بسته شدن بزرگراه 20 باعث هرج و مرج در فرودگاه مونترال می شود

ده ها نفر به دلیل گیر افتادن در ترافیک در غرب مونترال، پروازهای خارج از فرودگاه پیر الیوت ترودو را از دست دادند.

به دلیل کار وزارت حمل و نقل، بزرگراه 20 و رمپی که مسیر 138 را به هم متصل می کند از روز شنبه بسته شده و ازدحام گسترده در منطقه ایجاد شده است.

در یک خبر روز پنجشنبه، Mobilité Montréal گفت “موانع بزرگی در طول آخر هفته طولانی وجود خواهد داشت، به ویژه در بزرگراه 20 به سمت غرب در تقاطع سن پیر”.

بزرگراه 25 به سمت جنوب در منطقه Souligny Avenue، بزرگراه 13 شمال در Laval در نزدیکی بزرگراه 440 و پل Laviolette بین Trois-Rivières و Bécancour نیز در دست ساخت هستند.

Mobilité Montréal با بیان اینکه رانندگان باید سفرهای خود را از قبل برنامه ریزی کنند، گفت: «تا حد امکان باید از این مناطق اجتناب شود.

‘این باید شوخی باشه’

اما بسیاری می گویند که برنامه های ناوبری به آنها در مورد بسته شدن و شرایط ترافیکی هشدار نداده اند.

یک گروه از دانش آموزان کالج Séminaire de Sherbrooke هواپیمای را که قرار بود آنها را به سفر مدرسه به یونان ببرد، از دست دادند.

دانش آموز آنائیس یغمور آن را “24 ساعت بسیار خسته کننده” خواند، زیرا دانشجویان “ماه ها برای این سفر هیجان زده بودند.”

ما مدرسه را تمام کردیم، امتحاناتمان را تمام کردیم، به یونان می رویم! او گفت.

او گفت: “واکنش اولیه این است که “این باید یک شوخی باشد.” “واقعیتی که ما از آن خبر نداشتیم [the construction] پیشاپیش بسیار خسته کننده است.”

افرادی که بیرون فرودگاه ترودو با چمدان ایستاده اند
صدها نفر از فرودگاه پیر الیوت ترودو مونترال به دلیل گیر افتادن در ترافیک در غرب مونترال ناشی از ساخت و ساز در بزرگراه 20، پروازهای خود را از دست دادند. (هادی حسن/ رادیو کانادا)

یغمور گفت که این حجم ترافیک بی سابقه ای است که هیچ کس نمی تواند پیش بینی کند.

کلاس او هتل خود را – حدود 20 دقیقه رانندگی تا فرودگاه – حدود ساعت 1:45 بعد از ظهر شنبه ترک کرد، اما تا ساعت 5 بعد از ظهر به فرودگاه نرسید.

او گفت: «ما در واقع دیدیم که مردم از ماشین‌هایشان پیاده می‌شوند، از تاکسی‌هایشان پیاده می‌شوند تا به سمت فرودگاه بروند – و آنها سریع‌تر از ما حرکت می‌کردند.

ایر کانادا و آژانس مسافرتی که بلیط های سفر مدرسه را رزرو کرده بود، توانستند دانش آموزان، معلمان و راهنماها را سوار هواپیماهای مختلف کنند.

ازدحام قابل توجهی انتظار می رفت

مارتین ژیرارد، سخنگوی حمل و نقل کبک، گفت که انتظار می رود این ساخت و ساز “عواقب بزرگ” داشته باشد، به خصوص که این منطقه در حال حاضر مستعد ترافیک است.

ما می‌دانستیم که این باعث ازدحام قابل توجهی می‌شود… در منطقه مونترال، موانعی وجود دارد [to traffic] وی با بیان اینکه رانندگان تا حد امکان از این بخش اجتناب کنند، گفت:

ژیرارد مردم را تشویق کرد تا برای آخرین اطلاعات در مورد کارهای جاده ای به وب سایت Quebec511 مراجعه کنند. او همچنین توصیه کرد به جای بزرگراه 20 از بزرگراه 40 برای رسیدن به فرودگاه استفاده کنید.

سخنگوی وزارت حمل و نقل گفت که تصمیم برای بستن بخشی از بزرگراه “سیاسی نیست” و گفت که “همیشه در ارتباط با Mobilité Montréal در زمان شلوغی بزرگ است… تا اطمینان حاصل شود که ما به مردم توصیه می کنیم.”

گلن کاستانهیرا، مدیر اجرایی انجمن بازرگانان مرکز شهر مونترال، در توییتی نوشت که ترافیک غیرقابل قبول است.

او گفت: “در حالی که مونترال احیای گردشگری دیدنی را تجربه می کند، دسترسی به فرودگاه از مرکز شهر باید در اولویت باشد.”