناکارآمد و ایجاد یکسری مشکلات مواجه شده است.” بیکر گفت.

ایمیل های داخلی جدول شده است

Bevan-Baker ایمیل‌های داخلی را بین Health PEI و کارکنان بخش ارسال کرد که در نوامبر گذشته ارسال شده بود که نشان می‌داد اگر پزشکان خارج از سیستم EMR به پزشک مراجعه می‌کنند، سیستم باید سوابق خود را در یک فرآیند دو مرحله‌ای ارسال کند.

طبق ایمیل‌ها، ابتدا باید ارجاع‌ها وارد و سپس به صورت الکترونیکی به متخصص فکس می‌شد.

Newson تأیید کرد که این فرآیند دلیل تعدادی از ارجاعات از دست رفته است، زیرا در بسیاری از موارد پزشکان فراموش می کنند که ارجاع را به محض وارد شدن به سیستم فکس کنند.

در ماه نوامبر هنوز این نمودار ترکیبی را داشتیم، جایی که برخی از ما در EMR بودیم و برخی از ما هنوز آن را اجرا نکرده بودیم.– دکتر کریستی نیوسون

او گفت که حدود 80 درصد از پزشکان مراقبت های اولیه به سیستم EMR وارد شده اند و می توانند مستقیماً با آن ارتباط برقرار کنند، که باید تعداد خطاها را کاهش دهد.

نیوزون گفت: «در ماه نوامبر ما هنوز این نمودار ترکیبی را داشتیم، جایی که برخی از ما در EMR بودیم و برخی از ما هنوز آن را اجرا نکرده بودیم.

ما اکنون می‌توانیم ارجاع‌ها را به صورت داخلی ارسال کنیم، روشی که EMR برای استفاده در نظر گرفته شده است.»

او گفت که هدف این است که تمام پزشکان مراقبت های اولیه که در حال حاضر مشغول تمرین هستند تا پاییز امسال به سیستم EMR منتقل شوند.